Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@10:25:20 GMT

معاون فرهنگی کانون گیلان در«آیینه زندگی»

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۶۰۴۳

معاون فرهنگی کانون گیلان در«آیینه زندگی»

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان میهمان برنامه زنده رادیویی «آیینه زندگی» شبکه استانی باران شد و درباره اهمیت مأنوس‌سازی کودکان با کتاب برای مخاطبان صحبت‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  این حرکت فرهنگی و اجتماعی، در ادامه تعامل و همکاری‌های مشترک صدا و سیمای مرکز گیلان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی این مجموعه جهت ارتقای آگاهی‌های نسل کودک، نوجوان و خانواده‌ها صورت‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس نیر خدیجه‌تقی‌پور، معاون فرهنگی کانون گیلان صبح روز شنبه، 7 خرداد 1401 میهمان  برنامه‌زنده رادیویی «آیینه زندگی‌» شد و به پرسش‌های مجری و مخاطبان این برنامه زنده رادیویی در ارتباط با اهمیت کتاب‌خوانی برای کودکان در سنین پایین و تاثیر آن بر استمرار همنشینی این گروه سنی با «یار مهربان» سخن‌گفت.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان در این برنامه از اهمیت کتاب‌خوانی برای شنوندگان صحبت‌کرد و بدو تولد را  نقطه‌ آغازی برای ایجاد محرک‌های بیرونی، زبان‌آموزی و  اُنس با کتاب عنوان‌کرد.

تقی‌پور در توضیح این سخنان گفت: زبان‌آموزی یک فرآیند جهانی است و به تبع، بستر‌های مناسبی برای علاقه‌مند‌سازی خردسال به مطالعه و کتاب‌خوانی فراهم‌می‌کند.

او اضافه‌کرد: الگو‌پذیری از والدین کتاب‌خوان، مشاهده برنامه‌های مختلف، دراختیار‌بودن کتاب‌های رنگ‌آمیزی و کم‌حجم و فایل‌های صوتی نیز نقش به‌سزایی به‌عنوان محرک‌های بیرونی و فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی فرزندان با کتاب دارد.

این فعال عرصه فرهنگ در عین‌حال، گستره‌ی عرصه  مطالعه را فراتر از کتاب‌های کاغذی دانست و با اشاره به فن‌آوری‌های روز و تفاوت‌های کودکان و دیروز و امروز اظهار‌کرد: مطالعه، متمرکز‌شدن و درک موضوع محسوب‌می‌شود و وابسته به نیاز‌های و اهداف مشخصی است که می‌تواند بخشی از طریق فایل‌های صوتی، کتاب‌های الکترونیکی و حضور هدف‌مند و مدیریت‌شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حاصل‌شود.

این مسئول فرهنگی در عین‌حال، حضور خردسالان در مهد‌های کودک و مجموعه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را گامی‌بلند برای اٌنس و القت با کتاب قلمداد‌کرد و با بیان‌این‌که وجود بیش از 400 هزار‌کتاب در کتاب‌خانه‌های این مجموعه و بررسی کتاب از منظر ظاهری و محتوایی توسط کارشناسان خبره، فرصتی مناسب  برای علاقه‌مند‌سازی این نسل با  مطالعه و کتاب‌خوانی محسوب‌می‌شود، افزود: اجرای فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند نیز از دیگر برنامه‌هایی است که نقش به‌سزایی در نیل به اهداف دارد.

تقی‌پور در این میان تجربه خود به عنوان مربی کانون پرورش فکری و ایفای نقش مادر در فرزند‌پروری را خاطر‌نشان‌کرد و با مهم‌برشمردن آموزش‌های غیر‌مستقیم  این مجموعه و تربیت نسلی پرسش‌گرگفت: هر مخاطب با توجه به ویژگی‌ها و تربیت فردی و اجتماعی، نیازمند دریافت آموزه‌های ویژه‌ای است و مراکز فرهنگی هنری کانون یاری‌گر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای دست‌یابی به این آموزش‌ها است..

اهمیت ایجاد پیوند میان‌نسلی و ارتباط مادر‌بزرگ‌ها، پدر‌بزرگ‌ها و والدین با کودک  از دیگر‌موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های کارشناس برنامه به آن اشاره‌شد و وی با مهم‌توصیف‌کردن رشد عاطفی کودک در سایه ارتباط  سه نسل از یک خانواده افزود: قصه‌گویی و کتاب‌خوانی از جمله فعالیت‌هایی است که می تواند به رشد تخیل و تجسم خردسال کمک‌کرده و  پاسخ‌گویی نیاز‌های اساسی فرزندان باشد.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های شنوندگان برنامه و پیشنهاد به پدر‌ها و مادر‌ها برای جلب‌نظر فرزندان به محیط پیرامون، جستجو‌گری و یافتن پرسش‌ها، از دیگر مواردی بود که در صحبت‌های معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به آن پرداخته‌شد.

 گفتنی‌است، برنامه «آیینهزندگی»  که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۴۳ دقیقه از صدای مرکز گیلان پخش‌می‌شود،  به  مسایل مختلف زن و خانواده میپردازد. بستههای گزارشی در خصوص اشتغال، نکات خانهداری، تغذیه درخانواده، روانشناختی و جامعهشناسی درخصوص ارتباط بین اعضای خانواده، فرزندپروری، عفاف و حجاب، دانستنیهای کرونایی، موج مثبت، مطالب روان‌شناسی، گیاهاندارویی، خبرهای‌خانواده، آشپزی، معرفی‌کتاب، گفت‌و‌گوی کارشناسی، پیام و پیامک، بخش‌های مختلف برنامه را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان آیینه زندگی کانون پرورش فکری کودکان معاون فرهنگی کانون کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

دریافت 5 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تماشاخانه سیار در فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

کد خبر 6093037

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان