Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه ( 8خرداد) در نمایشگاه علمی پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد، اظهار داشت: امروز دانشگاه از تمام نقاط خاص خود استفاده کرده است و در بین مردم نفوذ کرده و فراگیر شده است و امروز حضوری مستمر در بین مردم دارد. 

وی افزود: امروز در این فرصت گام دوم می توانیم نیازهای خودمان را از طریق دانش‌بنیان حل کنیم همچنین دانش بنیان می تواند یک جهش بزرگ برای حل مشکلات اقتصادی کشور که چالش های جدی و اساسی برای ما ایجاد کرده است را رقم زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی منحصربه‌فرد است به شرطی که آن حرکت از پایین به بالا و مردمی خود را حفظ کند. یعنی اگر به سمت تمرکزگرایی و سمت روش‌های بروکراسی سخت اداری و به بحث‌های علم در زندگی مردم بروز و ظهور پیدا نکند هیچگاه موفق نخواهد شد. 

قالیباف افزود: امروز این فرصت برای دانشگاه است تا براساس رویکردها و جهت‌‌گیری‌ها و نظام مسائل کشور از نظام مسائل محلی با اولویت تا نظام مسائل منطقه‌ای، سطح فروملی و ملی و سطح منطقه‌ای و بین‌المللی حرکت کند با این ترتیب دانشگاه آزاد می‌تواند بدرخشد و در این مسیر گام بردارد. 

وی تصریح کرد: در مجلس سعی کردیم فضاسازی‌های منفی که علیه مجلس یازدهم ایجاد کرده‌اند را خنثی کنیم. یعنی در مجلس یازدهم با تجربه‌هایی که در نظام مسائل کشور و مشکلات اجرایی و چالش‌های کشور وجود دارد از این رو اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی حل مشکلات مهم کشوری است.

رئیس مجلس تاکید کرد: نمونه عینی آن قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود که 18 ماه قبل بدون آنکه اطلاعی داشته باشیم که شعار امسال برپایه دانش‌بنیان‌ها نامگذاری خواهد شد. این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار داد.

وی افزود: در اردیبهشت امسال قانونی ابلاغ شد و امروز در حال اجرا شدن است و بنده و نمایندگان مجلس محکم ایستاده‌ایم که هم قانون کسب و کار و هم قانون دانش‌بنیان اجرا شود و اجازه نخواهیم داد که این قوانین اجرایی نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز قانون دانش‌بنیان به جوانان عزیزی که با همه وجودمان آنها را پیش‌آهنگ حرکت و پیشرفت کشور می‌دانیم هویت داد؛ زیرا جوانان هستند که پیش‌آهنگ حرکت مردمی برای حل مشکلات اقتصادی کشور هستند. این قانون در ابعاد مالیات، در ابعاد سرمایه‌گذاری، سیاست‌های پولی، مالی، حمایت قضایی و حمایت‌های مالی در ابعاد مختلف قانون این فرصت را فراهم کرده است. همچنین چند ماده از این قانون مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.

قالیباف بیان داشت: ما با دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی مردمی که در محروم‌ترین نقاط کشور هستند و دست جوانان مستضعف را می‌گیرند نگاه می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: قالیباف مجلس شورای اسلامی دانشگاه آزاد دانش بنیان نظام مسائل حل مشکلات رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون

خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!» به بررسی رقابت ها بر سر کرسی ریاست مجلس دوازدهم پرداخته است. در بخشی از این گزارش وضعیت محمود نبویان از چهره های عضو جبهه پایداری به عنوان یکی از رقباء قالیباف در انتخابات ریاست مجلس آینده مورد بررسی قرار گرفته است.

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف

محمود نبویان از چهره‌هایی که به تندرو بودن شهره است، در انتخابات اخیر توانست شگفتی‌آفرین باشد و نفر اول تهران شد. نبویان پس از ۴ سال بیرون نشستن از مجلس، سال ۹۸ دوباره به ساختمان هرمی شکل بهارستان رفت، این بار اما با رأی اول تهران ماجرا فرق کرده است. او که مشخصا زاویه تندی با محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس دارد، در انتخابات اخیر بالاتر از حمید رسایی و مجری سابق صداوسیما و قالیباف ایستاد.


این اتفاق انگار اعتماد به نفس نبویان را دو چندان کرده و گویا دورخیز بلندی کرده برای کسب ریاست مجلس دوازدهم. هرچند او در اظهاراتی پیش از سال جدید تلویحا این موضوع را رد کرده بود اما نشانه های تحرکات بود گویای نکاتی دیگر است.

خبرهایی که در رسانه‌ها آمده، حاکیست که نبویان تعدادی از منتخبان جدید را گرد هم آورده و برای آنها از «ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» سخن گفته است. در واقع اولین اقدامی که برای ناک‌اوت کردن قالیباف لازم بوده انجام شود، همان کاری است که نبویان به دنبال آن افتاده است؛ «تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی.»

در مجلس فعلی، فراکسیون اکثریتی با نامی مشابه به فراکسیون مد نظر نبویان و دوستانش در حال کار است که قالیباف‌ ریاست آن را بر عهده دارد.

به زبان ساده‌تر، اقدام نبویان برای تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی، در واقع اعلان جنگ با قالیباف است و تلاشی همه‌جانبه برای از بین بردن فراکسیون فعلی قالیباف و تشکیل فراکسیونی جدید و البته تقریبا با همان نام مجلس یازدهم.

گویا این بار نبویان عزم خود را جزم کرده تا ریاست فراکسیون را در دست بگیرد؛ و وقتی هم که به ریاست فراکسیون به قول خودشان اکثریت برسد، بخش عمده‌ای از راه ریاست مجلس را پیموده است و حتی اگر به ریاست مجلس نرسد ریاست یک فراکسیون اصلی را در دست داشته باشد تا به او قدرت مانور بیشتری در مجلس آینده بدهد.

به نوشته ایسنا، «هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.»

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900694

دیگر خبرها

  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد