Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:58:20 GMT

دانشگاه محل تربیت جوانان نخبه است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۸۸۷۴

دانشگاه محل تربیت جوانان نخبه است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور با بیان اینکه باید در رابطه با اشتغال دانش آموختگان با توسعه شرکت‌های دانش بنیان حرکت در مسیر مرزهای دانش اتفاق بیفتد گفت: تربیت جوانان نخبه و نیرو‌های انقلابی متعهد و متخصص جهت صیانت از آینده کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دانشگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود پارک‌های علم و فناوری استان آذربایجان شرقی باعث خوشحالی و سربلندی ما است.

ارتباطی که امروز دانشگاه‌ها با صنعت دارند باعث فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان شده است که از برکات فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار مهم و ارزشمند است و این موفقیت‌هایی که مراکز دانشگاهی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان با همکاری وزارت صنعت و وزارت دفاع و دیگر دستگاه‌ها به دست می‌آورند بسیار ارزشمند است.

دانشگاه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند به همین جهت همه ما وظیفه داریم دست به دست هم دهیم تا این دانشگاه‌ها را یاری کنیم.

آقای زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور در این دیدار گفت: به لطف خدا امکان رشد علمی برای همه اقشار وجود دارد و یک عدالت آموزشی در کشور شکل گرفته است که حاصل نوع نگاه عدالت محور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استان آذربایجان شرقی که مهد آموزش عالی است دانشگاه‌های تراز اولی داریم که در راس آن‌ها دانشگاه تبریز از مهمترین آنهاست و این استان یک استان علمی است که پارک علم و فناوری دارد و اساتید و دانشمندان به نامی در آن حضور دارند و این باعث شده است که نوع نگاه ما در آموزش عالی به تبریز متفاوت باشد.

 در بخش ارتباط دانشگاه با صنعت برنامه‌های متنوعی داریم که راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان نظام ایده‌ها و نیاز‌ها یکی از آن‌ها است که تمام نیاز‌های خصوصی و دولتی را در بر می‌گیرد و همه سازمان‌ها موظفند نیاز‌های تحقیقاتی خود را در این سامانه ثبت کنند تا در معرض دید استادان و دانشجویان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم حلقه اتصال صنعت و دانشگاه به نحو خوبی اتفاق بیفتدگفت: در این زمینه حمایت‌های ویژه‌ای را خواهیم داشت و کار‌های خوبی صورت گرفته تمام انرژی خودمان را در این زمینه به کار می‌گیریم تا به امید خدا این ارتباط محقق شود.

نیرو‌های انقلابی و رزمنده در دانشگاه‌ها حضور فعال دارند و تلاش می‌کنیم هر استانی هویت خود را با علم و فناوری نشان دهد تا جامعه ما مسیر پیشرفت خود را به جلو ببرد.

باید دیپلماسی علمی ما با کشور‌های همسایه افزایش یابد.

حدود ۶۳۰ میلیون نفر در کشور‌های همسایه ما حضور دارند به همین جهت باید ارتباط را با همسایگان قوی‌تر کنیم و اولویت اول ما در تعامل با دنیا همسایگان هستند.

آقای عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: بعد از کرونا و از زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس اقبال خوبی در استان اتفاق افتاد و استان ما یکی از استان‌هایی بود که ۹۸ درصد استادان و دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور یافتند.

رسالت مضاعفی شده تا در جهت تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است با اقتصاد دانش بنیان در رشد و بالندگی استان قدم برداریم، در همین راستا در استان آیین‌نامه آن نوشته شد و به عنوان سند ارزشمندی وجود دارد و شرکت‌های دانش بنیان در کنار صنایع مادر قرار گرفته اند و امیدواریم ۸ درصد رشد اقتصادی که برای استان ما مکلف شده است بخشی از آن را از این جهت محقق کنیم.

حجت الاسلام  رستمی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت:  ما دانشگاه را محل تولید علم ،حل مساله و تربیت انسان تراز می‌دانیم.

اهلیت افراد تربیت شده برای قرارگیری در منصب‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو تلاش دانشگاه‌ها است از سویی با دستور وزیر محترم علوم ۳ درصد از بودجه‌های دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگ هزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر علوم امام جمعه شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش‌وپرورش درباره جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان گفت: قانونی تصویب شده و در آستانه اجراست و آن جذب نخبگان و استعدادهای مختلف در دانشگاه فرهنگیان است، اگر می‌خواهیم نسل‌مان را درست تربیت کنیم باید بهترین بچه‌ها را معلم کنیم.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر