Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

راهی ۲۵ کیلومتری شهرستان بیرجند شدیم اینجا در قلب شهرک صنعتی خوسف صدای تولید از کارخانه بتن آماده به گوش می‌رسد.

فشردن دست دو همسایه برای تولید

وقتی به عشق تولید دو کشور همسایه دست در دست هم می‌گذارند این روایت سرمایه گذاری از کشور افغانستان است که چند سالی است یکی از بزرگترین واحد‌های تولیدی بتن در استان خراسان جنوبی را دوباره راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمروزی سرمایه گذار کشور افغانستان به خبرنگار ما می‌گوید: وقتی دیدم برادر دینی من دچار مشکلات اقتصادی و ورشکستگی شده است به یاری او آمدم و با ۵۶۰ هزار دلار سرمایه این کارخانه را دوباره راه اندازی کردم.

نیمروزی می‌گوید: سرمایه گذاران زیادی از کشور افغانستان در ایران سرمایه گذاری کرده اند و خدارو شکر هیچ مشکلی نداریم.

بلندتر شدن صدای چرخ دنده‌های تولید

کارخانه بتن آماده خوسف از سال ۱۳۸۹ دچار مشکل مالی شده بود که منجر به تعطیلی کارخانه شد، اما با جذب سرمایه گذاری از کشور افغانستان، سال ۱۳۹۹ دوباره راه اندازی شد.

یوسفی سرمایه گذار ایرانی کارخانه بتن آماده خوسف می‌گوید: اگر کمک سرمایه گذار خارجی نبود این واحد تولیدی نمی‌توانست به چرخه تولید برگردد، ولی اکنون صدای چرخ دنده‌های آن بلندتر از قبل به گوش می‌رسد.

به گفته این سرمایه گذار، اشتغال ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به طور غیر مستقیم که شامل کارگران ایرانی و افغانستانی است از ویژگی‌های برجسته این مجموعه تولیدی است.

تلاش کارگران ایرانی و افغانستانی برای عمران و آبادانی

کارخانه بتن آماده خوسف با تلاش شبانه روزی ۳۰ کارگر ایرانی و افغانستانی بر مدار تولید می‌چرخد.

یکی از کارگران افغانستانی این مجموعه می‌گوید: من دو سال است که اینجا در کنار برادران ایرانی مشغول به کار هستم و خدا را شکر می‌کنم که برایم در اینجا کار پیدا شده است و کسب درآمد می‌کنم.

بیشتر بخوانید

رونق تولید در کارخانه ایرانی با حضور سرمایه گذار افغانستانی + فیلم صدای تولید از کارخانه بتن خوسف به گوش می‌رسد راه اندازی کارخانه بتن آماده خوسف بعد از ۱۰ سال تعطیلی

او می‌گوید: راه اندازی اینگونه واحد‌های تولیدی برای عمران و آبادانی هر دو کشور خوب است.

کارگر ایرانی این کارخانه نیز می‌گوید: از سرمایه گذار خارجی که برای این منطقه ماشین آلات را وارد کرده است بسیار سپاسگذاریم.

تزریق ماشین آلات، راهی برای افزایش تولید

کارخانه بتن آماده شهرستان خوسف حالا با وارد کردن ماشین آلات بروز دنیا، نیاز استان را در بتن تأمین می‌کند.

مدیرعامل کارخانه بتن خوسف می‌گوید: تعداد ۲۰ دستگاه از جمله تراک میکسر، کامیون پمپ بتن، کمپرسی، بچینگ، جرثقیل، لودر و بیل مکانیکی وارد چرخه تولیدات کارخانه شده است.

یوسفی می‌گوید: با این ماشین آلات پیشرفته به تمام استان از شهر‌ها گرفته تا روستا‌ها بتن آماده را تحویل می‌دهیم.

کارخانه بتن آماده خوسف یک نمونه از واحد‌های موفقی است که توانسته با تولید روزانه ۲۵۰ مترمکعب بتن و ۳ هزار قطعه بتنی شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی را معنا کند.

استفاده از بتن آماده هم با دوام و هم مقرون به صرفه

با پیشرفت فناوری، امروزه ساختمان سازی به سمت استفاده از بتن آماده رفته است، زیرا هم از لحاظ قیمت مقرون به صرفه‌تر است و هم در زمان صرفه جویی می‌کند.

از بتن در دیوار‌های پیش ساخته، مسکن، پل سازی، مخازن روستایی و شهری استفاده می‌شود.

از آنجایی که بتن فرسایش کمتری دارد برای ساختمان بهتر و کاربردی‌تر است.

شهرستان خوسف با داشتن ۳۷ معدن که خود ظرفیت بالایی از اشتغال خراسان جنوبی است توانسته با بهره برداری از دو طرح بزرگ کارخانه چدن و نیروگاه خورشیدی بیشترین میزان جذب سرمایه گذار خارجی را از دو کشور چین و افغانستان داشته باشد.

گزارش از سمیرا گنجی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه بتن سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید

توماس توخل اعتقاد دارد بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید چهره دیگری از خود به نمایش می‌گذارد

طرفداری | در چارچوب هفته سی‌ودوم بوندسلیگا، اشتوتگارت با ارائه یک نمایش عالی توانست در خانه خود با نتیجه 3-1 از سد بایرن مونیخ بگذرد تا باواریایی‌ها مجبور باشند با این شکست تلخ خود را برای بازی مهم مقابل رئال مادرید آماده کنند.

به نقل از اسکای؛ حال توماس توخل در کنفرانس خبری پس از بازی درباره دلیل شکست خوردن‌شان مقابل اشتوتگارت و عملکردشان صحبت کرده است. از نظر او، می‌توانستند نتیجه دیگری در این بازی رقم بزنند. توخل گفت:

می‌توانستیم جلوی این شکست را بگیریم. ما در نیمه دوم موقعیت‌هایی داشتیم و در دقایق پایانی نیز تمرکز نداشتیم. با این حال، باید از این بازی خیلی سریع عبور و فراموشش کنیم زیرا چهارشنبه یک بازی مهم در پیش داریم.

توخل درباره اینکه آیا شرایط‌شان برای بازی مقابل رئال مادرید متفاوت خواهد بود، گفت: 

بله %100؛ پس از تمام شدن مصاحبه‌های پس از این بازی، من دیگر یک دقیقه هم وقتم را برای آن تلف نمی‌کنم. 

توخل درباره اینکه چرا مانند کارلو آنچلوتی به‌جای ترکیب اصلی از بازیکنان تعویضی استفاده نکرد، گفت: 

وقتی بازیکنان کافی داشته باشید، می‌توانید این‌کار را انجام دهید. 

توخل درباره وضعیت رافائل گریرو، گفت: 

او به هیچ عنوان احساس خوبی ندارد و در حال حاضر با عصا راه می‌رود. به احتمال زیاد نتواند به بازی مقابل رئال مادرید برسد. 

توخل درباره وضعیت ماتیاس دلیخت، گفت: 

او امروز به صورت انفرادی در مونیخ تمرین کرد و فردا هم به تمرینات تیمی اضافه می‌شود. خواهیم دید آیا برای بازی چهارشنبه آماده خواهد بود یا خیر. 

توخل درباره مصدومیت‌های زیاد بازیکنان بایرن در این فصل، گفت: 

قبل از این بازی با تیم پزشکی جلسه داشتیم و آن‌ها مشخص کردن که این بازیکن می‌تواند 60 دقیقه بازی کند، دیگری 30 دقیقه، یکی دیگر هم 60 دقیقه و این یکی هم اصلاً نمی‌تواند بازی کند. این خلاصه‌ای از فصل ما بود، گریرو قرار بود مقدار دقایق مشخصی بازی کند تا برای بازی چهارشنبه آماده باشد اما اکنون با عصا راه می‌رود. اریک دایر نیز پیش از بازی کمی درد احساس می‌کرد اما دلیل تعویض شدن او چیز دیگری بود. سر او ضربه خورده بود و نمی‌توانستیم ریسک کنیم. سپس روی اوپامکانو که قرار نبود بیش از 30 دقیقه بازی کند، ریسک کردیم.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • میز جلو مبلی وقتی هوش مصنوعی آماده کرده باشه! (عکس)
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!