Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون از اتخاذ رویکردی ویژه برای حمایت از فعالیت های دانش بنیان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ایرج شیخ زاده معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، ضرورت فرهنگ سازی و تقویت رویکرد دانش بنیان در بانک توسعه تعاون را استراتژیک برشمرد و گفت بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در سال 1404 ما باید بتوانیم حداقل 20 درصد از درآمد کشور را از صنایع دانش بنیان و فعالیت های تجاری دانش بنیان تامین کنیم؛ بنابراین، با توجه به نقش بانک توسعه تعاون در زمینه توسعه بخش تعاون و کمک به تحقق سهم 25 درصدی از اقتصاد کشور، رویکرد دانش بنیان در اهداف و ماموریت های بانک می بایست برجسته تر دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، با اشاره به شعار سال با مضمون تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین تصریح نمود هر سه مفهوم کلیدی مطرح در شعار سال، یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال جزو ماموریت های بخش تعاون کشور و بانک توسعه تعاون محسوب می شود.
وی افزود اهمیت شرکت های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی به حدی است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرموده اند: اگر شرکت های دانش بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آنها حمایت شود، به واسطه ثروت آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید. از این رو، در سال جاری ذیل هر یک از مفاهیم مذکور می بایست ماموریت ها و برنامه های جدی تری در بانک ترسیم و دنبال شود.
شیخ زاده در ترسیم نقش بانکها در حمایت از شرکتهای دانش بنیان اشاره نمود بدون تردید یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر کارآفرینی و نیل به اقتصاد دانش بنیان، توسعه نظام تامین مالی کارآفرینی است که از مسیر بانکداری مسیر است.
وی ظرفیت و استعدادهای نهفته در سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون را شایسته توجه خواند و گفت: از مسیر توسعه دانش، حرفه ای گرایی و آموزش های مهارت محور، زمینه بروز و ظهور ظرفیت های مذکور در مسیر تحقق اهداف بانک توسعه تعاون و اقتصاد دانش بنیان در بخش تعاون و کشور فراهم خواهد شد.
شیخ زاده ، آموزش تخصصی و حرفه ای را مسیر استراتژیک برای تسهیل کاربست رویکرد دانش بنیان در بانک ذکر کرد و گفت با توجه به قابلیت های موجود در سرمایه انسانی بانک، رویکرد مذکور از ابعاد مختلف زمینه تحقق در بانک را دارد که مسیر ساختاری آن در بانک توسعه تعاون مرکز آموزش و پژوهش می باشد.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون شکل گیری تیم ها، ساختارها و پروژه های علمی و تخصصی در حوزه های مدیریت دانش و هیات های اندیشه ورز با محوریت مرکز آموزش و پژوهش بانک را از زیرساخت های اهتمام به پیاده سازی رویکرد دانش بنیان در بانک توسعه تعاون ذکر کرد و گفت در حوزه های مذکور از ظرفیت های نخبگان، صاحبنظران بانکی دانشگاهی و شرکای حرفه ای به منظور تبادل دانش، تجربیات و انتقال فناوری در حمایت از استقرار رویکرد دانش بنیان در بانک توسعه تعاون بهره گرفته می شود.
کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون زیست بوم بخش تعاون را متکی بر تولید و اشتغال استوار ذکر کرد و گفت کاربست رویکرد دانش بنیان در زیست بوم مذکور ظرفیت جهش و تحول اقتصادی و اجتماعی را در بخش تعاون کشور به دنبال خواهد داشت.
وی افزود با تجهیز و تحرک دو بال آموزش و پژوهش در مرکز آموزش و پژوهش بانک زمینه استقرار رویکرد دانش بنیان فراهم تر شده و فعالیت های دانش بنیان با ثقل صاحبان دانش و تجربه و تعریف پژوهش های کاربردی و مساله محور بطور حرفه ای دنبال می شود.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش همچنین توانمندسازی سرمایه انسانی با رویکرد حرفه ای و با بهره گیری از ظرفیت های شرکای آموزشی و پژوهشی را راهبرد مهم مرکز آموزش و پژوهش بانک ذکر کرد و گفت زمینه های شکوفایی رویکرد دانش بنیان با حمایت از صاحبان دانش درون و برون سازمانی در مرکز آموزش و پژوهش فراهم می باشد.
میرزاخانی با اشاره به راه اندازی هیات های اندیشه ورز، دبیرخانه مدیریت دانش و شکل گیری نشست های نخبگانی اندیشه ورزی در چندماه گذشته، گفت زیست بوم حاکم در بانک در حال حرکت به سوی دانش محوری و حمایت از رویکرد دانش بنیان خواهد بود.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش از تعریف
و معرفی محصول خاص و ویژه بخش تعاون کشور در قالب دانش بنیان با هم افزایی موسسات، سازمان ها و دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد و افزود هم گرایی و وحدت بی نظیری در زمینه ارایه خدمت متناسب با نیازهای متنوع و کثیر بخش تعاون با طراحی و معرفی محصول مذکور در بخش تعاون رخ خواهد داد.
وی همچنین افزود در پروژه دیگری در قالب طرح پژوهشی به دنبال تبیین نقش بانک های توسعه ای به ویژه بانک توسعه تعاون در توسعه کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان هستیم که مجموع رویکردها و برنامه های مذکور در آینده بستر تحول گرایی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان را در بانک فراهم و از ریسک های عملیاتی مرتبط اجتناب خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک توسعه تعاون رویکرد دانش بنیان در بانک مرکز آموزش و پژوهش بانک بانک توسعه تعاون دانش بنیان ذکر کرد و گفت بخش تعاون حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است

امتداد - مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه با همکاران مدیریت امور استانها و شعب اظهار داشت: در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه کار و تولید به مناسبت هفته کارگر، معظم له تاکید مهم بر «جهش تولید با مشارکت مردم» داشتند. نکته مهم و بسیار ارزشمند این جلسات که رهبری عظیم الشان، اولین تعبیر مشارکت مردم را تعاون عنوان نمودند. این تعبیر حکیمانه نشان دهنده وظیفه سنگین ارکان بخش تعاون در سال ۱۴۰۳ است. همچنین فرصتی است تا تعاونگران استعدادها و ظرفیت های بالای بخش تعاون را به اقتصاد ارائه دهند و جایگاه و سهم واقعی خود را در اقتصاد ملی پیدا کنند.
این مقام بانکی تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ سال سخت شبکه بانکی بوده است، تکالیف مهم محوله از سوی دولت همراه با محدودیت های درست بانک مرکزی موجب گردید بانکها برای ایفای نقش بهینه خود با دشواری هایی روبرو شوند، در این سال مهم و حیاتی بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد دوران را رقم زده است. به جرات می توانیم بگوییم عملکرد سال پیشین برگی زرین در تاریخچه و کارنامه عملکردی بانک بوده است. قطعا نقش واحدهای صف و شعب در این موفقیت ها مهم بوده است و مدیریت امور استانها و شعب نیز به عنوان محوریت راهبری و هماهنگی و نظارت بر واحدهای شعب بسیار ارزشمند و تعیین کننده بوده است.
وی افزود:نقش معاونت استانها و بازاریابی به ویژه مدیریت امور استانها و شعب در حصول دستاوردهای بانک توسعه تعاون تاثیرگذار بوده است. گزارش کامل و جامعی از سوی مدیریت امور استانها و شعب در این جلسه ارائه گردید. مشخص است که حجم بالایی از کار و فعالیت حجیم و متراکم در این مدیریت ساماندهی شده است و پیداست که نظارت و هماهنگی و هم افزایی مفیدی در جریان فرآیندها وجود دارد.
شیخ حسینی تصریح کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون از چند بعد و منظر با رشد و شکوفایی فراوان همراه بوده است، در بعد اول در سطح شبکه بانکی، شاخص های عملکردی بانک توسعه تعاون به گونه ای است که به لحاظ رشد مصارف و منابع از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است. بانک توسعه تعاون به لحاظ تحقق شاخص npl نیز در میان بانکهای کشور در بهترین وضعیت و شرایط است. از بعد تاریخی و در مقایسه با ادوار گذشته عملکردی نیز تمامی شاخص های بانک با رشد و پیشرفت درخشانی همراه بوده است و بانک به لحاظ سودآوری نیز در شرایطی قرار گرفته است که با تداوم این روند، زیان انباشته ناشی از سالهای قبل را نیز جبران می کند.
در این جلسه کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و شعب مطالبی را در رابطه با مسئولیت ها و وظایف این معاونت و همکاران مدیریت امور استانها و شعب مطرح نمود. صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب نیز گزارشی جامع و کامل در رابطه با عملکرد سال پیشین و برنامه های سال جدید ارائه داد. همچنین روسا و معاونین ادارات و تعدادی از همکاران نیز مطالبی را در جلسه عنوان نمودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه