Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام خمینی(ره) اسلام سیاسی را در ایران و دنیا بنیان‌گذاری کرد و امروز چشم بسیاری از مسلمانان مستضعف جهان به چنین اسلامی است، هرچقدر دشمن تلاش کرده تا با ایجاد اسلام‌های سیاسی تند، رادیکال و منحرف مانند داعش و اخوان المسلمین این اسلام سیاسی را کلا زیر سوال ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حضرت امام خمینی(ره) را می‌توان پیام آور عزت مسلمانان و ملت ایران در نیم قرن اخیر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان اسلام و بطور خاص ملت ایران، قریب به دو قرن تلخ‌ترین ناکامی‌ها را به واسطه حکمرانان فاسد و نالایق در مواجهه با کفار و دشمنان تجربه کرده بودند. حضرت امام (ره) با شعار بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) و بازخوانی هویت اسلامی – ایرانی تلاش نمود تا به تدریج "عزت" از دست رفته‌ ملت ایران را احیاء نماید.

اندیشه سیاسی امام(ره) همان اسلام ناب محمدی است

حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: اندیشه سیاسی امام(ره) در واقع مهمترین عامل در فلسفه انقلاب اسلامی بود و ایشان پایه گذار اندیشه سیاسی نوینی بودند که تحول عمیقی در جهان و تفکر سیاسی جهانی ایجاد کرد که این نوع تفکر همان اسلام ناب بود.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با صدور مکتب امام خمینی(ره) به سراسر جهان، این مکتب طرفداران زیادی پیدا کرد و نویدبخش یک حرکت در جهت جهانی شدن اسلام است، گفت: این نوع تفکر و فقه سیاسی در بین علما، اندیشمندان و اسلام شناسان طرفداران و مخالفان ویژه ای داشت و برخی از فقها که به این نوع اندیشه اعتقادی نداشتند از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شروع به تقابل و مبارزه با فلسفه سیاسی امام کردند.

دشمنان به دنبال تحریف و تغییر فقه سایسی امام هستند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان شد: پس از رحلت امام خمینی(ره) بسیاری از این مخالفان سعی در تحریف و تغییر فقه سیاسی امام داشتند از این رو می خواستند تا آن قسمت های ضداستکباری، حمایت از مستضعفین و مقابله با ظالم را کمرنگ یا از بین ببرند.

ترقی افزود: امام خمینی(ره) در واقع اسلام سیاسی را در ایران و دنیا بنیان گذاری کرد که امروز چشم بسیاری از مسلمانان مستضعف جهان به چنین اسلامی است. هرچقدر دشمن تلاش کرده تا با ایجاد اسلام های سیاسی تند، رادیکال و منحرف مانند داعش و اخوان المسلمین این اسلام سیاسی را کلا زیر سوال ببرد، نتوانسته ویژگی ها و خصوصیات این نوع اسلام سیاسی که امام خمینی(ره) بنیان گذار آن بوده است را از میان بردارد.

وی بیان کرد: مکتب امام خمینی(ره) امروز جلوه های خودش را در تمایز با دیگر اندیشه های سیاسی اسلامی نشان می دهد؛ مکتب امام خمینی(ره) نه تنها می تواند کشور را به رشد و توسعه سوق دهد بلکه موانع ایجاد شده توسط دشمنان نیز نمی تواند جلوی جهانی شدن آن را بگیرد.

بهترین مفسر مکتب امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات کشور به مکتب امام خمینی(ره) بازگشت، گفت: مکتب و اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به بهترین شکل دنبال شده است و امروز بهترین مفسر مکتب امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری است که اجازه نداده آرمان ها، مسیر و حرکت انقلاب اسلامی از آن ریلی که امام خمینی آن را ترسیم کرده است، خارج شود.

ترقی تاکید کرد: بنابراین اگر مشکلاتی را در مسیر جمهوری اسلامی جهت رسیدن به اهدافش می بینیم این مشکلات به دنبال عمل نکردن به دیدگاه ها و نقطه نظرهای امامین انقلاب است و باید به این توجه داشته باشیم که هرجا به قرائت امام از دین توجه کردیم و آن مبانی را مورد توجه قرار داریم موفق بودیم و هرجا از آن مبانی فاصله گرفتیم دچار مشکل و آسیب شدیم از این رو شاهد تذکرات مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته به دولت ها نیز بوده ایم تا از مبانی و اصول انقلاب فاصله نگیرند.

رهنمودهای امامین انقلاب باعث عبور کشور از چالش‌ها و بحران های جدی شده است

وی در پایان با تاکید بر اینکه رهنمود های امامین انقلاب باعث عبور کشور از چالش ها و بحران های جدی مانند دفاع مقدس و فتنه شده است، گفت: مقام معظم رهبری با تذکرهای بجا و ورودهای جدی که به مسائل داشته اند همانند یک پاسدار انقلاب اسلامی عمل کرده اند و اجازه نداده اند انقلاب از آن مسیر و آرمان ها اصلیش عدول داشته باشد.

حنیف غفاری، کارشناس مسائل سیاسی نیز در این رابطه در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم که تئوریسین ها، استرژیست ها و تحصیلگران غربی تلاش کردن انقلاب اسلامی را با روش ها و تفکرات ذهنی خودشان تنظیم بکنند و انواع تئوری ها را در خصوص انقلاب اسلامی پیاده کردند اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که انقلاب اسلامی با توجه به پیشفرض های ذهنیشان قابل توصیف نیست و نقش عوامل فرهنگی در بروز انقلاب اسلامی به حدی پر رنگ است که محاسبات آن ها از دستشان خارج است.

دشمن روی به تحریف انقلاب اسلامی آورده است

وی افزود: پس از آن شاهد بودیم که دشمن روی به تحریف انقلاب اسلامی آورده است یعنی تلاش کردند که گفتمان پویا و اصیل انقلاب اسلامی را کتمان و در مقابل آن را به یک گفتمان دیگر یا حتی ضد گفتمان تبدیل کنند که این در واقع خط تقابل گفتمان غرب با انقلاب اسلامی و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

غفاری تصریح کرد: اینکه هرسال در آستانه سالروز رحلت امام خمینی(ره) شاهد بروز و ظهور اینگونه تحریف های مغرضانه و عامدانه هستیم اولا موضوع تازه ای نیست و دوما تکرار این مسئله نشان دهنده این است که غرب هنوز نتوانسته آن گفتمان اصیل و اندیشه پویای حضرت امام را با منظومه های غیر واقعی خود جایگزین کند.

هرجا از اصول و مکتب امام فاصله گرفتیم از همانجا ضربه خوردیم

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مکتب امام خمینی(ره) باید برای مسئولین ما نیز تبیین شود زیرا تجربه 40 ساله انقلاب نشان داده هرجا از اصول و مکتب امام فاصله گرفتیم از همانجا ضربه خوردیم، گفت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم رفتار برخی مسئولین ما هیچگونه تناسبی با اصول و مکتب امام(ره) ندارد که این آفتی است که برخی مسئولان ما بدان دچار شده اند.

وی ادامه داد: نمی شود که از کلیات مکتب امام(ره) سخن بگوییم و از جزئیات آن صحبت نکنیم به عنوان مثال یکی از خمیر مایه های کتب امام «نفی سبیل» همان عدم پذیرش سلطه بیگانکان بر کشور است که نقطه تبلور آن را امروز باید در سیاست های خارجی کشور مشاهده کنیم و از طرف دیگر مفاهیم مدنظر امام مانند امت واحده اسلامی را در دستور کار قرار دهیم.

تبلور مصادیق مکتب امام(ره) در بیانیه گام دوم انقلاب 

غفاری عنوان کرد: مبانی مکتب امام باید کاملا تببین شود و نباید مخاطب آن را صرفا در یک قشر خاص جستجو کنیم و فراتر از آن باید این مبانی را تبدیل به مصداق کنیم یعنی نباید در سطح مفاهیم، تئوری و نظری دست و پا نزنیم بلکه باید آن ها را ارتقاء دهیم و تبدیل به مصادیق و مفاهیم اجرایی تبدیل کنیم که اتفاقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری تببین شده است کاملا مشخص است که حرکت ما تنها به سوی تبلور مصادیق است و این فرصتی است که انشاالله بهره برداری نظری و عملیاتی از منظومه اندیشه امام راحل در همه اقشار داشته باشیم.

چاره رفع مشکلات کشور بازگشت به مکتب امام خمینی(ره) است

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه چاره رفع مشکلات کشور بازگشت به مکتب ناب امام خمینی(ره) است، گفت: لذا مکتب امام مکتبی است که اولا تسلیم شدن در مقابل مشکلات و نا امیدی را بر نمی تابد و اتکای آن به یک مولفه معنوی است از این رو باید بسیاری از اقدامات و تصمیماتمان بر اساس مکتب امام بازتنظیم شود.

القای ناامیدی یکی از شگردهای دشمن برای غلبه است

حجت الاسلام علیرضا چهکندی نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: امید در زندگی یکی از مولفه های مکتب دین اسلام است، بگونه ای که نا امیدی در زندگی، بزرگترین گناه برشمرده می شود و در نگاه قرآن و روایات اگر انسان به آینده امیدوار نباشد، هیچ کاری را انجام نمی دهد.

وی با بیان اینکه امید در مکتب اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است و کسانی که در این مکتب رشد و پرورش یافته‌اند، نسبت به آینده امید دارند، خاطرنشان کرد: امید و امیدواری در سیره امام و رهبری موج می زند چون بزرگ شده مکتب اسلام هستند و امام در شرح حدیث عقل و جهل، امید را از لشکریان عقل و نا امیدی را از لشکریان جهل می دانند.

امید و امیدواری در سیره امام و رهبری موج می‌زند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر با تاکید بر اینکه انسان عاقل انسانی متفکر و دارای ایده است که نسبت به آینده نا امید نیست، تصریح کرد: سیره نظری و عملی حضرت امام (ره) یک سیره امید آفرین است و پیام ها و سخنرانی های امام همه سراسر امید است که به مردم ایران و جهان و به سران کشورهای اسلامی منعکس می شود.

وی با اشاره به اینکه امید در وجود امام (ره) رشد کرده بود و توانست ملت ایران را بسیج کند و به پیروزی برساند، اذعان کرد: اگر امام (ره) نا امید بود از اینکه نمی شود من تنها با دست خالی در مقابل یک حکومت خودکامه و مستبد و مستکبر که ارتش، توپ، مسلسل و... دارد، نمی توانست کاری کند.

حجت الاسلام چهکندی نژاد با بیان اینکه امام (ره) توانست در مقابل یک حکومت شاهنشاهی قیام کند چون امید به توانستن و پیروزی داشت و بر اساس همین امید به خدا و ایمان به خدا بود که امام (ره) فرمود من تو دهن این حکومت میزنم، عنوان کرد: نا امیدی باعث تسلیم در برابر دشمن، ذلت و تحقیر می شود.

وی در ادامه نا امید سازی را یکی از شگردهای دشمن دانست و تشریح کرد: اگر به سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی هم نگاه کنیم پایه اصلی آن امید است و مقام معظم رهبری می فرمایند که یک جریانی در داخل و خارج از کشور به دنبال دمیدن روح یاس و نا امیدی به جای دمین روحیه امید در کشور هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر همچنین ادامه داد: دشمن دنبال این است که بگوید ما آینده نداریم و معلوم نیست چی بر سر کشور ما می آید و بعد کاری که خود می خواهد انجام دهد به همین منظور است که اعتقاد داریم ایجاد نا امیدی یکی از شگردهای دشمن برای غلبه بر کشورهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که ناامیدی در ملت ها، امت ها، مردم و نخبگان یک کشور نهادینه شد دیگر به دنبال استقلال و آزادی و عزت و اقتدار نیستند، ابراز کرد: دشمنان اعتقاد دارند که باید امید را از ملت ها و مردم جوامع مختلف گرفت تا آنها تحقیر و شکست را بپذیرند.

چهکندی نژاد با تاکید بر اینکه دشمن با قدرت تمام سیاه نمایی می کند و نقاط قوت و پیشرفت ها را کوچک و ضعف ها را صدها برابر بزرگ می کند تا دست آوردها دیده نشود، اظهار داشت: ما باید هوشیار باشیم و فریب این تبلیغات و سیاه نمایی را نخوریم چون این موارد تنها برای نا امید کردن مردم و جوانان از آینده کشور است.

وی با بیان اینکه ایمان و امید امام راحل به خدا قوی بود و رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام (ره) نیز همینگونه است و امید رهبری به آینده انقلاب به واسطه امید و ایمان قوی به خدا است، خاطرنشان کرد: مکتب امام، اسلام، امامین انقلاب سراسر پر از امید است و باید بدانیم که امید موتور پیشران جامعه است و ملتی که امیدوار باشد پیشرفت خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به اینکه امید باید همراه با عمل باشد چون هر امیدی باعث پیشرفت نمی شود، تصریح کرد: امیدی که پشتوانه عقلی داشته باشد مطمئناً باعث پیشرفت خواهد بود در غیر اینصورت توهمی بیش نخواهد بود و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب امید واقعی را مد نظر قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه باید از امیدهای واهی اجتناب کرد و تفاوتی ندارد که این امید واهی در مسائل مادی و معنوی باشد، تصریح کرد: اگر ما امید به ظهور امام زمان (عج) برای اصلاح جامعه و گسترش عدالت داریم، یعنی امید به آینده روشن وجود دارد ولی تنها انتظار کافی نیست و باید در تحقق این امر تلاش و کوشش داشته باشیم.

دشمن به دنبال گرفتن امید است 

حجت الاسلام چهکندی نژاد با بیان اینکه اگر امیدوار به آینده باشیم مطمئناً مقاوم خواهیم شد و در مقابل دشمن ایستادگی می کنیم و بر اساس وعده خداوند، پیروزی هم متعلق به ما خواهد بود، اذعان کرد: دشمن به دنبال گرفتن امید است چون می خواهد جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت و رهبری نسبت به آینده امیدوار هستند و اینکه مقام معظم رهبری تمدن اسلامی را مد نظر دارند یعنی نسبت به آینده امیدوار هستند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند که در تحولاتی که در جنگ اوکراین و روسیه پیش خواهد آمد ایران چه در زمینه نرم افزاری و چه در زمینه سخت افزاری باید ایفای نقش کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر همچنین در ادامه تشریح کرد: جوانان، نخبگان، دانشجویان و دانش آموزان اگر زندگی با نشاط وشادی می خواهند باید به آینده امیدوار باشند، نمی شود به دنبال شادی مردم بود ولی مردم را از آینده بهتر ناامید کرد.

امروز اندیشمندان انقلابی معتقدند که حضرت امام (ره) یک شخص نیست بلکه یک مکتب است. با اینکه شکی در جامع بودن مکتب امام (ره) وجود ندارد، متاسفانه این مکتب حتی در میان فضلای حوزه به طور دقیق شناخته نشده است، در نتیجه لازم است ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام (ره) را تبیین کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مکتب امام خمینی ره آینده امیدوار مقام معظم رهبری اسلام سیاسی امامین انقلاب انقلاب اسلامی آینده امید نسبت به آینده اندیشه سیاسی چهکندی نژاد مشکلات کشور سیاسی امام ملت ایران حضرت امام نا امیدی نا امید امام ره صبح توس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی

 

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • شهادت رئیس مکتب تشیع تسلیت باد
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم