Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ۹۶۶ واحد صنعتی فعال و ۱۴۰ واحدصنعتی غیرفعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۴۰ واحد در دستور کار برای احیا و بازگردانی به چرخه تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، صنعت یکی از بازوهای اصلی اقتصاد هر کشور است، اگر چرخ صنعت  کشور به راحتی و بدون موانع بچرخد وابستگی کشور در زمینه‌های مختلف و بسیاری به کشورهای دیگر کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین  علاوه بر اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای اقشار مختلف جامعه در امر صادرات در  بین کشورهای دیگر می‌توان حرفی برای گفتن داشت، از آنجایی که مقام معظم رهبری شعار سال 1401 را  تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی تعیین کردند، می‌طلبد مسئولان به این امر توجه نموده و موانع موجود در بحث تولید و اشتغال‌زایی مبتنی بر دانش را در دستور کار خود قرار دهند.

یکی از کارهایی که می‌توان برای تحقق این شعار انجام داد، توجه به واحدهای صنعتی راکد و بازگردانی آن‌ها به چرخه تولید است، به گفته مسئولان در استان چهارمحال و بختیاری 966 واحد صنعتی فعال و 140 واحد صنعتی راکد وجود دارد.

اگر واحدهای صنعتی راکد با دانش روز به چرخه تولید بازگردند قطعا زمینه اشتغال افراد بسیاری فراهم می‌شود و استان چهارمحال و بختیاری که رکورد‌دار  بیکاری در کشور است اندکی شرایط مساعدتری می‌یابد و از بن‌بستی که در آن قرار دارد خارج می‌شود.

سجاد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد ، اظهارداشت: تعداد 966 واحد صنعتی فعال  و حدود 140 واحد صنعتی غیر فعال در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مشکلاتی مانند بازاریابی، کمبود نقدینگی و سوء مدیریت این واحدهای صنعتی موجب شده که برخی از واحدهای صنعتی استان به صورت غیر فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 38 واحد صنعتی در استان احیا شد و امسال نیز 40 واحد در برنامه برای احیا داریم، افزود: ما به این واحدها مراجعه کرده و مشکلات آن‌ها را بررسی و در ستاد تسهیل مطرح می‌کنیم، اگر این واحدها با دستگاه‌های اجرایی استان مشکل داشتند آن را برطرف کرده و اگر تسهیلات لازم دارند به آن‌ها کمک می‌کنیم همچنین اگر مشاوره لازم داشته باشند به آن‌ها مشاوره می‌دهیم.

رستمی ادامه داد: اگر واحدهای صنعتی مشکلی در تامین مواد اولیه داشته باشند یا در بحث بازاریابی با مشکل مواجه باشند، سازمان صمت به آن‌ها کمک می‌کند تا با مشاوره‌های لازم این واحدها مجدد راه‌اندازی شوند.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بررسی مشکلات یک سری از واحدهای صنعتی راکد استان که اهمیت بالایی دارند را در سفر ریاست جمهوری به استان قرار دادیم که یکی از این واحدها کامپوزیت پویا در شهرستان بروجن است که مخازن کامپوزیتی CNG را می‌سازد که به علت مشکل در بحث بازار چند سال غیر فعال است.

286 میلیارد تومان تسهیلات به 18 واحد صنعتی استان لرستان پرداخت شد مهندسان بسیجی مشکلات 100 واحد صنعتی استان گیلان را پایش و برطرف کردند 19 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر فعال شد

وی گفت: این واحد باید با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قرارداد ببندد تا مشکل حل شود، اگر این واحد در 3 شیفت فعال شود حدود 500 نفر به کار باز می‌گردند.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری واحدهای صنعتی چرخه تولید صنعتی استان واحد صنعتی صنعتی راکد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که باغ‌های بادام، زردآلو و گردوی استان دچار سرمازدگی شد، گفت: ۶۴۰ هکتار از باغات بادام استان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دچار خسارت سرمازدگی شد.

فرشید شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سال جاری سرمازدگی ۳۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان در سطح دو هزار و ۳۹ هکتار به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: کمترین خسارت مربوط به شهرستان بروجن با ۵ درصد سرمازدگی به مزارع کلزا و بیشترین خسارت مربوط به شهرستان کوهرنگ با ۳۵ درصد سرمازدگی به مزارع گندم بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه باغ‌های بادام، زردآلو و گردو استان دچار سرمازدگی شد، تصریح کرد: ۶۴۰ هکتار از باغ‌های بادام استان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دچار خسارت سرمازدگی شدند که این باغ‌ها مربوط به شهرستان‌های اردل، بن، سامان، فارسان و شهرکرد است.

شبانی تاکید کرد: بیشترین سطح خسارت مربوط به باغ‌های بادام شهرستان سامان بوده است، اضافه کرد: تاکنون سرمازدگی ۲۸ میلیارد ۵۲۶ میلیون تومان به باغ‌های استان خسارت وارد کرده است که درصد خسارت وارد شده بر محصولات کمتر از سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دو موج سرمازدگی رخ داد، اما در سال زراعی جاری یک موج سرمازدگی در اواخر اسفند اتفاق افتاد که درختان زودگل دچار خسارات شدند.

کد خبر 751321

دیگر خبرها

  • ۸۰ پروژه خیری در چهارمحال و بختیاری فعال است
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است