Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حساسیت معضل ریزگردهای سیستان در پایتخت درک نشده است، گفت: دریافت حق‌آبه سیستان نیازمند اقدامات جدی‌تر است. - اخبار استانها -

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: استمرار خشکسالی در سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر، موجب شده بادهای 120 روزه سیستان پراکنده شدن شدید ریزگردها را در منطقه در پی داشته باشد و این موضوع برای مردم سیستان به یک معضل جدی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار بیماران چشمی و تنفسی ناشی از ریزگردها در منطقه سیستان نشان دهنده عمق خطر این پدیده است، گفت: به نظر می‌رسد معضل ریزگردها در این استان بسیار جدی‌تر از دیگر استان‌ها کشور است اما ظاهراً این حساسیت تاکنون آنطور که باید در پایتخت درک نشده و در بحث ریزگردها توجه دولتمردان به استان‌های غرب کشور معطوف است.

تداوم طوفان سیستان/ سرعت باد در زابل به 104 کیلومتر بر ساعت رسیدطوفان ادارات منطقه سیستان را به تعطیلی کشاندمدرس‌خیابانی: رئیس جمهور نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد

وی تصریح کرد: مسئله دریافت حق‌آبه سیستان از کشور افغانستان و احیای تالاب بین‌المللی هامون به عنوان کانون اصلی ریزگردهای سیستان باید به طور جد توسط دولت دنبال شود؛ البته تاکنون از جانب وزیر نیرو مکاتباتی با وزرای خارجه کشورهای همسایه صورت گرفته اما ظاهراً بی‌تاثیر بوده و در این راستا باید اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/393/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران گرد و غبار در سیستان سیستان و بلوچستان بحران گرد و غبار در سیستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل