Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌رئیسه مجلس معتقد است یکی از دلایل افزایش طرح‌های نمایندگان در مجلس یازدهم آسان شدن نحوه ارائه طرح‌ها است. - اخبار سیاسی -

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان، گفت: یکی از رهنودهای که رهبر انقلاب به نمایندگان داشتند درباره ارائه طرح‌ها از سوی وکلای ملت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشتر طرح‌های که از سوی نمایندگان ارائه می‌شود به این دلیل است که در سنوات گذشته دولت‌ها کمتر درباره خلاءهای قانونی لایحه به مجلس ارائه می‌کردند، افزود:البته اینکه چرا در مجلس یازدهم تعداد طرح‌های ارائه شده از سوی نمایندگان افزایش پیدا کرده است از دو جهت قابل بررسی است اول اینکه مشکلات جامعه و مراجعات و انتظار مردم بیشتر شده است و دلیل دوم این است که شرایط ثبت طرح‌ها خیلی آسان شده است.

نماینده شاهین ‌شهر در مجلس ادامه داد: پیش از این اگر نماینده‌ای طرحی مدنظر داشت باید آن را می‌نوشت و به تک‌تک نمایندگان مراجعه می‌کرد و برای آن موضوع امضاء جمع‌آوری می‌کرد که کار نسبتاً سختی بود اما در مجلس یازدهم با سیستمی شدن ثبت طرح‌ها قدری روش ارائه طرح‌ها آسان‌تر شده و باعث افزایش طرح‌ها در مجلس شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود در هیئت‌رئیسه مجلس جلسه‌ای را درباره تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب خواهیم داشت که قطعا یکی از موضوعوعاتی که در آن جلسه بررسی خواهد شد بحث نحوه ارائه طرح‌ها از سوی نمایندگان خواهد بود.

حاجی‌دلیگانی با تاکید براینکه برای اصلاح روند ارائه طرح‌ها از سوی نمایندگان نیز باید آئین‌نامه داخلی مجلس را تغییر دهیم، اظهار کرد: قطعاً این موضوع نیز در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس بررسی خواهد شد و آئین‌نامه داخلی مجلس در این زمینه تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سوی نمایندگان هیئت رئیسه مجلس ارائه طرح ها آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد: تدوین این آئین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه در مورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آئین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آئین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تأیید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، افزود: این آئین‌نامه تنها در مورد حمل دارو و تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته محمدی، مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آئین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تأیید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین در صورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

کد خبر 6091482 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری