Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:37:51 GMT

تخلفات باید واضح و روشن به دادگستری فارس اعلام شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۹۱۱۷

تخلفات باید واضح و روشن به دادگستری فارس اعلام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در حاشیه همایش برنامه‌ریزی، هماهنگی، پیشگیری و اطفا حریق و توزیع تجهیزات تیم‌های واکنش سریع هنگ امداد طبیعت فارس اظهار کرد: کوتاهی در امور روزی گریبان ما را خواهند گرفت.

او افزود: در پرونده سیل شیراز یقه شهرداران سی سال پیش را گرفتیم و کیفرخواست علیه آنها صادر شد، در پرونده ساختمان متروپل آبادان نیز هر فرد یا افرادی که کوتاهی کردند برخورد با آنها در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری فارس عنوان کرد: عده‌ای اعلام می‌کنند که برخی ساختمان‌ها همچون هتل آسمان در سطح شهر دچار مشکل هستند و نباید در این خصوص کوتاهی می‌شد مرجع مربوطه باید به دادگستری شکایت کند، نه اینکه در فضای مجازی اعلام کند که ساخت این هتل مشکل دارد.

حجت الاسلام موسوی افزود: اگر در هتل آسمان تخلفی انجام شده است افراد باید به دادستانی مستقیماً شکایت کنند و مرجع مسئول شکایت خود را ارائه بدهد تا خلاف را ریشه کن کنیم.

او خاطرنشان کرد: هر کسی در مرکز و شهرهای استان ادعایی دارد که خلافی انجام شده است باید مستقیم شکایت کند و نه اینکه تنها در فضای مجازی نسبت به ارائه تخلف مطلبی را نوشته و آن را نشر دهد.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: اینکه در فضای مجازی مطلبی را بنویسیم و نام ساختمان‌ها را بیاوریم هنر نیست و اگر تخلفی انجام شده باید واضح و روشن اعلام شود تا دادگستری ورود کند.

حجت الاسلام موسوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: منابع طبیعی نه امکانات کافی در اختیار دارد و نه به تنهایی می‌تواند کار بزرگی که بر عهده دارد را انجام بدهد بنابراین وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است که باید برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی تلاش کنند.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است که به قوه قضائیه کمک کنند، افزود: در حال حاضر وظیفه تمام ما است تا به منابع طبیعی کمک کنیم و اگر بخواهیم زمین و عرصه‌های منابع طبیعی حفظ شود باید همه کمک کنیم.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: فرمانداران باید بتوانند با تأمین همه تجهیزات از سایر دستگاه‌های اجرایی، آنها را در اختیار منابع طبیعی قرار بدهد چرا که ما امانتدار نسل آینده هستیم و نباید خیانت در امانت بکنیم و این درخواست را داریم تا در سطح شهرستان‌ها اگر فرد یا مسئولی در عرصه منابع طبیعی کوتاهی می‌کند به دستگاه قضائی معرفی کنید.

رئیس کل دادگستری فارس خاطرنشان کرد: مدیر کل منابع طبیعی استان باید با حضور در شهرستان‌های استان این اخطار را به مدیران شهرستان بدهد در صورتی‌که از منابع طبیعی ملی حتی یک هکتار تصرف شود دیگر رئیس آن شهرستان نخواهند بود و از آنها تعهد گرفته شود. از سوی دیگر اگر گزارشی در خصوص کوتاهی و اهمال کاری در منابع طبیعی گزارش شود به جد اعلام می‌کنم که آن مدیر یا مسئول دیگر بر سر کار نخواهد بود و در مقابل، در صورت رفع تصرف اختصاص پاداش و ارتقا انجام شود.

او با بیان اینکه جایگاه‌ها و پست‌های مهم باید به دست افراد حساس سپرده شود، افزود: در برخی مناطق متأسفانه در رفع تصرف‌ها گزینشی عمل می‌کنیم و در آن جاهایی که باید رفع تصرف انجام می‌شد اقدامی صورت نگرفت لذا باید به سراغ افرادی که دهن کجی می‌کنند و دارای پارتی هستند برویم و در این راه دادگستری اراده جدی با زمین خواری دارد.

ثبت اسناد اراضی ملی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس کل دادگستری استان به آن اشاره و از زمین ماندن این طرح در استان گلایه کرد و افزود: عدم اجرای این اقدام به دلیل نبود بودجه است و از دستگاه‌های اجرایی همچون استانداری و مدیریت بحران در خواست داریم تا ثبت سندهای رسمی امسال را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 5502636

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دادگستری فارس سيد كاظم موسوي فضای مجازی ساختمان متروپل بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان آلودگی هوا اردبیل شهادت امام صادق ع احتکار شیراز خراسان رضوی دستگاه های اجرایی رئیس کل دادگستری دادگستری فارس حجت الاسلام منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان