Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:42:21 GMT

نباید صرفا به دنبال کنکور باشیم

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۷۱۴۱

نباید صرفا به دنبال کنکور باشیم

به گزارش خبرنگار مهر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برنامه ثریا با موضوع ضرورت تحول در آموزش و پرورش با تسلیت درگذشت یکی از فرهنگیان و یکی از دانش‌آموزان در حادثه فرو ریختن برج متروپل آبادان گفت: اولویت آموزش و پرورش تحول است اما ما وامدار یک نظام آموزشی هستیم که متأسفانه نظام تقلیدی محض بوده است و با وجود اینکه سند تحول در آموزش و پرورش در سال ۹۰ به تصویب رسیده بود؛ این تحول شاید به دلیل رسوخ برخی افکار و عواملی که در گذشته بودند ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته برخی اقدامات در این زمینه انجام شد و ما در حال حاضر پیشرفت‌هایی در برخی از حوزه‌های آموزش و پرورش داشته‌ایم که نشان از تلاش گذشتگان بوده است مثلاً در حوزه سلول‌های بنیادی زحمات مهندس آشتیانی موجب شکل گیری پیشرفت‌هایی شده است.

مدارس نباید فقط به فکر کنکور باشند

وی با بیان اینکه نظام آموزش و نظام پرورش دو محور جداگانه آموزش و پرورش هستند گفت: مدارس نباید فقط به فکر کنکور باشند؛ تربیت دانش آموز برای دانشگاه و کنکور یک مأموریت جدا از هدف اصلی ماست و از سال آینده قطعاً این دو نظام تفکیک خواهد شد.

نوری با بیان اینکه ما نباید دنبال کنکور باشیم؛ گفت: ما باید به دنبال تربیت چند ساحتی دانش آموزان باشیم؛ برای اینکه دانش آموزان به الگوهای پرورشی مدنظر دست یابند؛ باید فرصت یادگیری برای رسیدن به اهداف تربیتی مثل ساحت تربیت هنری، ساحت تربیت زیباشناختی، تربیت اقتصادی حرفه‌ای و تربیت کارآفرینی و فناوری یا تربیتی سیاسی اجتماعی برسند.

ارزشیابی دانش آموزان را نباید به سمت ارزشیابی‌های کنکور ببریم

وزیر آموزش و پرورش بستر رسیدن به این اهداف را برنامه درسی دانست و گفت: برنامه درسی فضای بسیار بزرگ‌تری از کتاب درسی است؛ یک جز از محتوای درسی کتاب درسی است و ما باید هدف درستی را در برنامه درسی ترسیم کنیم. ارزشیابی دانش آموزان را نباید به سمت ارزشیابی‌های کنکور ببریم؛ لذا ارزشیابی‌ها باید تغییر کند.

کد خبر 5502394 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: یوسف نوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران ساختمان متروپل آلودگی هوا علیرضا زاکانی اجتماع سلام فرمانده حج تمتع شهر تهران صنایع دستی کمیته امداد امام خمینی گرد و خاک شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میراث فرهنگی روانشناسی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین از بازگشت ۴۶۱ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به تحصیل در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان اظهار کرد: شعار هفته معلم در سال تحصیلی گذشته ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ رشته المپیادی پذیرفته شدند.

وی از ساخت و بهره‌برداری از ۷۴ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان در طول ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: عمده این زمین‌های چمن درون مدارس استان ساخته شده و با توجه به تجارب تلخ گذشته آنها را اجاره نمی‌دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال از آنها بهره بگیرند. در ضمن بنا داریم تا پایان امسال تعداد این زمین‌های چمن مصنوعی را به ۱۰۰ زمین برسانیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین همچنین از شناسایی ۹۹۰ کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: با مساعدت و همراهی خیران ۴۶۱ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به تحصیل برگشتند که ۴۷ درصد کل این دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

سیاهکالی مرادی به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار در قالب طرح ملی شهیدسلیمانی برای ساخت این زمین‌های چمن مصنوعی اشاره کرد و گفت: همچنین ساخت استخر دانش‌آموزی شهیدرجایی به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی معلمان با حضور ۳۵۰۰ نفر معلم از ۱۴ مدرسه ادامه داد: با توجه به موج بازنشستگی معلمان در استان قزوین ۱۱۹۰ نفر جذب معلم از طریق آزمون استخدامی داشتیم.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در یک‌سال اخیر ۵۶۵ نفر برای انتخاب معلم نمونه در مرحله نخست شناسایی شدند که ۱۶۷ نفر در دوره ابتدایی، ۱۳۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۲۷ نفر هم در مقطع متوسطه دوم کار می‌کنند. در نهایت از بین این افراد ۴۰ نفر شامل ۱۵ معلم ابتدایی، ۱۳ نفر معلم متوسطه اول و ۱۲ نفر متوسطه دوم انتخاب شدند که در نهایت ۳ نفر معلم برگزیده کشوری و ملی داشتیم.

سیاهکالی مرادی همچنین با اشاره به تجهیز و تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی یانس‌آباد گفت: قرار است این اردوگاه برای اقامت خبرنگارانی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، به مدت حداقل یک‌شب در اختیار خبرنگاران و خانواده آنها قرار گیرد.

کد خبر 749461

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • «استاد غلامیان» در تربیت گوهرتراشان نقش بسزایی داشته است
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس