Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، خبرنگار ما چندی پیش بر اساس سوژه‌ای که در سامانه سوت‌زنی فارس ثبت شده بود، مطلع شد که یک بیمار سندروم داون با شرایطی نامناسب از یک مرکز توانبخشی در سمنان، با آمبولانس به بیمارستان کوثر این شهر منتقل شده است.

«مهدی»، برادر این بیمار سندروم داون است که در پیگیری‌های بعدی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، ماجرا را شرح داد و ادعاهایی را درباره شرایط نامساعد جسمانی برادرش در پی ضرب و جرح در این مرکز توانبخشی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل بهزیستی استان سمنان هم بعدتر در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس تأیید کرد که در روزهای اخیر، به یکی از توانخواهان مقیم در یکی از مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی استان آسیب جسمی وارد شده است.

با این حال، اسنادی به دست خبرنگار فارس رسید که نشان می‌دهد اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان در بررسی پرونده ضرب و جرح شدید این معلول سندروم داون، ۳۱ بند صدمه بدنی وارده به این معلول را محرز تشخیص داده است.

محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان پس از اطلاع از مصدومیت مددجوی معلول در سمنان، به‌صورت سرزده در مرکز توانبخشی معلولان سمنان حاضر شد و ضمن بررسی دقیق موضوع و تحقیق از مطلعان و مسؤولان مربوطه، سوابق پزشکی و پرونده موجود را در آن مرکز نگهداری بررسی کرد.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار فارس، معلول سندروم داون که در یک مرکز توانبخشی در سمنان به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، از بیمارستان ترخیص شده است و فعلاً در آغوش خانواده خواهد بود.

نمایندگان مجلس در استان سمنان در ادامه پیگیری پرونده معلول سندروم داون که در یک مرکز توانبخشی در سمنان به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، به این مسأله ورود کردند.

در همین حال، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در بازدیدی سرزده از مرکز توان‌بخشی معلولان ذهنی در سمنان، شرایط خدمات‌رسانی به توانخواهان در این مرکز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

بازدید استاندار سمنان از مرکز توانبخشی معلولان ذهنی سمنان به همراه سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان انجام شد و هاشمی در این بازدید، با کارکنان حاضر در مرکز نیز گفت‌وگو کرد.

استاندار سمنان پس از این بازدید به خبرنگار فارس گفت: شرایط خدمات‌دهی در مرکز توانبخشی معلولان ذهنی سمنان را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دادیم و توصیه‌های لازم به مسؤولان مربوطه در این زمینه ارائه شد.

هاشمی با اشاره به ضرب و جرح یک توانخواه در این مرکز گفت: پیگیر پرونده معلول مضروب هستم و مسؤولان امر نیز باید با دقت مسأله را بررسی کنند.

این ویدئو را ببینید:

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی استان سمنان مرکز توانبخشی سمنان مرکز توانبخشی معلولان استاندار سمنان معلولان ذهنی سندروم داون استان سمنان ضرب و جرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان