Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - این روزها چالش اصلی در بحث مدیریتی شهر به‌ویژه در حوزه عمرانی و خدماتی عدم تعیین شهردار جدید شهرکرد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، شهر شهرکرد که به نام شهر مهربانی شناخته شده است چندسالی است که کم‌کم شکل یک شهر توریستی و مسافرپذیر را به خود گرفته و مردم هر سال شاهد ورود تعداد بیشتری مسافر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کسی نمی‌تواند این موضوع را انکار کند که آهنگ پیشرفت کارهای عمرانی و خدماتی این شهر هیچگاه در این مدت با روند صعودی سایر بخش‌ها هماهنگ نبوده و این امر اکنون به صورت چالشی جدی خودنمایی می‌کند.چالشی که اگر شورای شهر یک انتخاب آگاهانه و به دور از حب و بعض و یا با غلبه بر احساسات خود رأی به یک گزینه بدهند شاید رفع شود.

با توجه به اینکه تا چند ماه دیگر، یکسال از عمر شورای دوره ششم به پایان می‌رسد اما هنوز شهرکرد شهردار ندارد و با این شهر مهربان با نامهربانی برخورد می‌شود. ظاهرا انتخاب شهردار برای شورای ششم شهرکرد به یک "انتخاب سخت" تبدیل شده است و شاید سیاسی بازی و ایجاد دو دستگی در پارلمان شهری دلیل اصلی انتخاب اشتباه باشد.

به راستی معیار اعضای شورای اسلامی شهرکرد برای انتخاب شهردار چیست؟ آیا جوانگرایی که همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است مدنظر اعضای شورای اسلامی قرار گرفته است؟ آیا تخصص و تعهد در معیارهای اعضای شورا قرار دارد؟

البته از سخنان همه اعضای شورا این مطلب عنوان می‌شود که تعهد و تخصص و کاربلد بودن معیار اصلی است اما متأسفانه در انتخاب شهردار قبل چنین چیزی را شهروندان مشاهده نکردند و همین امر سبب درج یک نمره منفی در کارنامه و عملکرد شورای ششم شد و منجر به برکناری شهردار شد.

انتخاب شهردار، اگر انتخابی آگاهانه و براساس ملاک و معیار کارشناسی باشد می‌تواند جهشی در تغییر چهره شهر ایجاد کند چرا که شهر شهرکرد ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و رشد دارد که باید در جهت خدمت‌رسانی به انجام امور زیربنایی و زیباسازی شهر از آن استفاده کرد و همه این ظرفیت‌های بالقوه را باید با انتخاب شهرداری توانا بالفعل کرد.

اما چنانچه در انتخاب شهردار و مدیران شهری، به نگاه و بینش اجتماعی و فرهنگی آنان توجه نشود و صرفاً بر مبنای معیارهای سیاسی و غیرکارشناسی این انتخاب صورت گیرد، بیم آن می‌رود که حرکت‌های شکل گرفته برای ارتقای جایگاه شهرداری از یک سازمان صرفاً خدماتی به سوی یک نهاد اجتماعی و فرهنگی، به ثمر ننشیند و دستخوش تجدیدنظر شود.

بنابراین باید اعضای شورای اسلامی در گزینش شهردار آینده شهرکرد، به موازات توانایی مدیریتی در پیاده‌سازی رویکرد فرهنگی و اجتماعی، عملکرد و برنامه جامعه محور و فرهنگ مدار وی را مدنظر قرار دهد.

بعد از انتخاب حامد فروزنده به عنوان شهردار شهرکرد با 5 رأی، مصوبه شورا به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال شد که بعد از مدتی خبر آمد که این کمیته وی را رد کرده است اما برخی از اعضای شورا که در انتخاب قبلی شهردار مُصر بر آن بودند که رأی کمیته تطبیق نادیده گرفته شود و باید از طریق وزارت کشور حکم شهردار ابلاغ شود این بار مُصر هستند که باید به رأی فرمانداری توجه و اجرا شود. اینجا سوال می‌شود که دلیل این تبعیض و تفاوت قائل شدن برای چیست؟

از طرفی دیگر برخی اعضای شورا اصرار دارند که حکم از طریق وزارت کشور باید ابلاغ شود و در این میان شهر و شهروندان قربانیان اصلی کشمکش‌های اعضای شورا هستند.

رئیس شورا: مدارک و سوابق شهردار را تایید نمی‌کنم

محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در یکی از مصاحبه‌های خود در رابطه با انتخاب شهردار گفته است: حامد فروزنده جونقانی با پنج رای توسط اعضای شورا انتخاب شد، اما طبق قوانین سوابق مدیریتی این فرد برای تصدی به‌عنوان شهردار مرکز استان کافی نیست و کمیته تطبیق فرمانداری شهرکرد نیز این مسئله را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد این فرد شرایط احراز را ندارد.

بیاتی با اشاره به اینکه ملاک اعضای شورای شهر باید قانون باشد، گفت: بنده به‌عنوان رئیس شورای شهر شهرکرد، مدارک شهردار منتخب برای تصدی پست شهرداری برای ارسال به وزارت کشور را تایید نمی‌کنم.

رئیس شورای شهر شهرکرد تاکید کرد: بنده به‌عنوان رئیس شورا و بر اساس قوانین معتقدم سوابق مدیریتی حامد فروزنده جونقانی برای تصدی این پست کافی نیست.

فرشاد چراغ‌پور، نائب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به اینکه مدارک شهردار منتخب به وزارت کشور ارسال شد، اظهار داشت: حل مشکلات و عمل به وعده‌ها نیازمند انتخاب شهردار است.

وی با بیان اینکه هیئت تطبیق فرمانداری نمی‌تواند مصوبه شورای شهر دار رد کند، گفت: حامد فروزنده از نظر سوابق کاری مشکلی ندارد و وزارت کشور حکم وی را صادر می‌کند.

شهردار شهرکرد انتخاب شد رئیس شورای شهر شهرکرد: شهردار تا پایان هفته انتخاب می‌شود بررسی 29 گزینه برای ‌شهرداری شهرکرد/ شهردار تا پایان ماه انتخاب می‌شود

گفتنی است، اکنون باید منتظر نظر وزارت کشور جهت تصدی منصب شهرداری شهرکرد توسط حامد فروزنده ماند، به نظر می‌رسد تا روزهای آینده وزارت کشور حکم شهردار شهرکرد را ابلاغ کند.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخاب شهردار شهردار شهرکرد حامد فروزنده شورای اسلامی اعضای شورای اعضای شورا شهر شهرکرد وزارت کشور رئیس شورای رئیس شورا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرآیند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفت‌وگو دعوت شدند.

گفت‌وگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکای‌روم توسط گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت و در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

اسامی راه‌یافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شد. زهرا شریفی، سما شیدایی و کیمیا موسوی از استان آذربایجان‌شرقی، فاطمه صباحی و یسنا نظمی از استان اردبیل، رها باقری از استان البرز، فاطمه‌بیتا بهزادی از استان هرمزگان، شایان جلوه‌نیا از استان بوشهر، حسنا سراجچی و زهرا شکل‌آبادی از استان همدان، آدرینا زندسلیمی، فاطمه طاهری‌ها و کتایون تندرست از استان تهران، ایلیا خسروی و یگانه آذری از استان چهارمحال و بختیاری، زینب جهان‌پرور از استان سمنان، ماهک شکوهمند و یکتا رحمتی از استان گیلان و امیرعباس توحیدی و فاطمه سپهر از استان کهگیلویه و بویراحمد در فهرست معرفی‌شدگان قرار دارند.

همچنین از استان مازندران ارغوان عبداالله‌پور، از استان خوزستان فاطمه‌زهرا جعفریان، از استان گلستان سوگل بازیاری و محمدعلی کرد، از استان مرکزی زهرا بادرستانی و سارا میرزاخانی، از استان کرمانشاه الیا کرمی، بهار امانی، محمدجواد عزیزی و مهدیه اسماعیلی، از استان یزد ریحانه خالقی، زهرا حدادزاده، فاطمه دهقانی و مونا میرجلیلی، از استان خراسان جنوبی سنا خدایی، از استان فارس فاطمه میری، فاطمه نرگس خلیلیان و مهسا احمدی به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف راه یافتند.

در ادامه از استان زنجان حسام صدرا و فاطمه تاران و از استان خراسان رضوی آیناز اصغردخت، حلما غنی‌آبادی، زینب خیاطی، زینب شفیع‌نادری، شقایق کریمی، غزاله حسین‌زاده، ستایش حشمتی و نگار رضادوست، از استان قم ترنم نراقی، رضوان صادقی، زهرا علییی، محمدمهدی مصری و محدثه غفاری نیز معرفی شدند.

اردوی انتخابِ باشگاه قاف داستان به‌زودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن به‌زودی اعلام می‌شود.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرآیندمحور ادبی است.

کد خبر 6092177 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • خروج علیه شهردار تهران
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • پائز و چند انتخاب سورپرایز کننده
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا