Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام یوسف یوسف پور روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که در ساری برگزار شد ، با اشاره به اینکه مردم در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش موثر و بسزایی را داشته اند ، افزود : برای برگزاری مراسم ملی همچون سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و نیز قیام ۱۵ خرداد می بایست بیشتر از ظرفیت مردم برای این منظور استفاده شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت : قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که با انجام آن مسیر و بستر انقلاب اسلامی شکل گرفته است از جمله مناسبت های ملی به شمار می رود که در شکل گیری آن مردم نقش بسزایی داشته اند به طوری که براساس آمارها در قیام های آنزمان که در ورامین ، قم و تهران رخ داد حدود ۱۵ هزار نفر شهید شدند و در راه این انقلاب جان دادند .

او افزود : در این قیام نقش پررنگ مردم ایران برای بروز و ظهور انقلاب اسلامی بسیار واضح است و این مردم بودند که با هدایت و رهبری امام خمینی (ره) در آن دوران خفقان و سرکوب شاهنشاهی ایستادگی کردند و بدین گونه چهره نظام استبداد را نشان دادند .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه نقش و جایگاه رهبری امام خمینی (ره) در هدایت و راهبری این انقلاب برکسی پوشیده نیست ، عنوان کرد : ملت همیشه در صحنه ایران با رهبری دلسوزانه بنیانگذار انقلاب در این مسیر گام برداشتند و بدین گونه نهال انقلاب به ثمر رسید . 

وی افزود : برگزاری سالگرد و بزرگداشت این دو رخداد ملی با حضور مردم یادآور همان تلاش ها و کوشش هایی است که ملت در آنزمان انجام داده اند و پایداری و ایستادگی امروز کشورمان نیز رمز آن وحدت و همبستگی است.

یوسف پور با اشاره به کمرنگ شدن کرونا و همچنین اعلام ستاد مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مبنی بر برگزاری این مراسم به صورت حضوری گفت : امسال ، بعد از ۲ سال وقفه آیین های مناسبت های نیمه خرداد  به صورت جمعی و عمومی در مازندران برگزار می شود .

وی افزود : هماهنگی های انجام شده با فرمانداری ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ، این مراسم در تمامی شهرها و روستاهای مازندران با استفاده از ظرفیت های مردمی همچون هیات های مذهبی امامزاده ها ، بازاریان و اصناف ، تشکل های دینی مساجد ، روحانیون و طلاب برگزار می شود .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت : امسال ۱۰ عنوان برنامه در این ایام در مناطق مختلف برگزار می شود که شامل اعزام افراد به مرقد امام خمینی ، تبیین جایگاه امام خمینی به عنوان ولی فقیه ، تببین جایگاه رهبری و صلابت ایشان به عنوان محور وحدت امت اسلامی،  برگزاری مراسم قیام ۱۵خرداد  با مسولیت بنیاد شهید، استفاده از فضای مجازی ، حوزه های علمیه و رسانه ها برای تبلیغ و اطلاع رسانی در این موضوعات ، برگزاری مراسم در مساجد و تکایا توسط اوقاف و تبلیغات اسلامی و فضاسازی محیطی در شهرها و مقابل ادارات با مضامین پیرامون این روز است .

وی تعداد افرادی که برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به تهران می روند را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت : همچنین مراسم استانی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد ساعت ۱۱ صبح روز سیزدهم خرداد ماه در مصلی امام خمینی شهر ساری برگزار می شود .

حجت الاسلام یوسف پور افزود : در این مراسم حجت الاسلام پور محمدی ، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز کشور سخنرانی خواهد کرد .

معاون فرماندار ساری نیز گفت : برگزاری باشکوه این مراسم نشان دهنده آن است که بار دیگر با عزمی مصمم با آرمان‌های امام و رهبری بیعت خواهیم کرد .

مرتضی بابایی افزود : برگزاری باشکوه این آیین ها با حضور اقشار مختلف مردم به نوعی نمایش رویکرد وحدت آفرین برای جذب حداکثری مردم در این عرصه می باشد .
وی با تاکید بر اینکه مردم نقش اصلی را در انقلاب و رویدادهای آن پس از انقلاب داشته اند ، گفت : اخیرا در مراسم تشییع و تدفین شهدای خوشنام در مازندران بار دیگر این حضور باشکوه و در صحنه بودن آنها برای همگان به نمایش گذاشته شد و نشان دادند که همواره در همه زمینه ها حضور خواهند داشت .

معاون فرماندار ساری ضمن تشکر از حضور مردم در این مراسم گفت : با هماهنگی های انجام شده با تشکل ها و مجموعه های مردمی شاهد مراسم پرشکوه ارتحال امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد خواهیم بود .

اعضای ستاد برگزاری مراسم قیام ۱۵ خرداد و نیز سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزاری جشنواره مجازی ملت امام خمینی ، نمایشگاه های اثار و کتاب های پیرامون شخصیت و زندگینامه این شخصیت را به عنوان بخشی از برنامه های پیشنهادی در این روز اعلام کردند .
 

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ساری امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ساری قیام ۱۵ خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ساری امام خمینی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سالگرد ارتحال امام خمینی انقلاب اسلامی برگزاری مراسم قیام ۱۵ خرداد برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی روزهای گذشته برخی کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

کد خبر 848144 برچسب‌ها امام خمینی هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!