Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع با اشاره به تخصیص سوخت به حدود 50 درصد از نیروگاه‌های احداثی توسط صنایع معدنی، از آغاز فاز اجرایی و عملیاتی احداث نیروگاه‌های جدید در هفت ساختگاه جمعاً به ظرفیت 5302 مگاوات خبر داد.

به گزارش  وزارت نیرو، "سید زمان حسینی" در خصوص جزئیات پیشرفت طرح احداث 10 هزارمگاوات نیروگاه توسط بخش صنایع معدنی اظهار کرد: میزان پیشرفت دوره پیشبرد 14 ساختگاه نیروگاه‌های صنایع معدنی بر اساس تفاهم‌نامه 19 مهر سال 1400 که بین وزارت نیرو و وزارت صمت مبادله شد، شامل استان‌های اصفهان 86 درصد، هرمزگان 48 درصد، کرمان 57 درصد، خوزستان 72 درصد، یزد 64 درصد، مرکزی 24 درصد، سیستان و بلوچستان 22 درصد، سمنان 90 درصد و خراسان 50 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین هفت ساختگاه شامل نیروگاه‌های فولاد مبارکه، چادرملو، آلومینیوم المهدی، گل گهر سیرجان، سالکو، سامان سمنان و فولاد خوزستان وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده‌اند.

مجری طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع در رابطه با تعداد واحدهای نیروگاهی که برای پیک تابستان سال جاری وارد مدار می‌شوند، گفت: با توجه به نیاز مبرم شبکه سراسری برق در پیک مصرف سال 1401 طی برنامه‌ریزی فشرده دو واحد گاز (واحدهای شماره 3 و 4) نیروگاه شهید باکری سمنان به ظرفیت 366 مگاوات در تابستان جاری وارد مدار می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای شناسایی مناطق مناسب جهت احداث نیروگاه خاطرنشان کرد: استان‌های هرمزگان، اصفهان، یزد و کرمان بیشترین پتانسیل احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی را دارند.

حسینی تامین سوخت این نیروگاه‌ها را حاصل همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو دانست و عنوان کرد: با توجه به همکاری و مساعدت مطلوب وزارتخانه‌های نفت و نیرو و برگزاری جلسات و پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون تخصیص سوخت به حدود ۵۰ درصد از نیروگاه‌های صنایع معدنی شامل نیروگاه‌های فولاد مبارکه، گل گهر سیرجان، سالکو، فولاد خوزستان، سمنان و پارسیان جنوب تعیین تکلیف شده و مابقی نیز در دست بررسی و اقدام است.

این گزارش می‌افزاید، برای پروژه نیروگاه سمنان پس از مبادله تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت در مورخ 19 مهر 1400 طی یک برنامه‌ریزی فشرده، فعالیت‌های دوره پیشبرد به مدت چهار ماه انجام شد که با توجه به تجربیات موجود مشابه، اقدامی کم نظیرصورت گرفت به نحوی که در اسفند‌ 1400 موفق به شروع عملیات اجرایی شده و تاکنون پروژه 71 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. بر این اساس، توربین‌های مدل MAP2B مپنا هر کدام به ظرفیت 183 مگاوات هستند که با اجرای واحد بخار، راندمان بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه سامان سمنان به حدود 54 درصد خواهد رسید.

این گزارش حاکی است، دوره پیشبرد شامل فعالیت‌های انتخاب مشاور، تملک زمین، صدور موافقت‌نامه اصولی، پروانه احداث، مجوزهای محیط زیست، سوخت، پدافند غیرعامل، تامین آب، طرح اتصال به شبکه، انتخاب پیمانکار EPC و غیره برای احداث حداقل 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی صنایع معدنی در 14 ساختگاه کشور پیشرفت‌های مناسبی حاصل شده است.
انتهای پیام/

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: احداث نیروگاه صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران