Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،درباره «وضعیت پرداخت فوق العاده خاص به کادر درمان و پرستاران»، بیان داشت: دو اشکال اساسی در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد: آنچه بر مسؤولان اشکال وارد بود، این است که برای کرونا و خدماتی که پرستاران و مدافعان سلامت در دوره کرونا با این حجم کمبودها چندین برابر ظرفیت خود، جان خود را در کف دست گذاشتند اما هیچ اقدام در خور شأنی که بگوییم مثلا این کار خوب و قدر شناسانه‌ای بود، اتفاق نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود:‌در صورتی که در کشورهای دیگر در همان ابتدای شیوع کرونا چند تصمیم اساسی گرفتند. اول اینکه آنها به محض شیوع کرونا حقوق کل نیروی درمان به ویژه پرستاران  را افزایش دادند؛ یعنی نزدیک به دو برابر.

حق کرونای 3 هزار دلاری به کادر درمان کرونا

میرزابیگی خاطرنشان کرد: همچنین حقی به نام حق کرونا در تمام کشورهای غربی و حتی همسایگان ما قرار دادند که معادل 3 هزار دلار با عنوان حق کرونا به این نیروها اختصاص دادند و این جدای از حقوق معمول این افراد بود.

مرخصی اجباری به مناطق خوش آب و هوا برای کادر درمان

وی اضافه کرد: همچنین در سال یک ماه مرخصی اضافه و اجباری دادند و این افراد را به مناطق خوش آب و هوا می‌بردند تا شرایط روحی مطلوبی داشته باشند؛ یعنی علاوه بر رسیدگی مالی به پرستاران دو هفته یکبار به صورت اجبار نیروها را به مناطق خوش آب و هوا می‌برند.

بیمارستان‌های اختصاصی برای درمان کادر سلامت در دوران کرونا

رئیس کل سازمان نظام پرستاری متذکر شد: در این کشورها برای نیروهای کادر درمان  که دچار آسیب می‌شدند بیمارستانهای اختصاصی مدافعان سلامت اختصاص داده شد.

میرزابیگی ابراز کرد:‌در کشور ما هنوز این اقدامات نشده است و قانون رسیدگی شبه ایثارگری یا حمایت‌های شبه ایثارگری مطالعه شده بود و تیمی را در این خصوص تشکیل داده بودیم که با حضور رؤسای برخی دانشگاه و نمایندگان مجلس مطالعه تطبیقی انجام دادیم؛ اما اکنون این به صورت نیمه کاره در مجلس مانده است.

وی تاکید کرد: ما نمی‌گوییم رفتارهای کشورهای خارجی را کپی کنیم اما نسبت به این اتفاق یعنی شیوع کرونا که طول کشید و پرستاران بدتر از زمان جنگ زحمت کشیدند، بحث بنده این است که باید مسؤولان اقدام متناسب قدر شناسانه انجام می‌دادند.

500 هزار نفر درخواست فوق العاده خاص دارند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: مسؤولان باید فوق العاده خاص را نه با ضریب 3 بلکه با ضریب کمتری دنبال کنند. از طرفی وزارت بهداشت و سازمان برنامه می‌گویند تعداد پرسنل درخواست کننده فوق العاده خاص 500 هزار نفر هستند که با ضریب 3 این موضوع را می‌خواهند که حدود حدود 75 هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد.

بودجه کل وزارت بهداشت برای پرداخت فوق العاده خاص

میرزابیگی خاطرنشان کرد:این بودجه زیادی است؛ به طوری که همین اکنون حقوقی که وزارت بهداشت به کل کارکنان خود می‌هد 75 هزار میلیارد تومان است؛ یعنی به اندازه حقوق تمام کارکنان وزارت بهداشت باید سالی این اندازه فوق العاده خاص بپردازند.

وی اضافه کرد: بالاخره باید هم مسؤولان نگاه قدر شناسانه داشته باشند و هم مدافعان سلامت کوتاه بیایند و مثلا ضریب 3 کمتر باشد و از قسمت بالین شروع شود. اکنون عده‌ای پیگیر موضوع هستند و این فوق العاده خاص مربوط به همه نیروهاست و عده‌ای کوتاه نمی‌آیند و می‌گویند فوق العاده خاص با ضریب 3 اجرا شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: دولت نیز بیان می‌کند این افراد 500 هزار نفر هستند و 75 هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد؛در نتیجه باید راه بینابینی انتخاب شود و ما نیز به دنبال این راه بینابینی هستیم و باید به جمع بندی بینابینی برسیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پرداخت فوق العاده خاص کادر درمان پرستاران رئیس کل سازمان نظام پرستاری فوق العاده خاص وزارت بهداشت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد