Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «ت اف ۱» فرانسه اعلام کرد که اولویت مسکو بیرون راندن ارتش اوکراین از منطقه دونباس است.

لاوروف در این باره گفت: مسئله آزادسازی مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» که روسیه آنها را به عنوان کشورهایی مستقل به رسمیت می شناسد، اولویت قعطی ما محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه قصد انضمام مناطق یادشده را دارد، گفت: مسئله انضمام نیست. این مسئله یک عملیات نظامی است که تحت درخواست جمهوری های مستقل و دارای حاکمیت دونتسک و لوهانسک و تحت اصل ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است که در آن حق دفاع فردی و جمعی تصریح شده است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما به آنها کمک می کنیم تا تمامیت ارضی خود را بازپس گیرند.

لاوروف همچنین ادامه داد که دیگر مناطق نیز قادر خواهند بود تا درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

وی گفت: البته هدف ما بیرون راندن ارتش اوکراین و گردان های اوکراینی از مناطق دونتسک و لوهانسک است. درباره مابقی نواحی در اوکراین، مناطقی که ساکنان آنها حاضر به قطع روابط با روسیه نیستند، تصمیم گیری به عهده مردمان آن مناطق خواهد بود.

اشاره لاوروف به مناطقی از جمله منطقه خرسون در جنوب اوکراین است که روسیه کنترل کامل آن را به دست گرفته است. پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که پیوستن استان خرسون به روسیه باید کاملا قانونی به انجام برسد و این موضوع به ساکنان این منطقه بستگی دارد که تصمیم بگیرند آیا به روسیه بپیوندند یا خیر.

همچنین پیش از آن نیز «آندری تورچاک» دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد درباره خرسون گفته بود: روسیه برای همیشه اینجاست. نباید در آن شک کرد. بازگشتی به گذشته وجود نخواهد داشت. ما با هم زندگی خواهیم کرد، این منطقه را که غنی از میراث تاریخی و از مردمی است که در اینجا زندگی می‌کنند، توسعه خواهیم داد.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

کد خبر 5502497 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف ولادیمیر پوتین دیمیتری پسکوف دونتسک لوهانسک روسیه مسکو خرسون اوکراین کی یف جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین دونباس رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه عراق مسجدالاقصی راهپیمایی پرچم جنگ اوکراین عادی سازی روابط با اسرائیل حمله روسیه به اوکراین ترکیه مسکو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف