Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@20:39:12 GMT

صادرات بیش از 8 هزار تُن محصولات کشاورزی از فارس

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۷۴۰۵

صادرات بیش از 8 هزار تُن محصولات کشاورزی از فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جاوید عباسی گفت: محصولات کشاورزی مذکور پس از انجام مراحل قانونی و بازرسی های قرنطینه ای گیاهی از طریق مراکز قرنطینه این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته وی؛ در این مدت ۴۳۲۰ تن انواع محصولات کشاورزی جالیزی شامل هندوانه، کدو، کلم برگ، انواع خربزه و ملون به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از جمله روسیه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ابراز کرد: همچنین  ۳۶۷۱ تن انواع محصولات کشاورزی به کشور های حوزه خلیج فارس، اتحادیه اروپا و چین و برخی دیگر از کشورها صادر شد که عمده این تولیدات محصولات جالیزی، سبزی و صیفی، خرما و انجیر بود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات استان فارس اظهار کرد: در طول این مدت نیز  ۲۲۵۰ تن محصولات کشاورزی شامل ریشه شیرین بیان و آناناس از طریق مراکز قرنطینه گیاهی ترخیص و وارد استان فارس شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات واردات محصولات جالیزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد گفت: گیلاس، آلو قطره طلایی، زردآلو ، گوجه سبز و آلو سیاه را محصولات باغی سردرختی خمین عنوان کرد و افزود: بیشترین باغات این شهرستان به گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.

وی توضیح داد: به دلیل بافت خاک منطقه، قدمت باغداری، تجربه باغداران و بکارگیری توصیه‌های ترویجی محصول باغات شهرستان خمین از کیفیت مطلوب با درجه ممتاز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

تولید محصولات سردرختی در خمین ۳۸ درصد افزایش یافت

رییس جهاد کشاورزی خمین با اشاره به تولید ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی جات شامل پیاز، هندوانه و سیب زمینی در سال گذشته گفت: ۹۰۰ تن سبزی و صیفی جات گلخانه ای شامل خیار، گوجه و فلفل نیز پارسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

جعفری با بیان اینکه هشت هزار و ۲۰۰ تن حبوبات نیز پارسال در خمین تولید شد، بیان کرد: کشت لوبیا به‌ عنوان یکی از مهمترین محصولات خمین محسوب می‌شود و این شهرستان قطب تولید لوبیای کشور است.

وی فزود: با توجه به کاهش دبی منابع آبی در سطح شهرستان، تغییرات سطوح زیرکشت طی سه سال اخیر روند کاهشی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید