Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد نجفی ظهر یکشنبه در کنگره شهید صفرخوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب که در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب و با حضور رئیس سازمان بسیج کشور، استاندار و جمعی از مسئولان کرمانشاه برگزار شد با معرفی شهرستان گیلانغرب به عنوان یکی از نمادهای ایثار و مقاومت و دومین شهر مقاوم کشور، اظهار کرد: شهرستان گیلانغرب با تقدیم ۷۵۰ شهید، ۱۴۱ آزاده و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جانباز مصداق فرهنگ مقاومت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مؤلفه‌های فرهنگ مقاومت شهرستان گیلانغرب حماسه چهارم مهرماه سال ۵۹ است که تعدادی از جوانان با دستان خالی و ایمان سرشار توانستند لشکر چهارم پیاده دشمن را در دروازه غربی گیلانغرب متوقف کنند و وجود هشت هزار رزمنده و ایثارگر و ساماندهی آن در شهرستان گیلانغرب و شیرزن گیلانغربی که نماد زن قهرمان ملی است از نمادهای مقاومت این شهرستان است و مطالبه مردم، خانواده‌های ایثارگر و خانواده‌های شهدای گیلانغربی در تقویم ملی به عنوان روز مقاومت گیلانغرب است.

فرمانده سپاه گیلانغرب تصریح کرد: از شروع کنگره سردار شهید خوشروان و ۷۵۰ شهید گیلانغرب ۹ ماه می‌گذرد که اقداماتی همچون برگزاری جلسه با حضور نخبگان علمی شهرستان گیلانغرب در ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ که مقدمه تدوین اساسنامه و طراحی پوستر تبلیغاتی کنگره بود، برگزاری جلسه در راستای انجام اقداماتی توسط شورای سیاستگذاری، رونمایی از لوگوی کنگره با حضور اعضای ستاد سیاست‌گذاری و شورای اداری شهرستان گیلانغرب انجام شد.

نجفی خاطرنشان کرد: آغاز و شروع به‌کارگیری کنگره در مراسم گرامیداشت روز مقاومت گیلانغرب با حضور رسمی فرمانده سپاه نبی اکرم، برگزاری مراسم پنجم آذرماه به مناسبت هفته بسیج، تهیه و توزیع چهار هزار و صد بسته معیشتی با هماهنگی سپاه پاسداران استان کرمانشاه برای محرومین شهرستان گیلانغرب، ساخت سه باب واحد مسکونی توسط گروه جهادی و بسیج سازندگی سپاه ناحیه گیلانغرب از برنامه‌های انجام شده در گیلانغرب است.

وی ادامه داد: اعزام اکیپ پزشکی رایگان متشکل از ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به مناطق محروم با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه و شبکه امداد شهرستان، برگزاری مسابقات فوتبال و والیبال در شهرستان گیلانغرب و فتح قله توسط گروه کوهنوردی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان، نمایشگاه تخصصی اضلاع مختلف انقلاب و پیش از انقلاب توسط جوانان شهرستان گیلانغرب نیز از آغاز کنگره در شهرستان گیلانغرب انجام شده است.

فرمانده سپاه گیلانغرب با اشاره به فعالیت‌های دیگر در شهرستان گیلانغرب، عنوان کرد: نمایشگاه فعالیت‌های بسیج در شهرستان توسط سپاه ناحیه گیلانغرب، برپایی نمایشگاه تجهیزات موشکی و نظامی با پشتوانه سپاه و لشکر ۲۲ عملیاتی سپاه استان کرمانشاه، برگزاری سلسله یادواره‌های دهستانی و شهرستانی به تعداد سی یادواره برای تمامی اقشار از قبیل شهدای عشایر، شهدای اصناف و کارمند، شهدای فرهنگی و دانش آموز، سنگرسازان بی سنگر و یادواره‌های دیگر نیز انجام گرفته است.

نجفی بیان کرد: حاصل یادواره‌های برگزار شده ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت شهرستان گیلانغرب است و حسن ختام این حرکت معنوی انجام رزمایش و نمایش اقتدار و آمادگی بسیج در شهرستان است که با حضور جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه از برگزیدگان کنگره در بخش مقالات شعر و غیره و مسئولین خدمتگزار تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5502104

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گیلانغرب کنگره شهدا شهدا یادواره شهدا بوشهر ساختمان متروپل آلودگی هوا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان شهادت امام صادق ع نماهنگ سلام فرمانده اردبیل گرد و خاک تبریز شهرستان گیلانغرب فرمانده سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی ظهر شنبه در نشست مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاس دفاع مقدس سپاه کربلا با تأکید بر تقویت تعامل و هم افزایی بین دو مجموعه اظهار داشت: جهت گیری فعالیت‌های امسال ما با محوریت دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران خواهد بود.

وی همچنین تلاش برای حضور راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و سربازان نیروهای مسلح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از اهداف برشمرد و افزود: برای اجرای برنامه‌های سوم خرداد و هفته دفاع مقدس در این مکان برنامه ریزی شود.

سرهنگ سلامی پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات را ظرفیت مهم و مؤثر فرهنگی برای یادمان‌های شهدای گمنام برشمرد و گفت: شهدای گمنام مظلوم‌ترین شهدا هستند و نباید در غربت بمانند.

برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران

سرهنگ پاسدار محمد عباسپور مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلا نیز ضمن ارائه گزارشی از کمیته‌های پژوهش و گنجینه‌ها و المان‌های دفاع مقدس، بر هم افزایی و تعامل بیشتر دو مجموعه تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از هنر و مردمی کردن کنگره‌های شهدا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

عباسپور برگزاری مراسم «فصل شیدایی»، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران، ساخت فیلم سینمایی «کالدو» با محوریت حماسه جنگل، شهربازی مقاومت، نصب المان‌های شهدا در وروی‌های استان، ساخت سمفونی شهدای مازندران و احیای تولید نشریه «سبز سرخ» را از جمله اقدامات پیش بینی شده ویژه دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران اعلام کرد.

کد خبر 6089824

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم