Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی تولیت آستان حضرت معصومه (س) آیت‌الله سید محمد سعیدی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم اظهار داشت: باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگاه قرآنی و اهل بیتی داشته باشیم و هرچه این نگاه تقویت شود راه های هدایت به روی ما بازتر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نیت در کارها گفت: علاوه بر اینکه برای کارهای خود باید صندوق دنیایی داشته باشیم و برنامه‌ریزی، مراقبت و حراست کنیم باید یک صندوق آخرتی هم در نظر بگیریم و برای آخرت خود کار کنیم و این کار باعث اخلاص در کارها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر تنها نفع دنیایی مدنظر ما باشد دیر یا زود زمین خواهیم خورد افزود: در کارهای معنوی و دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر به طریق اولی باید آخرت مدنظر ما باشد و اگر این طور شد دیگر انحصاری کار نمی‌کنیم و از توان همه مجموعه‌ها استفاده می‌کنیم و در اصطلاح به صورت هیاتی کار می‌کنیم.

وی با اشاره به مزایای کار کردن به صورت هیاتی خاطرنشان کرد: در هیات همه برای رضای خدا و به صورت خودجوش جمع می‌شوند و هیچ کسی حقوق و جایگاه خاصی ندارد و کسی به دنبال این نیست که جای دیگری را بگیرد.

سعیدی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید از هر کسی که آمادگی همکاری دارد استفاده کنیم و سیاسی بازی را کنار بگذاریم افزود: خوب است که طی یک همایش بی پیرایه و تشریفات یک فراخوان عمومی داده شود و هر کسی مایل به همکاری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است را جمع کنیم تا از همه ظرفیت‌ها بتوان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید تنگ نظری ها را کنار گذاشت و از نظرهای همه افراد فعال در این زمینه استفاده کرد افزود: امر به معروف و نهی از منکر همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و علمی را در بر می گیرد بنابراین باید ابتدا کارها اولویت‌بندی شود.

تولیت حضرت معصومه با تاکید بر اینکه اولویت شهر قم ظاهر شهر است افزود: وقتی اولویت امر به معروف و نهی از منکر مشخص شد باید با مشورت با فعالان این عرصه مراحل و گام های اجرایی مشخص شود و مرحله به مرحله اهداف را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بیان درد و دل‌ها دردی را مداوا نمی‌کند افزود: باید از ظرفیت مساجد برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود و از مردم، کاسب‌های محل و بسیج دعوت و از آنها نظر خواهی شود تا کارها بهتر پیگیری شود.

قم رتبه ۲۲ امر به معروف را کسب کرد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم نیز با اشاره به برگزاری همایش دبیران استان‌های ستاد امر به معروف در مشهد  گفت: در این همایش ارزیابی سال‌های گذشته ستاد امر به معروف استان ها انجام شد و قم رتبه ۲۴ در سال ۱۴۰۰ را به دست آورد و استان های کردستان، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب اول تا پنجم شدند.

حجت‌الاسلام علی اصغر گرجی با بیان اینکه استان‌هایی که حمایت استانداری، سپاه، شهرداری، فرهنگ و ارشاد و سایر نهادها را داشتند بهتر کار کرده اند، افزود: در این همایش برنامه های سراسری سال ۱۴۰۱ ستادهای استانی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت موضوع عفاف و حجاب ابلاغ شد تا به صورت سراسری و هماهنگ کارها شروع شود.

دبیر ستاد امر به معروف قم با بیان اینکه نخستین جایی که باید عفاف و حجاب شروع شود نهادهای دولتی هستند گفت: از این رو قرارگاه ۲۱ تیر در تهران تشکیل شد و در ابتدا تمام ادارات دولتی خود اظهاری می شوند و سپس بازرسی از ادارات صورت می گیرد و اگر تخلفی بود تذکر داده می شود و در مرحله بعد اگر باز هم آن تخلف دیده شد به وزارتخانه مربوطه گزارش داده می شود.

وی با بیان اینکه آیت‌ الله رئیسی به هیات دولت دستور داده که عفاف و حجاب در اولویت دستگاه های دولتی قرار گیرد گفت: تاکنون در ۲۰ استان این قرارگاه تشکیل شده و در استان قم هم این قرار گاه با رویکرد تعامل حداکثری با نهادهای دولتی و نیروهای جهادی و مردمی به زودی تشکیل می شود.

 گرجی با اشاره به اجرای طرح ناظر در سراسر کشور گفت: این طرح به این صورت است که معتمدین هر شهر در گوشی تلفن همراه خود یک نرم افزار را نصب می کنند و این افراد در هرجای کشور که ببینند خانمی در ماشین کشف حجاب کرده است شماره ماشین را ثبت می کنند و بلافاصله یک پیامک تذکر از طرف نیروی انتظامی به تلفن همراه مالک ماشین فرستاده می شود و اگر این گزارش تکرار شد از مالک تعهد گرفته می شود و در مرتبه سوم ماشین توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه‌هایی که از ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجوز فعالیت گرفته‌اند باید فعال باشند و در بزنگاه‌ها و بحران های اجتماعی وارد عمل شوند افزود:در استان طرح امر به معروف مسئولان را نیز اجرا می‌کنیم و اگر مسئولی تخلف داشته باشد مورد مطالبه‌گری قرار خواهد گرفت./

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر قم سید محمد سعیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر قم سید محمد سعیدی امر به معروف و نهی از منکر قم سید محمد سعیدی امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی متفاوت رودیگر و آلابا پس از بازی؛ تکرار شادی معروف با صندلی! / فیلم

رودیگر در پایان بازی با صندلی پلاستیکی به سمت آلابا، بازیکن مصدوم رئال مادرید رفت و به ادامه جشن با او پرداخت.

دانلود (4.8MB)

دیگر خبرها

  • شادی متفاوت رودیگر و آلابا پس از بازی؛ تکرار شادی معروف با صندلی! / فیلم
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • تمامی دستگاه ها، پای کار امر به معروف و نهی از منکر بیایند
  • رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند/ ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم/ از وضع زندگی مردم و خواسته‌های جوانان مطلعم
  • «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • رئیسی: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند
  • (تصویر) جشن تولد بکام به همراه آشپز معروف!
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • باید همگان در اجرای طرح نور، پلیس را یاری کنند
  • عکس| جشن تولد بکام به همراه آشپز معروف!