Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@17:30:42 GMT

سایت زباله آزادشهر جمع آوری می شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۳۱۴۵

سایت زباله آزادشهر جمع آوری می شود

مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: مصوبه استانی سازمان مدیریت پسماند در مطالعات انتخاب مکان جدید برای دفع پسماند انجام شد که در حال عقد قرارداد با مشاور برای مکان جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از آزادشهر؛ محمد رضا کنعانی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در بازدیدی که امروز معاون سازمان محیط زیست کشور به همراه نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل سازمان پسماند و دیگر مسئولین از سایت زباله آزادشهر داشتند اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که در خصوص سایت بازیافت آزادشهر در حال انجام است بر سه دسته تقسیم می شود؛ اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که در کوتاه مدت طی دو سال اخیر روش دفن تلمباری پسماند در مرکز آزادشهر متوقف شد و یک لنفینگ بهداشتی مجهز به ژئوممبران جمع آوری شیرابه و گاز متان ایجاد شد که در حال حاضر پسماند به صورت بهداشتی دفع می شود و این کمک میکند تا آلودگی محیط زیست پذیرنده و منابع آب زیرزمینی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در کنار این پروژه کارخانه کمپوست که با ظرفیت ۲۵۰ تن فعالیت می کرد را به ۵۰۰ تن رساندیم که این موضوع کمک می کند آشغال کمتری دفن شود و زباله در فرایند کمپوست قرار بگیرد.

کنعانی گفت: در میان مدت هم مصوبه استانی سازمان مدیریت پسماند در مطالعات انتخاب مکان جدید برای دفع پسماند انجام شد که در حال عقد قرارداد با مشاور برای مکان جدید است.

وی در پایان تاکید کرد: پس از بررسی طرح و انتقال تجهیزات و ارزیابی اثرات، فرایند دفن زباله در آزادشهر متوقف خواهد شد که امیدواریم تا پایان امسال این فرایند انجام و انتقال صورت بگیرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان محیط زیست مکان جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۹۱۲ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

مهدی اله پور افزود: برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و کاستن از آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود، پرداختن به مشارکت در حوزه محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است و مشارکت آگاهانه مردم می‌تواند، از هزینه‌های هنگفتی که بر محیط پیرامونی ما که همان محیط زیست است وارد می‌شود، جلوگیری نماید.

وی گفت: در همین راستا این پویش با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد  که استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی، توزیع پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران، پاکسازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسوولان ادارات و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی، پاکسازی زیست محیطی محوطه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان‌ها و پاکسازی ورودی و حریم‌های راه‌های مواصلاتی با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های متولی از محور‌های این پویش به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست