Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:41:46 GMT

میزان حق آبه شهرستان لنده ۴۰میلیون مترمکعب تعیین شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۷۶۵۰

میزان حق آبه شهرستان لنده ۴۰میلیون مترمکعب تعیین شد

آرش مصلح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این سهم حق آبه در کارگروه برنامه ریزی امور آب استان کهگیلویه و بویراحمد برای مصارف شرب و کشاورزی لنده در نظر گرفته شده است.

وی وجود دو منطقه کشاورزی دشت بن در بخش موگرمون و دشت آبلش در بخش مرکزی لنده را یک ظرفیت مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به وجود این ظرفیت ها تامین این حق آبه با تائید هیات مدیره وزارت نیرو تثبیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصلح اضافه کرد: طرح مطالعاتی منطقه موگرمون و رودخانه جن از سوی شرکت مهاب قدس با هدف استفاده از منابع آب موگرمون برای تامین آب شرب شهروندان لنده ای و مصارف کشاورزی و اکو سیستم زیست محیطی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: استفاده از انرژی برق آبی از محل تونل انتقال آب از موگرمون به شهرلنده نیز در این طرح در نظر گرفته شد.

سد آبریز کهگیلویه برروی رودخانه مارون که در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه با حجم یک میلیارد متر مکعب احداث خواهد شد.

بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان لنده وجود دارد.
شهرستان گرمسیری لنده با ۲۲ هزار نفر جمعیت و ۸۰ روستای دارای سکنه در حدود ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد منابع آب اراضی کشاورزی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران لنده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد منابع آب اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد منابع آب اراضی کشاورزی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران لنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد