Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی بعد از ظهر شنبه در نشست با فرماندار سرعین در راستای حل مشکلات آبی ۲ شهرستان اظهار کرد: برای اجرای طرح تقسیم حقابه ۶ روستای بالادستی شهرستان‌های نیر و سرعین، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آب این ۶ روستا از طریق احداث تقسیم‌کننده بتنی توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حل می‌شود، تصریح کرد: اختلافی که بر سر نهر بایرام‌بلاغی بین روستای اسلام‌آباد و آلوارس رخ داده، قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان نیر گفت: حل اختلاف بین اهالی روستاهای ذینفع توسط فرمانداری‌ها در اولویت است و هیچ اجحافی در حق کشاورزان روستاهای اسلام‌آباد، میمند و پیرنی نخواهد بود.

محمدی با بیان اینکه طرح کارشناسی شده منطقی و قابل اجرا است، افزود: شهرستان‌های همسایه نیر و سرعین دارای قرابت گردشگری و توریستی هستند و مشکلات آبی این ۲ شهرستان به یکدیگر مرتبط است که در یک فضای کارشناسی مرتفع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فرمانداری‌های نیر و سرعین بر استفاده بهینه از منابع آب و رعایت حقوق حقه طرفین بر اساس اسناد و مدارک موجود و طبق توافق و عرف محل با رعایت اصل عدالت با هدف جلوگیری از تبعات ناشی از تقسیم سنتی آب تاکید دارند.

محمدی اضافه کرد: سازه بتنی مقسم آب با رعایت استانداردهای لازم در محل‌های مورد نظر با مشارکت و نظارت فرمانداری‌ها و با تأمین اعتبار اجرا خواهد شد.

فرماندار شهرستان نیر خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی و معتمدین هر ۲ طرف و اهالی در حل این مشکلات شد.

فرماندار سرعین نیز در این جلسه بیان کرد: حل مشکلات اجتماعی آبی در شرایط کنونی آب که یک مشکل جهانی است، خود یک جهاد محسوب می‌شود.

باقر باقرزاده گفت: دفاع از حق اهالی و رعایت حقوق کشاورزان در دستور کار فرمانداری سرعین است و اگر تصمیمی در این زمینه می‌گیریم، هدفی جز استفاده بهینه آب برای عموم اهالی روستاهایی که حقابه آنها از این نهر است، نداریم.

کد خبر 5501197

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری نیر حقابه سرعین شهرام محمدی آب منطقه ای اردبیل کشاورزان گردشگری منابع آبی استاندارد ساختمان متروپل آلودگی هوا بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک ابادان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرد و غبار متروپل آبادان ریزش آوار شهید نیر و سرعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند