Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس علاوه بر آنکه نشان داد هجمه‌ها علیه قالیباف بر رأی نمایندگان تأثیر نداشته اما یک نکته فرامتنی و جالب توجه هم به ذهن می‌رساند؛ آنکه جبهه پایداری و اصلاح‌طلبان برای رسیدن به هدف مشترک خود یعنی تضعیف قالیباف بی‌هیچ پرده‌پوشی با یکدیگر پیوند خورده‌اند و می‌بینیم که رأی نمایندگان نزدیک به این دو طیف سیاسی به آقاتهرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «انتخابات هیئت‌رئیسه تفاوتی با دوره‌های قبل داشت. در این دوره دو-سه رقیب جدی وارد میدان شدند که همان‌ها پیش از این رأی‌شان به آقای قالیباف بود اما با این وجود بازهم آقای قالیباف با رأی بالای نمایندگان به ریاست‌ مجلس انتخاب شد. انتخابات هیئت‌رئیسه هم کاملا شفاف و مردم‌سالارانه برگزار شد و نمایندگان نشان دادند که جوسازی‌های خارج از مجلس بر آرایشان تأثیرگذار نیست».

او ادامه داد: «آقای قالیباف از رجال موفق سیاسی و مذهبی کشور است و توفیقات زیادی در عرصه‌های سیاسی و اجرایی داشته است. او از یادگاران جنگ و هم رده سرداران اولیه جنگ مانند حاج‌قاسم، همت و باکری‌هاست و امیدوارم با هوشمندی مثال‌زدنی‌اش ادامه ریاستش بر مجلس را مانند دو سالی که گذشت با موفقیت سپری کند».

این فعال سیاسی درباره همگرایی اصلاح‌طلبان و نیروهای جبهه پایداری در مجلس بیان کرد: «با آنالیز نمایندگانی که در انتخابات اخیر هیئت‌رئیسه مجلس به آقای قالیباف رأی ندادند، می‌شود متوجه شد که چه گروه‌هایی با هم پیوند خورده‌اند. امروز می‌بینیم که اصلاح‌طلبان و پایداری‌ها با آنکه در عالم سیاست اختلافات مهمی با یکدیگر دارند، برای آنکه قالیباف به ریاست مجلس نرسد، با هم متحد می‌شوند که این همگرایی سودجویانه و نامبارک است».

انبارلویی در پایان گفت: «به هر حال در چندوقت اخیر انواع بداخلاقی‌ها علیه آقای قالیباف صورت گرفت که دیدیم همه این هجمه‌ها بر داخل مجلس تأثیر نداشت و بار دیگر آقای قالیباف با رأی بالا رئیس‌مجلس شد».

منبع: فردا

کلیدواژه: جبهه پایداری قالیباف محمدکاظم انبارلویی انتخابات هیئت رئیسه مجلس اصلاح طلبان آقای قالیباف اصلاح طلبان هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی به احتمال فراوان در دهه سوم خرداد ماه سال جاری معرفی خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی روز گذشته (پنجشنبه) در حالی برگزار شد که مهم‌ترین مصوبه آن، صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی بود که مورد توافق میان اعضا قرار گرفت.

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: در مشخص شدن زمان مجمع، باید برای قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنیم که انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد.

وی ادامه داد: تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی