Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن گفت: مصوبه ای برای واردات ماشین آلات معدنی نو و دست دوم گرفته ایم. البته ماشین آلات رده پایین و خرد را از تولید داخل تامین می کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، محمدنبی یوسفیان رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن امروز در نشست خبری اظهار کرد: دیپلماسی معدنی در وزارت صمت در حال رواج است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در بخش ماشین آلات نیز مصوبه‌ای برای واردات ماشین آلات معدنی نو و دست دوم گرفته ایم و واردات در این بخش انجام خواهد شد. البته ماشین آلات رده پایین و خرد را از تولید داخل تأمین می‌کنیم.

رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن با اشاره به صادرات شن و ماسه و مصالح ساختمانی، گفت: تاکنون موفق به صادرات مصالح ساختمانی نشده ایم زیرا هر کشوری حداقل‌هایی را برای تولید داخل دارد. در بخش مربوط به سیمان نیز صادرات سیمان خاصی نداریم زیرا اغلب کشورها تعرفه‌های سنگین گذاشته اند اما صادرات کلینکر انجام می‌شود. نکته این است که کارخانه‌های سیمان نزدیک به دریا صادرات بهتری می‌توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه شن و ماسه ایران کیفیت بسیار مطلوبی دارد، افزود: در بخش تولید شن و ماسه کارهای مهندسی خاصی نداشتیم و فعالیت در این بخش بیشتر سنتی بود منتهی از ۲۰ سال پیش که تقاضا برای خرید شن و ماسه باکیفیت افزایش یافت، تولید محصول با کیفیت بهتر در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون کشور از نظر شن و ماسه غنی است.

یوسفیان در مورد میزان تولید هم گفت: ظرفیت تولید شن و ماسه در ایران بین ۵۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تن در سال است. اما حداکثر تولیدی که داشتیم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تن بوده است. البته تولید شن و ماسه فقط مربوط به وزارت صمت نمی‌شود بلکه بخشی از تولید از جمله در حوزه بین شهری مربوط به وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

وی اظهار کرد: از حدود ۶ هزار معدن فعال در کشور، ۲۲۰۰ معدن مربوط به شن و ماسه است.

گفتنی است، دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدنکاری ایران ۹ تا ۱۱ خرداد ماه در محل هتل بین المللی المپیک تهران برگزار می‌شود.

  منبع: خبرگزاری مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مصالح ساختمانی ماشین آلات شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌و‌کار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نیم سال اول سال جاری ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند شناسایی نموده و جهت فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال ۱۴۰۲ به مزایده گذاشته شد افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌و‌کارهای استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان می بایستی در سامانه اکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نمام نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید گرد: متقاضیان مزایده می توانند از روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۸ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۶ از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام نموده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۶ در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تحویل نمایند.

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی