Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@15:39:12 GMT

عکاس زنجانی داور نخستین جشنواره «کرفتو» شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۶۸۹۳

عکاس زنجانی داور نخستین جشنواره «کرفتو» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر محمدی، عکاس زنجانی داور نخستین جشنواره ملی عکاسی مستند و اجتماعی «کرفتو» شد.

ناصر محمدی، کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران و عکاس و مدرس دانشگاه است که فعالیت هنری از سال 1377 آغاز کرده است و تدوین چندین کتاب در زمینه عکاسی و داوری ده‌ها جشنواره ملی را در کارنامه کاری خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، انجمن هنرهای تجسمی شهرستان دیواندره در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی از طریق هنر وزین عکاسی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی دیواندره، نخستین جشنواره ملی عکاسی مستند اجتماعی کرفتو را در چهار بخش برگزار می‌کند.

بخش‌های جشنواره:
الف)آیین‌های بومی و محلی اقوام ایرانی
ب) غار کرفتو ، نخستین آپارتمان طبیعی جهان
ج) آسیب‌های فرهنگی ـ اجتماعی (خشونت، طلاق، اعتیاد و همه‌گیری کرونا)
د) سرمایه‌های اجتماعی ـ هویت ایرانی اسلامی

«کرفتو» منطقه‌ای است با مرکزیت شهر زرینه (هه‌وه‌تو) در شمال شهرستان دیواندره استان کردستان که غاری باستانی به همین نام در این بخش واقع شده است، که در ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۸۱ به شماره ۳۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
غار تاریخی کرفتو در استان کردستان را می‌توان آئینه تمام‌نما از زندگی با درایت گذشتگان در شرایط سخت دانست.

در بازدید از غار کرفتو، چگونگی زیستن بشر در هزاران سال پیش در ذهن انسان مجسم می‌شود. به درستی مشخص نیست انسان‌ها از چه زمانی غار را به عنوان سرپناه طبیعی برای خود انتخاب کردند؛ اما بدون شک آنها توانسته‌اند، هوشمندانه شرایط بهتر زیستن را متناسب با امکانات و شرایط محیطی فراهم کنند.

غار کرفتو در استان کردستان آئینه‌ای از تدبیر و هنر نیاکانمان برای زیستن و نماد عینی تطبیق نیاز انسان با بضاعت طبیعت است.

دست‌یابی به زوایای زیبا و پنهان در ویژه برنامه‌های آیینی و تقویت و ترویج ارزش‌های دینی و مذهبی، کمک و همیاری با سفید پوشان سلامت، آیین‌های بومی و محلی اقوام ایرانی، غار کرفتو، نخستین آپارتمان طبیعی جهان، شناخت و انعکاس آسیب‌های فرهنگی ـ اجتماعی (خشونت، طلاق، اعتیاد و همه‌گیری کرونا) سرمایه‌های اجتماعی ـ هویت ایران اسلامی و آشنایی بیشتر شهروندان با هنر عکاسی و تعامل هنرمندان عکاس و ارج‌نهادن به این هنر ارزشمند بر بیان مصور احساسات اقشار مختلف مردم است.
استان کردستان با موقعیت جغرافیایی خاص، فرهنگ، فولکلور غنی، بافت بومی ویژه، جاذبه‌های طبیعی و بکر خود می‌تواند برای هنرمندان بخصوص هنرمندان عکاس موقعیت مناسبی برای به تصویر کشیدن همه‌ زیبایی‌های این منطقه داشته باشد.

اعلام نتایج آثار راه‌یافته به نمایشگاه و بخش پایانی جشنواره ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان عکس کرفتو کردستان انخاب ناصر محمدی استان کردستان غار کرفتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان در آیین افتتاحیه جشنواره ملی تدریس خلاق در آموزش عالی گفت: توسعه فناوری نباید ما را از ارتباط رو در رو غافل کند بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری بهره گرفت.

حامد قادرزاده ادامه داد: دانشگاه محل آموزش و انتقال یافته‌های آموزشی و مبانی نظری است و بدون آموزش فعال به هیچ عنوان نمی‌توان تابع زندگی را در حوزه علمی استمرار بخشید.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: دانشگاه‌ها امروزه برخلاف گذشته صرفا انتقال دهنده مطالب آموزشی نیستند و وظایف سنگین تری دارند و ما نیاز داریم به اینکه مسئله محور حرکت کنیم.

وی تمام تلاش این جشنواره را تدوین برنامه مناسب آموزشی برای دانشجویان دانست و تاکید کرد: همه امکانات در دسترس را باید برای ایجاد شناخت بهتر و استفاده بهینه از منابع کمیاب در مقابل نیاز‌های نامحدود بشر بکار گرفت.

 این جشنواره به مدت سه روز و با حضور سخنرانانی از دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی