Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید حمید سجادی تاکید کرد که مصوبات عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی که از جایگاه رفیع حقوقی و قانونی برخوردار است، ابلاغ شده و در حکم قانون در عرصه ورزش کشور هم لازم الاجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش و جوانان در گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها، اهمیت جایگاه رفیع قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شوند و سران سه قوه هم در این شورا حضور دارند که بیانگر جایگاه بالای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید سجادی ادامه داد: یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با عفاف و حجاب است که در حکم قانون ملزم به اجرای آن در عرصه ورزش کشور هستیم و باید این موضوع را جدی بگیریم و روی سکوها، در اماکن ورزشی و دیگر فضاهای مرتبط با ورزش باید اجرا کنیم.

دکتر سجادی وظایف اختصاصی وزارت ورزش و جوانان مصوبه 427 شورای فرهنگ عمومی و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در بخش ورزش را مورد توجه و تاکید قرار داد و توضیح داد: برخی مصادیق این مصوبات مانند استفاده نکردن مربیان مرد برای خانم‌ها و برعکس از دیگر مصوباتی است که باید اجرا شود و نباید تخطی صورت گیرد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمید سجادی وزارت ورزش و جوانان شورای عالی انقلاب فرهنگی ورزش و جوانان عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلا مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت بدهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتا عدم تامین زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو شائبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

کد خبر 6091985 زهره بال

دیگر خبرها

  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند