Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایرنا، با اشاره به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در دولت سیزدهم گفت: باید از تولید کنند و مصرف کننده توامان در کنار هم صیانت شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: در زمینه تولید مرغ، در هفته‌های اخیر بازار به‌گونه‌ای به تعادل رسیده که قیمت فروش مرغ اکنون در میادین و خرده‌فروشی‌ها بسیار کمتر از نرخ مصوّب است که خود این مسأله هم اکنون به نوعی به نفع مصرف‌کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر به منظور حمایت و کاهش نگرانی مرغداران و تولیدکنندگان به‌عنوان طرف دیگر بازار، تصمیات مهم حمایتی مهمی اتخاذ شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای حمایت از تولیدکننده خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، قیمت نهاده‌های دامی افزایش پیدا کرده و یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان سرمایه در گردش است که با مذاکرات و جلسات متعددی که با حوزه بانکی، تشکل‌ها و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در هیأت دولت برای تخصیص به این موضوع تصویب شد.

ساداتی نژاد در ادامه با اشاره به آزادسازی صادرات مرغ و تخم‌مرغ گفت: نکته مهم دیگر برداشت ممنوعیت صادرات مرغ و تخم‌مرغ است که تمام این ممنوعیت‌ها را برداشته‌ایم و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نخواهد داشت و اگر تولید مازاد صورت بگیرد، صادر می‌شود و عوارض صادارت نیز صفر شده است.

وی با اشاره به خلاف شرع بودن اقدام بعضی مرغداران برای معدوم کردن جوجه‌های یک‌روزه تصریح کرد: متأسفانه معدوم‌سازی جوجه یک‌روزه در جریان شوک‌های عرضه از روش‌های جاری در همه دنیاست اما رئیس‌ جمهور تأکید داشتند که این اقدام هم از جهت شرعی و هم از جهت وجدانی امری غیرقابل قبول است و به وزارت جهاد کشاورزی مأموریت دادند تا ضمن به‌کاربستن تدابیر لازم برای جلوگیری از متضرر شدن تولیدکننده، از معدوم شدن جوجه‌ها  هم جلوگیری کند.

ساداتی نژاد در همین راستا تصریح کرد: تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که با ارائه مجوزهای لازم به سازمان‌های مرتبط و اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور جلوگیری از متضررشدن تولید کننده، این مجموعه‌ها با تمام توان اقدام به جوجه ریزی کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه امروز یک تیم بازرسی هم به اردبیل اعزام شد تا موضوع را رسیدگی کرده و برخورد لازم با خاطی یا خاطیان صورت پذیرد، گفت که با این روند پیش‌رو دیگر بهانه‌ای برای معدوم سازی جوجه‌های یک‌روزه وجود ندارد و در صورت مشاهده، از طریق قوه قضاییه به‌منظور برخورد با متخلف اقدام خواهد شد.

برچسب‌ها وزیر کشاورزی جوجه یکروزه سید جواد ساداتی نژاد صنعت مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر کشاورزی جوجه یکروزه سید جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی جوجه یکروزه سید جواد ساداتی نژاد صنعت مرغداری جهاد کشاورزی ساداتی نژاد جوجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند

علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست راهبردی شهر هوشمند با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، باید در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.

در  ادامه امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد گفت: در  هوشمندسازی در بخش ساختمان  باید در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار  می شود.

 ریاحی اظهار کرد: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.

در ادامه این جلسه،  غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام کنیم.

همچنین  محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی