Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر امیرحسین مقصودی گفت: سامان داروی هشتم به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در مسیر حرکت به سمت بازار‌های جهانی توانست به همت تیم خود در حوزه صادرات، فاکتور هشت نوترکیب تولیدی این شرکت را برای نخستین بار در اتحادیه کشور‌های حوزه C.I.S ثبت و در کنار برند‌های مطرح دنیا مجوز عرضه آن را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت سامان داروی هشتم در سال ۱۳۸۷ تأسیس و پروژه تحقیقاتی تولید فاکتور هشت نوترکیب انسانی برای تأمین نیاز بیماران هموفیلی را در پیش گرفت. سامان داروی هشتم در سال ۱۳۹۴، موفق به تولید اولین فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی شد و با تولید دز‌های ۲۵۰ و ۱۰۰۰ واحدی در سال ۱۳۹۹، سبد تولید این دارو را تکمیل کرد. حالا این شرکت زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی پس از تأمین نیاز داخلی، صادرات این محصول دارویی را در دستور خود قرار داده و موفقیت‌هایی را نیز در این زمینه کسب کرده است.
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم گفت: شرکت سامان داروی هشتم پس از تأمین نیاز داخلی به داروی استراتژیک فاکتور هشت ویژه بیماران خاص هموفیلی، رویکرد صادراتی این دارو نیز را نیز از سال ۱۳۹۸ در پیش گرفت و در چند سال اخیر به دنبال توسعه صادرات و همکاری با دیگر کشور‌ها بوده که در این مسیر نیز تاکنون گام‌های ارزشمندی نیز در این حوزه برداشته است.

او گفت: محصول فاکتور هشت نوترکیب این شرکت دانش‌بنیان، آخرین نسل از فاکتور هشت موجود در جهان است که این شرکت ایرانی به عنوان دومین شرکت در دنیا موفق به تولید آن شده است.

کشور‌های C.IS یا همان اتحادیه کشور‌های مستقل مشترک المنافع که در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد، عبارت اند از آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه و قرقیزستان و... است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشورهای cis سامان داروی هشتم آستان قدس رضوی فاکتور هشت نوترکیب سامان داروی هشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران