Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطا پور شیرزاد با اظهار تاسف و تسلیت این واقعه گفت: روز گذشته حدود ساعت پنج بعد از ظهر، شهید محمد فرهمند ضمن تماس با مرکز شهرستان اعلام کرد دو نفر شکارچی که اقدام

به شکار یک قوچ وحشی کرده اند، اینک در منطقه پناهگاه حیات وحش دره باغ حضور دارند و در ادامه تقاضای نیروی کمکی کرده است.

پورشیرزاد گفت: رئیس شهرستان بوانات به همراه سه تن از همیاران محیط زیست به نام رضا بهرام پور، علی اسدی و جواد برزگر به منطقه اعزام شده و با رسیدن به گردنه، شهید فرهمند نیز به گروه آن‌ها ملحق شده و محل استقرار شکارچیان را که درون دره بوده به آنان نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت: محمد فرهمند، علی اسدی و رضا بهرام پور به سمت دره حرکت کرده و حدود ساعت ۶:۴۰ عصر به محل استقرار شکارچی‌ها رسیده بودند و رستگار، رئیس محیط زیست شهرستان نیز در ارتفاع مستقر شده بود.

شهید محمد فرهمند با رعایت تمامی قوانین و ضوابط با شلیک دو تیر هوایی از شکارچی‌ها می‌خواهد که تسلیم شوند، اما متاسفانه شکارچیان با قساوت تمام ابتدا محمد فرهمند را از ناحیه سینه هدف گلوله قرار داده و بلافاصله رضا

بهرام پور که به منظور دستگیری به سمت آنان حرکت کرده بود را هدف آماج گلوله قرار داده اند. همزمان به علی اسدی نیز که از سمت راست به آنان نزدیک شده بود شلیک، که تیر به کتف وی اصابت کرده و مجروح شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: به گفته علی اسدی، شکارچیان پس از تیراندازی برای اطمینان از کشته شدن محیط بانان به بالای سر آنان آمده و با تصور کشته شدن هر سه نفر به آرامی به سمت پایین دره رفته و محل را ترک کرده‌اند.

او گفت: در محل درگیری لاشه یک فرد قوچ شکار شده کشف شد.

بهرام پور در ادامه گفت: جنازه این حافظان مظلوم محیط زیست ساعت ۱۰ جمعه شب به خرم بید انتقال یافت.

او همچنین ضمن تقدیر از حضور مدیران ارشد کشوری و استانی گفت: به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل و مسوول یگان حفاظت محیط زیست استان و تیم مدیریتی بلافاصله به منطقه اعزام شدیم و فرمانداربوانات نیز از ابتدای امر در صحنه حاضر شد.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس نیز شخصاً در محل حادثه حضور یافته و از شب گذشته دو گروه ویژه را به منطقه اعزام کرده است که تا کنون همکاری بسیاری را با محیط زیست داشته اند و در حال حاضر هم در حال بررسی شواهد و مدارک هستند تا در کمترین زمان ممکن ضاربین را شناسایی کنند.

مکان و زمان مراسم تشیع شهدای محیط زیست فارس متعاقبا توسط استانداری فارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان بوانات جزئیات شهادت محمد فرهمند محیط زیست بهرام پور علی اسدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • رقابت بیش از ۴۰۰ داوطلب آزمون سراسری در بوانات
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی