Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@19:17:51 GMT

منشی در لباس دندانپزشک!

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۸۹۵۳

منشی در لباس دندانپزشک!

زن‌۳۵ساله‌ای که فقط چند ماه در مطب یک دندانپزشک منشی‌گری کرده بود، نه‌تنها خودش را جای پزشک جا زد بلکه چندین نفر را هم معاینه و مورد اقدامات درمانی قرار داد!

معاونت درمان پیگیر ماجرا
پس از آنکه پرونده جعل عنوان یک دندانپزشک توسط فردی که تحصیلاتش فقط تا مقطع دیپلم بود در شعبه ۱۴۶ دادگاه کیفری دو مجتمع امام خمینی(ره) مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت، عامل این اقدام که یک زن ۳۵ ساله بود به ۵۴۰ ساعت کار خدماتی در اداره آموزش‌وپرورش ناحیه۴ مشهد به جای تحمل چندین ماه حبس محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این پرونده زمانی روی میز مقام قضایی در دادسرای مشهد قرار گرفت که گزارشی از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی به پیوست مدارک و مستندات وقوع جرم که همان مداخله در درمان توسط فرد فاقد صلاحیت بود، به دادستانی ارسال شد. بازپرس پرونده در این مرحله تمامی مدارک ارسالی را مورد بررسی قرار داد و حتی اظهارات نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد را هم در این زمینه اخذ کرد. کار به اینجا که رسید مشخص شد همه چیز زیر سر یک زن ۳۵ ساله است که خود را دکتر دندانپزشک معرفی کرده است.
این زن با لوازم و ادوات دندانپزشکی در یک مطب پزشک آشنا شد، آن‌هم زمانی که به عنوان منشی در آنجا مشغول به کار بود. پیگیری‌های صورت گرفته همچنین نشان می‌داد این زن حتی دیپلمش را هم به زور گرفته است. او با شناسایی برخی افراد که به مطب دکتر مراجعه می‌کردند و در ادامه با ارسال پیامک معرفی خودش به عنوان دندانپزشک، آن‌ها را به مطب غیرمجازش دعوت می‌کرد. تعدادی از بیماران که حالا در فهرست شکات پرونده حضور داشتند بدون بررسی و دقت کافی به این زن مراجعه و پس از معاینه دندان‌هایشان دیگر اقدام‌های درمانی برای آن‌ها تجویز شده بود.
از همین رو با دستور مقام قضایی در دادسرای مشهد دندانپزشک قلابی تحت تعقیب قرار گرفت و درنهایت پای میز عدالت کشانده شد. این فرد که همه چیز را سهل و به بازی گرفته بود تصور می‌کرد با بیان اظهارات کذب می‌تواند راه‌فراری برای خود دست وپا کند چراکه در جلسات بازپرسی ضمن انکار اقدام‌های صورت گرفته این ادعا را مطرح کرد که به علت اشتباه نوشتاری روی برگه‌های پذیرش در کنار اسم خودش عنوان دکتر درج کرده است!
تناقض‌گویی‌های منشی مداخله‌گر در امور درمانی زمانی به خط پایان رسید که حدود پنج نفر از شکات در دادسرا حاضر و در متن شکایت خود از اینکه این دندانپزشک قلابی پا را از نوشتن اسمش پایین برگه‌های پذیرش فراتر گذاشته، موضوعاتی را مطرح کردند و از معاینه و دیگر اقدام‌های درمانی این فرد نمونه‌های را ذکر کردند.

کار خدماتی به جای تحمل حبس
در پایان مراحل رسیدگی به اتهام‌های منشی ۳۵ساله در دادسرا، سرانجام بازپرس پرونده که دفاعیات متهم را وارد ندانست، قرار جلب به دادرسی (کیفرخواست) را صادر و پرونده به همراه مستندات تکمیلی برای صدور رأی نهایی روی میز قاضی مجید شرقی شهری قرار گرفت. قاضی‌دادگاه طبق روال قانونی تمامی مسیر رسیدگی به پرونده را مورد بازخوانی قرار داد و دندانپزشک قلابی را هم چندین مرتبه برای دفاع از اتهامات انتسابی مقابل میز عدالت کشاند و برای چندمین بار از او خواسته شد تا از خودش دفاع کند. دراین مرحله هم منشی مداخله‌گر راه فراری از برخورد قانونی برایش پیدا نشد و رئیس این شعبه دادگاه در نهایت مهر تأییدی بر کیفرخواست دادسرا زد و رأی محکومیت متهم را صادر کرد و در انشای آن آورد: دادگاه درخصوص متهم پرونده با عنایت به گزارش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ملاحظه پیامک‌های ارسالی به بیماران، اخذ اظهارات بیماران به عنوان گواه، صفحه مجازی متهم که عنوان دکتر را برای خود درج کرده بود، همچنین کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دفاعیت بدون اثر و...بزه انتسابی متهم پرونده را محرز و مسلم می‌داند. در ادامه این رأی آمده است: همچنین از نظر نتایج زیانبار این جرم در جامعه، متهم پرونده را از حیث استفاده غیرمجاز از عنوان پزشک به ۵۴۰ساعت کار خدماتی در آموزش و پرورش ناحیه۴ مشهد با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و نظارت واحد اجرای احکام جایگزین پنج ماه حبس تعزیری محکوم و اعلام می‌دارد. در صورت عدم اجرای حکم برای بار اول یک چهارم تا یک دوم به مدت حکم افزوده و در صورت تکرار مجازات حبس به مرحله اجرا در خواهد آمد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازداشت دکتر قلابی دندانپزشکی معاونت درمان قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم

20 شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.

به گزارش روزنامه ایران، وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: صبح در حال بازی در زمین فوتبالی در نزدیکی خانه‌مان بودم که چهارمرد افغانستانی با موتور به آنجا آمدند و بعد با تهدید چاقو مرا سوار کردند و به حاشیه تهران بردند. بعد از آن وارد باغی شدیم و آنها بدون توجه به التماس‌هایم مرا آزار دادند و در آخر هم تهدیدم کردند که اگر دراین‌باره به کسی حرفی بزنم خودم و خانواده‌ام را می‌کشند.

نوید در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: خیلی ترسیده بودم به همین خاطر قصد نداشتم به کسی حرفی بزنم اما وقتی به خانه رسیدم آنقدر آشفته و به‌هم ریخته و ناراحت بودم که پدرم فهمید اتفاق بدی برایم افتاده و من هم ماجرا را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آن متجاوزان شکایت کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پس از آن شاکی با دستور قضایی برای انجام معاینه به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان این سازمان آزار و اذیت وی را تأیید کردند. به این ترتیب مأموران ردیابی ۴ متهم را در دستور کارشان قرار دادند و با بررسی‌های فنی موفق شدند دو نفر از متهمان را شناسایی و بازداشت کنند. دو متهم پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازجویی‌ها منکر ماجرا شدند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه تحقیق این پرونده، پسر نوجوان که با پدرش در دادگاه حاضر شده بود به قضات گفت: دو متهم دستگیر شده همان کسانی هستند که بدون توجه به التماس‌هایم من را مورد آزار و اذیت قرار دادند و بعد هم تهدیدم کردند که نباید حرفی بزنم. آن روز به قدری از تهدیدهای‌شان ترسیده بودم که فکر می‌کردم من و خانواده‌ام را می‌کشند اما حالا که شکایت کردیم و دو متهم این پرونده بازداشت شده‌اند درخواستم اعدام آنهاست و به هیچ عنوان هم حاضر به گذشت نیستم.

پس از آن دو متهم با رد اتهام‌شان مدعی شدند: ما در روز حادثه در محل بودیم اما کاری نکردیم و دو دوست دیگرمان که حالا متواری هستند به شاکی تعرض کرده‌اند. ما بی‌گناه هستیم و بی‌دلیل بازداشت شده‌ایم. دو متهم در پاسخ به سؤال قاضی که دو دوست‌تان حالا کجا هستند نیزعنوان کردند: بعد از آن روز دیگر نه آنها را دیدیم و نه از آنها خبر داریم.

با پایان جلسه تحقیق قرار است دو متهم بزودی پای میز محاکمه بایستند.

دیگر خبرها

  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد