Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری افق افغانستان به نقل از برخی منابع خبری اعلام کرد که ملامحمد یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع طالبان از این حمله انتحاری که امروز شنبه (۷ خرداد) رخ داده، جان سالم بدر برده؛ اما برخی از افراد همراه وی کشته شده‌اند.

منابع می‌گویند که ملامحمد یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع طالبان از این حمله انتحاری که امروز شنبه (۷ جوزا) رخ داده، جان سالم بدر برده؛ اما برخی از افراد همراه وی کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی ‌است که وزارت دفاع طالبان اعلام کرده‌بود که ملا یعقوب در سفرش به ننگرهار از خط دیورند و قطعات قول ‌اردوی ۲۰۱ خالد بن ولید دیدن کرده‌است.

به گفته این وزارت، ملا یعقوب در این سفر با مسئولان مربوطه روی مسایل مورد نظر گفتگو و از فعالیت‌های نیروهای دفاعی در قسمت تامین امنیت و دفاع از خاک ستایش کرده‌است.

چند روز پیش نیز «جبهه ملی آزادگان افغانستان» ادعا کرد که در یک حمله «جانبازانه» در کابل، چند تن از مقام‌های طالبان کشته شده‌اند و ملا یعقوب «به شدت زخمی شده‌است».

از سوی دیگر، شایعاتی نیز درباره تلاش شبکه حقانی برای دستگیری یا ترور ملا یعقوب در ننگرهار منتشر شده‌است.

با این وجود ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که گفته می شود ملا یعقوب وزیر دفاع طالبان پس از آنچه که یک حادثه امنیتی در ننگرهار به نظر می رسد، محل را ترک کرد.

هنوز مشخص نیست که این حادثه امنیتی چقدر جدی است اما این نخستین سوء قصد به جان وزیر دفاع طالبان است.

این گزارشات در حالی در رسانه های سراسری و شبکه های اجتماعی افغانستان منتشر شده است که معاون سخنگوی دولت طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدای افغان (آوا) این شایعات را تکذیب کرد.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت در گفت و گو با خبرنگار آوا، سوء‌قصد به جان سرپرست وزارت دفاع را رد کرده و آنرا یک شایعه بی اساس خواند.

به گفته او، وزیر دفاع در این سفر از خط فرضی دیورند دیدار و همچنین با مقام‌های محلی و متنفذین قومی گفت وگو کرده است.

پیش از این شایعاتی در صفحات اجتماعی مبنی بر سوء قصد ناکام علیه وزیر دفاع دولت اسلامی طالبان در یک حمله انتحاری در یک مسجد در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار و برخی تصاویر ویدئویی در این مورد منتشر شده است.

در همین حال، وزارت دفاع با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که ملا محمد یعقوب مجاهد در سفری به ولایت ننگرهار از ولسوالی های اچین، غنی خیل، نازیان، مهمندره، لعلپور، گوشته و همچنین از مناطق مورد مناقشه خط فرضی دیورند نیز بازدید کرده است.

برچسب‌ها وزارت دفاع افغانستان افغانستان طالبان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دفاع افغانستان افغانستان طالبان وزارت دفاع افغانستان افغانستان طالبان وزیر دفاع طالبان منتشر شده حمله انتحاری وزارت دفاع ملا یعقوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات معاون وزارت خارجه روسیه اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان فراگیر است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

واکنش طالبان به اظهارات «امیرعبداللهیان»: در راستای حکومت فراگیر تلاش می‌کنیمچین: از طالبان برای تشکیل حکومت فراگیر حمایت می‌کنیمواکنش طالبان به درخواست‌ها برای تشکیل حکومت فراگیر: موضوع داخلی است

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل