Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج از آغاز مرحله آزمایشی پرداختِ الکترونیکی کرایه تاکسی ها در این کلانشهر خبر داد و گفت: با اجرایی شدن کامل روش تازه پرداخت، دیگر نیازی به رد و بدل پول خُرد بین رانندگان و مسافرین نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، محسن امیدوار حسینی اظهار کرد: در حال حاضر برای تاکسیرانان خط فلکه اول گوهردشت – تقاطع آزادگان کد کیو آر اختصاصی تعریف شده که متصل به حساب بانکی شخصی رانندگان است که در مقابل هر یک از مسافرین تاکسی نصب شده و پس از اسکن آن از طریق گوشی هوشمند، کرایه از حسابِ مسافر کسر و بلافاصله به حسابِ راننده واریز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندان با دریافتِ رایگان اپلیکیشن «آی دی پی» IDPAY از کافه بازار، سیبچه، مایکت، گوگل پلی و... و نصب آن بر روی گوشی هوشمند و در مرحله بعدی شارژ ریالی کیپ پول الکترونیکی خود در این نرم افزار که همچون کیف پول شخصی است، می توانند پس از اسکن کد کیو آر QR نصب شده در مقابلِ خود به صورت آنلاین نسبت به پرداخت کرایه تاکسی اقدام نمایند.

این مسئول ادامه داد: ما در آستانه یک اقدام و گامِ تاریخی در جهت خدمت رسانی متفاوت به شهروندان گرامی می باشیم که پس از چندین دهه امکان پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ها در کلانشهر کرج مهیا گردیده و مسافرین محترم با سهولت و بدون دغدغهِ پول خُرد یا نگرانی های بهداشتی از رد و بدل اسکناس فی مابین آنها و رانندگان یا هدر رفت زمان طرفین، می توانند نسبت به انتقال کرایه از حسابِ خود به حسابِ راننده اقدام نمایند.

امیدوار حسینی با تاکید بر اینکه این طرح با همکاری ویژه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج اجرایی می شود و پس از عیب یابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت در فاز آزمایشی، به زودی به صورت گسترده و سراسری اجرایی می شود، تصریح کرد: در حال مذاکره جهت امکان پرداخت الکترونیکی کرایه از طریق سوپر اپلیکیشن های پرداخت «آپ» و «تاپ» نیز هستیم و از شهروندان گرامی تقاضا داریم همراهی لازم را جهت اجرای موفق این طرح داشته باشند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز شهرداری کرج کرایه تاکسی پرداخت الکترونیکی الکترونیکی کرایه کرایه تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم

پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای این طرح دو دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نصب ۳۰۰ تابلو پارک حاشیه‌ای در معابر شهرکرد

محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان