Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست ویدئویی شورای عالی اقتصادی اوراسیا گفت: ازبکستان به گسترش همکاری‌های خود با اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان کشور ناظر ادامه می‌دهد.

میرضیایف اظهار داشت: همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ازبکستان یک حوزه بسیار مهم است، چون کشورهای این اتحادیه همکاران طبیعی ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر پایبندی ازبکستان بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابلا سودمند با اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

رئیس جمهور از کشورهای اوراسیا درخواست کرد که موانع فنی دسترسی به بازارها را از بین ببرند.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری وظیفه ایجاد شرایط مساعد برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، رفع موانع فنی و به رسمیت شناختن گواهینامه تجارت متقابل بین ازبکستان و کشورهای اوراسیا بسیار حایز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تغییرات و پدیده‌های بحرانی در حال وقوع در جهان به یک چالش جدی برای ثبات تبدیل شده از کشورهای اتحادیه درخواست کرد که به طور مشترک اقداماتی را برای مقابله با آن تنظیم کنند.

میرضیایف تاکید کرد: دوران جهانی شدن به مرحله شکل گیری نظم نوین جهانی می‌رود. ما شاهد اعمال محدودیت‌های بی‌سابقه، قطع زنجیره‌های لجستیک صادرات محصولات، افزایش قیمت مواد خام و غذایی و تشدید تنش‌های اجتماعی هستیم. ما معتقدیم که در شرایط فعلی تنظیم اقدامات مشترک با تشریک مساعی، یافتن راه‌‌های غیرعادی حل و فصل و استفاده از ساز و کارهای غیراستاندارد همکاری‌های متقابل ما بسیار مهم است.

رئیس جمهور ازبکستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیشنهاد تسهیل تشریفات برای جذب نیروی‌ کار را داد و گفت: الزام مهاجرت کاری و جذب متخصصان به کشورهای ما افزایش می‌یابد. پیشنهاد می‌کنم اسناد لازم را تصویب و تشریفات ساده‌ای را اجرایی کنیم که امکان جذب موثر منابع کار مطابق با نیازهای اقتصاد کشورهای عضو و ناظران اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فراهم کند.

رئیس جمهور ازبکستان بر اهمیت از سرگیری کامل ارتباطات حمل و نقل مسافربری بین کشورها تاکید کرد.

میرضیایف اعلام کرد ازبکستان برنامه ریزی کرده در آینده نزدیک اجرای طرح ساخت خط ریلی «ازبکستان - قرقیزستان – چین» را آغاز کند.

به گفته وی، این طرح امکانات بیشتری را برای ورود به بازارهای منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد می‌کند. این بزرگراه 3 کشور را از طریق افغانستان، ایران و ترکیه به اروپا متصل می‌کند.

رئیس جمهور گفت: ازبکستان همچنین آماده همکاری با شرکای خود در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اجرای طرح ساخت خط ریلی ترانس‌افغان از «ترمذ» تا «پیشاور» پاکستان که کوتاه ترین دسترسی به جنوب آسیا با بازار 2 میلیارد مصرف کننده را فراهم می‌کند، است.

میرضیایف پیشنهاد برگزاری همایش توسعه صنعت گردشگری با حضور شرکت‌های پیشرو کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پاییز در ازبکستان را مطرح کرد.

رئیس جمهور افزود: برای فائق آمدن بر پیامدهای همه‌گیری، بخش گردشگری می‌تواند به محرک طبیعی توسعه اقتصادی تبدیل شود. از آغاز سال جاری میلادی در ازبکستان افزایش قابل ملاحظه‌ای تعداد گردشگران به ویژه از کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا مشاهده می‌شود.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین پیشنهاد تنظیم برنامه همکاری در بخش کشاورزی را نیز داد. وی گفت: برنامه همکاری کشاورزی می‌تواند موضوعات کشت مشترک غلات و دانه‌های روغنی در کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین میوه و سبزیجات را دربرگیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: شوکت میرضیایف اتحادیه ارواسیا نشست ویدئویی اتحادیه اقتصادی اوراسیا رئیس جمهور ازبکستان کشورهای اتحادیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی ، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای 12 تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است