Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:38:49 GMT

۴۱۱ موتور سوار متخلف در همدان اعمال قانون شدند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۸۸۳۸

۴۱۱ موتور سوار متخلف در همدان اعمال قانون شدند

سرهنگ فرخ جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار سوانح موتورسیکلت روز به روز در حال افزایش است به گونه ای که هفته گذشته از ۲۳ تصادف درون شهری همدان، ۱۸در مورد تصادف موتورسواران نقش داشتند.

وی اضافه کرد: برخورد با موانع ثابت، تصادف با عابر، واژگونی وسیله نقلیه و برخورد با خودرو از جمله تصادفات موتورسواران در هفته گذشته بوده است که در تمامی سوانح راکبان موتورسیکلت از ناحیه سر، دست و پاها دچار جراحت شدید و شکستگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: روند رو به رشد سوانح موتورسواران موجب آغاز اجرای طرح های پلیسی برای برخورد با موتورسواران متخلف به ویژه آنهایی که از کلاه ایمنی استفاده نکردند، شد.

سرهنگ جمالی ادامه داد: در این راستا ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت به علت استفاده نکردن موتورسوار از کلاه ایمنی جریمه ۶۲۰ هزار ریالی شدند همچنین ۱۱ دستگاه موتورسیکلت به علت انجام تخلفات حادثه ساز علاوه بر جریمه، توقیف و راهی پارکینگ شدند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند، استفاده از کلاه ایمنی را راهکاری برای کاهش شدت جراحات وارده هنگام بروز تصادف و واژگونی و حفظ جان موتورسوار و ترک نشین دانست.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان تاکید کرد: خط قرمز پلیس ورود موتورسواران به پارک ها و تفرجگاه ها است بنابراین در صورت رویت علاوه بر اعمال قانون، وسیله نقلیه فرد متخلف به مدت یک ماه در پارکینگ می ماند.

سرهنگ جمالی افزود: بوستان ها و تفرجگاه ها محل تفریح و آرامش خانواده ها است و ورود موتورسیکلت به این محل ها سبب سلب آسایش از شهروندان شده و احتمال بروز سانحه به علت تردد کودکان در داخل پارک، زیاد است.

بیش از ۱۹۰  هزار دستگاه موتورسیکلت در معابر همدان تردد دارند.

برچسب‌ها تصادف شهری شهر همدان پلیس راهنمایی و رانندگی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصادف شهری شهر همدان پلیس راهنمایی و رانندگی همدان تصادف شهری شهر همدان پلیس راهنمایی و رانندگی همدان کلاه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله بابایی ظهر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: ۴ هزار و ۱۰۷ نفر مسافر خارجی طی یک ماهه گذشته وارد مرز بیله‌سوار شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۳ درصدی را شاهد هستیم.

وی خروج مسافران از پایانه را ۹۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: در یک ماهه گذشته ۸ هزار و ۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که تردد در سال گذشته ۴ هزار و ۶۲۷ نفر مسافر بوده است.

بابایی ادامه داد: تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و ۶۰۸ نفر از مرز بیله‌سوار تردد کردند که مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار بیان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 6094249

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • داداش کلاه یادت نره 
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد