Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@05:55:15 GMT

نشانگان قلب شکسته و علائم و علل ان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۷۸۱۳

نشانگان قلب شکسته و علائم و علل ان

حملات قلبی به طور معمول ناشی از انسداد شریان‌های رساننده خون به عضله قلب هستند. اما در افراد دچار نشانگان قلب شکسته آزاد شدن مقدار زیاد هورمون‌های استرس مانند آدرنالین مانع از انقباض درست عضله قلب می‌شود و عارضه‌ای ایجاد می‌شود که در پزشکی به آن «کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو» می‌گویند.

پزشکان نشانگان قلب شکسته را در حدود ۲ درصد بیماران مشکوک به حمله قلبی شناسایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عارضه معمولا مدت کوتاهی پس از یک حادثه تنش‌زا مانند تصادف ماشین، ضرر مالی یا مرگ غیرمنتظره یکی از عزیزان رخ می‌دهد.

افراد همچنین می‌توانند پس از حوادث عاطفی با بار مثبت مانند یک مهمانی غافلگیرکننده یا بردن در بخت‌آزمایی یا پس از حوادث جسمی مثلا ورزش شدید دچار این عارضه شوند.

همه موارد نشانگان تاکوتسوبو ناشی از نارحتی عاطفی یا جسمی نیستند و در یک سوم موارد هیچ عامل برانگیزاننده‌ای وجود ندارد.

در برخی از افراد ممکن است دقایقی پس از دریافت اخبار بد ممکن است نشانگان قلب شکسته رخ دهد و در دیگران ممکن است مدتی وقت بگیرد تا حادثه تکان‌دهنده را از لحاظ عاطفی پردازش کنند.

ممکن است مشکلات قلبی ساعت‌ها و در برخی موارد یک روز بعد رخ دهد، بعنی مثلا هنگامی که فرد واقعا می‌فهمد فردی که برای او عزیز بوده است، دیگر برنمی‌گردد.

احساس ناراحتی غیرمعمول در قفسه سینه یا تنگی نفس به دنبال یک حادثه تنش‌زا ممکن است نشانه‌ای از نشانگان قلب شکسته باش، اما همیشه این نشانه‌های هشداردهنده وجود ندارند.

از آنجایی که در نشانگان قلب شکسته شریان‌های مسدودشده وجود ندارد، فقط با دارو شخص را درمان می‌کنند. بنابراین از دیدگاه پزشک مهم است که تشخیص دهد حمله قلبی فرد از چه نوعی است.

این عارضه بیش از همه در زنان ۵۰ ساله و بالاتر شایع است: در یک بررس در سال ۲۰۲۱ زنان حدود ۸۸ درصد موارد نشانگان قلب شکسته را تشکیل می‌دادند. یک بررسی در سال ۲۰۲ هم نشان داد اختلالات اضطرابی در بیماران مبتلا به نشانگان قلب شکسته شایع‌تر از افراد سالم است.

حدود یک درصد از افراد دچار نشانگان قلب شکسته در نهایت به علت آن می‌میرند. اما بسیاری از افراد در طول حدود یک ماه بهبود کامل پیدا می‌کنند و به آسیب قلبی درازمدت هم دچار نمی‌شوند.

هنوز روش شناخته‌شده‌ای برای پیشگیری از نشانگان قلب شکسته وجود ندارد، گرچه حفظ آرامش با کشیدن نفس‌های عمیق ممکن است کمک کند.

حفظ سلامت روانی و جسمی حتی در مواجهه با یک مصیبت برای کاهش خطر بیماری قلبی همیشه مهم است. باید تلاش کرد در این موارد رژیم غذایی سالمی داشت و به اندازه کافی خوابید تا استرس را تا حد ممکن

تحت کنترل درآورد و در صورت نیاز حتما کمک خواست.

کد خبر 679623 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار‌های عجیب و غیر ممکن این افراد را ببینید



منبع:پیج __mo_2004

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گل‌های غیرممکن در لیگ برتر انگلیس (فیلم) پروژه جاودانگی و نامیرایی انسان چیست؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • کار‌های عجیب و غیر ممکن این افراد را ببینید
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟