Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت چهل سالگی این دانشگاه، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر کشور نیاز به قدم‌های بزرگ در حوزه علم دارد.

قالیباف با اشاره به حادثه متروپل در شهر آبادان بیان کرد: امروز جامعه عزا دار است و برای همه مردم آرامش و طلب مغفرت برای در گذشتگان دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های الهی و مکتب قرآن و اهل بیت شکل گرفته است. وظیفه انقلاب اسلامی احیای دین و پیاده سازی مسیر دین در زندگی مردم است. خداوند وعده پیروزی و عاقب بخیری را به دافرادی که به سایر مردم خدمت می‌کنند؛ داده است.

وی افزود: وقتی کشوری در مسیر حق حرکت می‌کند، از هیچ موضوعی نباید بترسد چراکه خداوند وعده پیروزی برای آن ملت یا کشور را داده است.

قالیباف با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی مولد انقلاب است، گفت: رویداد عصر امید در چله دوم انقلاب اسلامی و حیات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که این موضوع بسیار امید بخش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۶ میلیون جوان که منتظر ورود به دانشگاه بودند؛ را برای تحصیل جذب کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نهادی علمی و مردمی است و امیدواریم بتواند در گام دوم انقلاب و بر اساس سیاست نامه رهبر انقلاب حرکت کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: نهادهای علمی باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی کنند و ایده پردازی علمی و پیشرفت داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر کشور نیازمند روحیه و مدیریت جهادی در محیط دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه اسلامی است. عزت کشور و ایرانیان بر اساس حفظ این روحیه به دست خواهد آمد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه توقع دارد که ایران سرافراز داشته باشیم و خواسته‌های مقام معظم رهبری اجرایی شود. برای این کار باید ایران قوی باشد؛ این قدرت در گرو که تحقق ایمان به عقاید و سنت‌های الهی و مردم محوری فعالیت مسئولان به دست می‌آید.

قالیباف درباره تفاوت دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها عنوان کرد: این دانشگاه مردمی است که توانسته جایگاه منحصر فردی را در حوزه دانش بنیان و پیشرفت کشور و ظهور علم در جامعه داشته باشد.

قالیباف ادامه داد : اجرای بند ب ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان، بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است چراکه این دانشگاه ظرفیت بسیار مناسبی برای این بند قانون دارد.

وی افزود: قوانین دست و پا گیر و فرارهای مالیاتی انگیزه را از تولیدکنندگان به ویژه جوانان می‌گیرد. در نتیجه مجلس در حوزه دانش بنیان فعالیت‌های خوبی انجام داده تا این موانع برطرف شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه هجمه‌های نادرستی علیه مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است. به عنوان مثال حرف و حدیث‌هایی در خصوص  قانون‌های دانش بنیان و کسب و کار وجود دارد؛ اما مجلس از وظایف و حمایت خود از نظارت و قانون گذاری در این حوزه‌ها کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1142370 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مجلس شورای اسلامی دانش بنیان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر