Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:42:53 GMT

وعده جوزپ بورل درباره تحریم نفتی روسیه

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۹۷۳۱

وعده جوزپ بورل درباره تحریم نفتی روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رغم اختلافات و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای تحریم نفت روسیه در این اتحادیه، وعده توافق درباره این موضوع داد.

به گزارش مشرق، به رغم ناکام ماندن تحریم نفتی روسیه به دلیل اختلافات در درون کشورهای عضو اتحادیه اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در بسته تحریمی بعدی قطعا نفت روسیه تحریم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تداوم اختلاف میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تلاش این نهاد غربی برای ایجاد توافق بر سر تحریم نفت روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین بار دیگر بی‌نتیجه ماند.

طبق گزارش‌ها، اعضای اتحادیه اروپا روز یکشنبه (دیروز) نتوانستند بر سر تحریم نفت روسیه به توافق برسند اما همچنان قصد دارند آن را در جلسات روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش ببرند.

به گزارش آسوشیتدپرس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) وعده داد که اختلافات داخلی کشورهای عضو برای تحریم نفت روسیه رفع خواهد شد. به گفته او، «ما در تحریم نفتی در بسته تحریمی بعدی علیه روسیه شکست نخواهیم خورد».

بیشتر بخوانید:

لاوروف: تحریم ها علیه روسیه از مدت ها قبل مهیا شده بود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «در پایان (درباره تحریم نفت روسیه در اتحادیه اروپا) یک توافق خواهد بود. ما تا بعد از ظهر دوشنبه درباره بسته بعدی تحریم‌ها توافق خواهیم کرد».

وعده جوزپ بورل درباره تحریم نفتی روسیه در شرایطی مطرح شده که پیشتر برخی کشورهای شرق اروپا از جمله مجارستان، اسلوواکی و جمهوری چک اعلام کرده بودند با این تحریم مخالف هستند زیرا مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند نفت جایگزین را از طریق دریا تأمین کنند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها از قبیل رویترز خبر دادند که حامیان تصویب تحریم نفتی روسیه در اتحادیه اروپا امیدوار هستند با مستثنی کردن تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به دریا راه ندارند، بتوانند پیشرفتی در این زمینه حاصل کنند.

به دنبال آغاز بحران اوکراین با حمله روسیه، اتحادیه اروپا در اقدامی هماهنگ با آمریکا دست به اقدامات بی سابقه‌ای از قبیل تحریم مقام‌های ارشد مسکو شامل رئیس‌جمهور زده و دارایی‌های اتباع و شرکت‌های روسیه را توقیف کرده است. روسیه هم به اقدامات کشورهای اروپایی واکنش تلافی جویانه نشان داده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت جوزپ بورل اتحادیه اروپا جنگ روسیه و اوکراین روسیه تحریم روسیه تحریم نفتی روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم نفتی روسیه تحریم نفت روسیه جوزپ بورل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خبر داد و نوشت که در این گفت‌ وگو بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفت وگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» هم اشاره کرد.

برنامه اتحادیه اروپا برای تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران در پی عملیات وعده صادق، از دیگر موضوعاتی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان مورد بحث قرار گرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «من تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را توضیح دادم.»

اتحادیه اروپا در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه دفاع مشروع کشورمان دربرابر اقدام تجاوزکارانه رژیم تروریستی صهیونیستی قصد دارد تا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هفته پیش در این زمینه به توافق رسیدند.

به گفته بورل تحریم‌های جدید، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود. جزئیات این تحریم‌ها تا زمان انتشار این خبر، به صورت رسمی اعلام نشده است.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان پیشتر در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند