Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@10:49:09 GMT

ساختمان‌های غیرایمن در اصفهان شناسایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۰۵۴۲

ساختمان‌های غیرایمن در اصفهان شناسایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر هم می‌توانند مخاطب این کلام باشند، هرچند مسؤولیت فراگیر نمایندگان مجلس را نداریم اما ما هم در شهر اصفهان به عنوان نمایندگان مردم هستیم و بعضی از اشارات و خطاب‌ها هم عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به بیان گوشه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: ایشان مجاهدت در راه خدا و عمل جهادی، اخلاص لله، عزم راسخ، ابتکار عمل و امثال این‌ها را به عنوان عوامل پیروزی در جنگ و آزادسازی خرمشهر و در مجموع تغییر فرآیند جنگ به نفع ایران برمی‌شمارند.

نورصالحی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسؤولیت‌پذیری نمایندگان مجلس، تصریح کرد: بر اساس فرمایش ایشان باید خود را در جایگاهی ببینیم که این مسؤولیتی که به ما واگذار شده علاوه بر اینکه امانت است در اجرای آن نیز خوب عمل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب که فرمودند «مردمی بودن یعنی با مردم عادی معمولی مخلوط شدن، نشست و برخاست کردن، هم گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشتن، هم زبان گویا برای روشن کردن ذهن مردم داشتن »، گفت: این صحبت یعنی ما بدانیم اگر خواسته‌ای به صلاح شهر و مردم نباشد، جسارت تبیین آن را داشته باشیم؛ رهبر انقلاب نیز این موضوع را جهاد تبیین می‌دانند که باید پای عملی کردن آن ایستاد.

آغاز صدور پروانه غیرحضوری از ابتدای تیرماه

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته قرار است از ابتدای تیرماه صدور پروانه غیرحضوری آغاز شود که از مطالبات اصلی شورا است، مطرح کرد: لازمه این موضوع همکاری بقیه دستگاه‌هاست؛ اینکه سامانه به صورت خودکار می‌خواهد بدون مراجعه ظرفیت یک پلاک را مشخص کند حتماً مقدمه‌اش تصویب در کمیسیون ماده ۵ است.

نورصالحی با اشاره به تشریح این طرح و مصوبات لازم در جلسه‌ای با استاندار، معاونان سیاسی و عمرانی استانداری، گفت: در این جلسه توضیح دادیم که شورا و شهرداری در راستای حذف رانت، فساد و توافقات چه قدم خطیر و بزرگی برداشتند که البته لازمه‌اش این است که کمیسیون ماده ۵ با جدیت عمل کند و مصوبات شهرداری را مدنظر قرار دهند که یک کار جهادی و فوق‌العاده است؛ استاندار و معاونان در این دیدار قول همکاری دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین بیان کرد: در هفته اخیر، پیرامون همین مسائل جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی هم داشتیم که در ۱۲ مورد به توافق رسیدیم.

وی تأکید کرد: مجموعه این اقدامات به بسترسازی و تسهیل فرآیند صدور پروانه بر اساس آنچه که باید با رعایت ضوابط به صورت یکسان در شهر عمل شود، کمک می‌کند؛ این موضوع همکاری همه دستگاه‌ها از جمله استانداری، میراث فرهنگی، اداره‌کل راه و شهرسازی و... را می‌طلبد.

نورصالحی با اشاره به جلسه مشترک اعضای شورای شهر، شهردار، نمایندگان مجلس و دیگر مسؤولان عنوان کرد: این جلسات در مسیر خوبی قرار گرفته است و مسائل به صورت شفاف مطرح می‌شود، نتایج خوبی نیز به دنبال دارد؛ باید تلاش کنیم که مسؤولان دیگر نیز بر حسب ضرورت در این جلسه حاضر شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سالن اجلاس سران محل برگزاری جلسه اخیر بود که درباره تکمیل و بهره‌برداری آن نیز صحبت‌هایی مطرح شد.

ساختمان‌های غیرایمن در اصفهان شناسایی می‌شود

وی با تسلیت حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان و جان باختن تعدادی از هموطنان اذعان کرد: امید داریم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم، قطعاً کسانی که مسؤولیت دارند باید توجه و دقت داشته باشند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: از گذشته در اصفهان با وجود همکاری شهرداری و سازمان نظام مهندسی و کنترل ایستایی کمتر شاهد ضعف در اجرای ضوابط بودیم، اما این مانع نیست از اینکه شهرداری دقت کند، معاونان ذی‌ربط نیز باید فهرست اسامی ساختمان‌هایی که پایداری ندارند را اعلام کنند و شهرداری به این وسیله باید وظیفه خود را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه شهرداری باید تکلیف خود را انجام دهد، تصریح کرد: شهردار اصفهان معاونت مرتبط را مأمور کرده‌ است که با کمک آتش‌نشانی ساختمان‌های غیرایمن را شناسایی و به مالکان اعلام کنند؛ اگر چنین نقطه ضعف‌هایی در شهر داریم باید با کمک مالکان برطرف شود، شهرداری هم برای صدور پروانه و ابلاغ مشخصات برای ایمن شدن همکاری خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صدور پروانه غیرحضوری دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس کمیسیون ماده 5 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نمایندگان مجلس صدور پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ آقای احمدی شهردار جورقان گفت: این زمین چمن با بیش از ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در مدت ۴ ماه توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر جورقان ساخته شده است. 
مسلم مخفی، فرماندار همدان هم گفت: حرکت‌های خوبی در شهر جورقان را شاهد هستیم و در بحث ورزش اتفاق‌های خوبی در این شهر افتاده و شهرداری و شورای اسلامی شهر با همه توان در صحنه هستند.

دیگر خبرها

  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان