Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تغییر الگوی کشت باید در راستای کاهش وابستگی کشور به محصولات کشاورزی به ویژه واردات نهاده و تامین آن برای افزایش تولید داخل باشد.

ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه کشاورزی می‌تواند نیاز استان و کشور را به واردات کاهش دهد.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان باید برنامه ریزی کند تا به جای کشت محصولات آب بر که به زیان منابع کشور تمام می‌شود، به دنبال خودکفایی در تولید نهاده باشد و وابستگی کشور به واردات را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون ۳۰ درصد اراضی کشاورزی استان قزوین از نظر حاصلخیزی درجه یک و درجه ۲ بوده و ۷۰ درصد مابقی درجه سه و چهار است و در مجموع ۶۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم که باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد.

بهترین متخصصان کشت انگور کشور در استان قزوین وجود دارد و در حوزه آفات و امراض و ... از ظرفیت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی برخورداریم که این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

طرح اتاق بازرگانی استان قزوین مبنی بر ارتقای کیفیت انگور و کشمش در دست بررسی کارشناسان این سازمان است و علاوه بر آن لازم است که گردشگری کشاورزی و توسعه گیاهان دارویی که مجوز آن گرفته شده با کمک افراد متخصص عملیاتی شود.

بخش کشاورزی استان قزوین این ظرفیت را دارد که پا به پای برخی کشور‌ها در تولید محصولات کشاورزی رقابت کند و مدیران و کارشناسان این سازمان باید در شناسایی و تقویت این نقاط اهتمام داشته باشند.

استان قزوین جزء بزرگترین تولیدکنندگان دامی و طیور کشور است و باید رتبه تولیدات این استان را به یکم تا پنجم کشوری رساند.

مدیریت تولید استان بر عهده جهاد کشاورزی است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که به زیان تولیدکننده و مصرف کننده تمام نشود، ضمن اینکه خوشبختانه تمام دستگاه‌های اجرایی استان یکدست و همدل هستند و اگر مدیری هرکجا احساس کرد که نیازمند هماهنگی بیشتری است باید اعلام کند تا با تعامل فراسازمانی موانع را از پیش روی استان برداریم.

هوشمندسازی و راه‌اندازی پلتفرم‌ها در دستور کار قرار گیرد تا توزیع کالا‌های اساسی از این طریق تقویت شود، همچنین نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها یکی از اقدامات تحول گرا در حوزه آرد و نان استان بود که درحال اجرایی شدن است.

در حوزه زنان روستایی و عشایر اقدامات خوبی انجام شده، اما همچنان زنان جای کار بسیاری در نقاط دورافتاده استان وجود دارد و لازم است در خصوص پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان به صندوق اعتبارات پیگیری لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الگوی کشت خودکفایی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد

ربیعی گفت: ۵۰ هزار متر شبکه توزیع برق در شهرستان میامی طی سال گذشته اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی از نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی توزیع برای تامین برق متقاضیان میامی خبر داد و گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط از مرحله نخست و دوم خط ۶۳ کیلوولت عباس‌آباد با هدف تامین برق دهستان فرومد تا مجتمع خدمات رفاهی ساخته شد.

ربیعی ادامه داد: ۳۸ هزار متر شبکه‌ توزیع برق روستاهای طلوبین، گلستان، کوهان، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد از توابع میامی اصلاح و بهینه‌سازی کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور