Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@22:20:32 GMT

ثانیه‌های ایثار+فیلم

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۹۳۷۴

ثانیه‌های ایثار+فیلم

‍‍‍‍‍‍

سمانه مهدوی فعال رسانه ای نوشت:

به گزارش برنا، دو پیکر پیدا شده، امدادگر پارچه ی روشنی را جلوی جنازه ها میگرد تا حرمت آنها حفظ شود. خبرنگار همان گوشه نزدیک به امدادگرها ایستاده، اعلام میکند که پیکری پیدا کرده اند، سپس اندکی فاصله میگیرد و سعی میکند زاویه دوربین لایوش را طوری تنظیم کند که پیکر عزیزان مردم در آن مشخص نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از یک روز سخت و گرم، در عین غم بی پایان سوگواری این روزها همه خدا را شکر میکنند که توانستند حریف آوارها شوند و پیکری را به خانواده چشم انتظار و داغدارش برگردانند. همهمه شده و همه جمع شده اند. از آتش نشان ها، امدادگران هلال احمر، کارگران همکار شرکت ها، پلیس و نیروهای متخصص ... دو روز است که بعد از مقاوم سازی  تخصصی، روش کار آو ار برداری تغییر کرده تا بتوانند به بدن های زیر آوار مانده دست پیدا کنند.

ذکر صلوات و لا اله الاالله به گوش می رسد.  اما این قسمتی از ماجراست. خطر بیخ گوش افراد حاضر در صحنه است. هر لحظه بیم فرود آمدن ساختمان می رود. مهندس ها دایم در حال رصدند و با مشاهده لرزشی، سوت های اخطار به صدا در می آیند. پلیس جلوی ورود سنج و دمام  و مردم عزادار را به محوطه خطر می گیرد. عده ای از مردم اعتنا نمیکنند و میخواهند به کنار ساختمان بیایند. همین حین زمین می لرزد و گرد و خاکی بلند می شود.

آمبولانس ها با سرعت صحنه را ترک میکنند. امدادگران به دلهره می‌افتند و از ساختمان دور می شوند . آنسوتر پلیس مصمم می شود برای متفرق کردن مردم و دور کردنشان از خطر، از گاز اشک آور استفاده کند.  مردم فاصله میگیرند اما باد گازها را به سمت آتش نشان ها و امدادگران می آورد. ترس و سوزش چشم کار را سخت کرده است.

اسپند دود می کنند و پیکرها را روی برانکارد میگذارند. اتش نشانها و امدادگران دوباره ذکر میگیرند. یکی از میان جمعیت میگوید بلند بگو لا اله الا الله و امدادگران تا امبولانس پیکری را که بعداز ساعت ها تلاش خستگی ناپذیر از میان آوار بیرون کشیده اند، روی دستهای خاکی و زخمیشان تشییع میکنند... یکی میگوید : مردم ، مهمان ما از زیر آوار بیرون آمده و خسته و تشنه است،  به یا حسینی سیرابش کنید.
 
#آبادان
#آتشنشان
#متروپل
#متروپل_آبادان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبادان متروپل متروپل آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در دهه کرامت باید معرفت مردم به اهل بیت(ع) افزایش پیدا کند، گفت: دشمن از راه‌های مختلف تلاش می‌کند به این نظام آسیب وارد کند، ما نیز باید از فرصت‌هایی مانند دهه کرامت استفاده کنیم تا این آسیب‌ها کم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: برنامه‌های دهه کرامت امسال با رشد کمی و کیفی بیش‌تری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای دهه کرامت باید اصلاح خانواده‌ها باشد، افزود: در دهه کرامت اقدامات مبلغین، نیروهای انتظامی و رسانه‌ها بسیار اثرگذار است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دهه کرامت امسال ویژه است، عنوان کرد: امروز جریان فداکاری و شهادت‌طلبی حماس و مردم فلسطین در دنیا صدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بازتاب این اتفاقات یک اقدام الهی است، خاطرنشان کرد: امروز در دانشگاه‌های خاص آمریکا شاهد اتفاقاتی هستیم که سابقه نداشته و این به برکت اخلاص در امور است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمن از راه‌های مختلف تلاش می‌کند به این نظام آسیب وارد کند، تصریح کرد: ما نیز باید از فرصت‌هایی مانند دهه کرامت استفاده کنیم تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای برهم ریختن انسجام جامعه به عرصه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده است، گفت: در این جریان مهم باید همه از نیروی انتظامی پشتیبانی کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دهه کرامت باید حق حریم‌داری اعتاب مقدسه رعایت شود، بیان کرد: باید مراقب انصاف، ساخت و سازها، عفاف و حجاب و ... در جوار کریمه اهل بیت(ع) باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در دهه کرامت باید معرفت مردم به اهل بیت(ع) افزایش پیدا کند، گفت: این موضوع رمز زیارت مطلوب و بهای رسیدن به بهشت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد