Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا که در سالهای اخیر روندی صعودی داشته و در روزهای اخیر هم مدرسه ای در تگزاس به حمام خون تبدیل کرد، باعث افزایش فشار مردم برای متوقف شدن خشونت‌های مسلحانه شده است اما کنگره بنا به دلایلی، قادر به تصویب قانونی علیه حمل آزادانه سلاح در این کشور نیست.

 

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) با اشاره به ناتوانی کنگره آمریکا در تصویب قانونی علیه حمل سلاح و مهار خشونت های مسلحانه در آمریکا نوشت: اگر هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه درکنگره بر سر یک موضوع اشتراک نظر داشته باشند این است که، حتی باوجود دو واقعه مرگبار تیراندازی در «بوفالو» نیویورک و مدرسه «اوالد» (Uvalde) تگزاس که در آن دو گروه از  «سیاهپوستان» و «کودکان»  کشته شدند،  «بعید است تا کنگره قانون کنترل مهمی درباره حمل سلاح در آمریکا از تصویب بگذراند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته، یک نوجوان سفید پوست ۱۸ ساله به نام "سالوادور  راموس" در مدرسه ابتدایی در تگزاس، با حمل آزادانه سلاح به داخل مدرسه، به روی جمعی از دانش آموزان و معلمان آتش گشور که منجر به کشته شدن دست کم 19 دانش آموز و دو معلم شد.

هیل نوشت: هرچند قانونگذاران کنگره از هردو حزب درباره  فهرستی از اعمال محدودیت های اندک همچون قانون «پرچم قرمز» که امکان دراختیار گذاردن سلاح به افرادی که دارای سابقه خطرناکی هستند را منع می سازد، اما با این حال  بدبینی هایی وجود دارد که تلاش ها فراتر از آنچه انتظار می رود ، نخواهد رفت.

نفوذ عوامل بازار اسلحه بر قانونگذاران کنگره

هیل درادامه نوشت: دموکرات ها می گویند که حزب  جمهوری خواه همچنان تحت فشار لابی قدرتمند عوامل بازار اسلحه و سازندگان اسلحه در آمریکا قرار دارند.

بنابراین گزارش سناتور دموکرات «تیم کین»  از ایالت ویرجینیا در باره بزرگترین موانع برای تصویب قانون اسلحه از سوی  کنگره به هیل گفت: جمهوری خواهان تحت نفوذ تولیدکنندگان اسلحه و هواداران آنان قرار دارند، به تصور من این افراد از قدرت مالی خود برای ممانعت از اقدام سیاستمداران برای ایجاد محدودیت های خرید و حمل سلاح نیز استفاده می کنند.

نفوذ «انجمن ملی سلاح»  NRA آمریکا بر فضای سیاسی آمریکا

تارنمای هیل درادامه عجز سیاستمداران حاضر در کنگره آمریکا در اعمال محدودیت های قانون حمل سلاح در آمریکا نوشت: انجمن ملی سلاح (NRA) از لابی قدرتمندی در آمریکا برخوردار است بطوریکه چندین دهه مانع اعمال هرگونه محدودیت مهم قانونی بر خرید و حمل سلاح در آمریکا بوده، بطوری که  چند روز پس از واقعه تیراندازی در مدرسه ای در ایالت تگزاس که ۱۹ دانش آموز و دو معلم در آن کشته شدند، رئیس این گروه جمعه گذشته (۶ خرداد ماه ۱۴۰۱) به صراحت گفت؛ مالیکت سلاح «حق بنیادین بشر است».

معضل اطاله بررسی در سنا

تارنمای خبری هیل نوشت: یکی از  عوامل بازدارنده برای تصویب قانونی درباره منع خرید و حمل سلاح در آمریکا، معضل و  بحث «اطاله بررسی» (filibuster)در سنای آمریکا است، به فرض آنکه تمامی دموکرات های کنگره برای این موضوع آمادگی داشته باشند، برای مقابله با ترفند طرف مقابل که از اطاله بررسی استفاده می کند، نیاز به حمایت حداقل ۱۰ جمهوریخواه در سنا است ، این مساله در تاریخ  قانونگذاری کنگره آمریکا مسبوق به سابقه بوده چنانچه درمورد موضع  قانون «حقوق مدنی» در دهه پنجاه و شصت قرن بیستم به کار برده شد.

 

ضعف اکثریت برای تصویب لایحه، نیاز به ۶۰ رای

تارنمای هیل از دیگر موارد ناکارآمدی کنگره آمریکا در تصویب قوانین محدودیت حمل سلاح در آمریکا، ضعف اکثریت آرا در مجلس سنا اشاره دارد و می نویسد: حداقل ۶۰ رای برای تصویب چنین قانونی در مجلس سنا نیاز است ، این در حالی است که دموکرات ها حتی ۵۰ رای را  برای آنکه بطور یکپارچه قانونی را به تصویب برسانند دراختیار ندارند.

تارنمای خبری هیل نوشت: اصلاحات گسترده اسلحه ، مانند ممنوعیت استفاده از سلاح های تهاجمی و با خشاب هایی  با ظرفیت بالا، در شرایط کنونی بازهم بسیار بعید به نظر می رسد.

هرچند  شمار  معدودی از جمهوری‌خواهان این بار برای دستیابی به توافقی درباره موضوع محدود ساختن حمل سلاح از خود آمادگی نشان داده اند اما حزب جمهوری خواه تمرکز بیشتری بر اقداماتی همچون  «تقویت» امنیت در مدارس و رسیدگی به سلامت روان اشخاص را دارد، که این موضوع  نشان‌دهنده بی علاقگی  به اصلاحات بزرگ اسلحه  در آمریکا است.

به گزارش ایران اکونومیست، نوجوان سفید پوست ۱۸ ساله به نام "سالوادور  راموس" روز سه شنبه ۲۴ ماه مه (سوم خرداد ) در مدرسه ابتدایی "راب" دست به کشتار ۱۹ دانش آموز دبستانی و دو معلم آنها زد. او پیش از این قتل عام، مادر بزرگش را به قتل رسانده بود.

هر روز که از قتل عام ۱۹ کودک دبستانی و دو معلم شان در تگزاس آمریکا می گذرد، ابعاد اهمال و اشتباه پلیس آمریکا در این فاجعه، بیشتر نمایان می شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه دلاور با اشاره به تیراندازی اوالد گفت: ما باید در برابر چنین نیروهای مخرب قوی تر باشیم. ما نمی‌توانیم فاجعه را غیرقانونی کنیم، اما می‌توانیم آمریکا را امن‌تر کنیم. ما باید در نهایت باید برای محافظت از جان مردم و فرزندانمان اقدام کنیم.

درهمین حال در تیراندازی مرگباری ۲۶ اردیبهشت ماه (۱۴۰۱) در فروشگاه مواد غذایی "تاپس فرندلی مارکت" در بلوک یک هزار و ۲۰۰ خیابان جفرسون در شهر بافلو ایالت نیویورک جوانی ۱۸ ساله که به گفته پلیس تا دندان مسلح بود، با انگیزه نژادپرستانه ۱۳ نفر را به قتل رساند، بر اساس اعلام پلیس نیویورک، از میان ۱۳ قربانی این تیراندازی، ۱۱ نفر سیاهپوست و ۲ نفر سفید پوست هستند.

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در مراسم خاکسپاری یکی از قربانیان تیراندازی در فروشگاهی در شهر بافلو در ایالت نیویورک با بیان اینکه کشورش با اپیدمی نفرت مواجه است، خواستار ممنوعیت سلاح های تهاجمی در آمریکا شد.

 

 

 

**۱۳۰۲**

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قانون حمل سلاح در آمریکا ، کنگره آمریکا ، حزب دموکرات آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قانون حمل سلاح در آمریکا کنگره آمریکا حزب دموکرات آمریکا حمل سلاح در آمریکا کنگره آمریکا تصویب قانون برای تصویب دو معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدنبی احمدی در تجمع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بعد از ظهر یکشنبه با قدردانی از حضور دانشگاهیان در این تجمع ضدصهیونیستی، اظهار کرد: تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اتفاق بی‌سابقه‌ای است که نشان از بیداری ملّت‌ها و شکاف و اختلاف نظر دانشجویان، استادان و مردم با هیأت حاکمه در آمریکا است و در این شرایط باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین با تمام توان به میدان بیاییم.

وی با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با استادان و دانشجویان معترض به جنایات صهیونیست‌ها افزود: برخورد خشونت‌آمیز و سرکوب اساتید و دانشجویان و دستگیری معترضان به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، نشان از مردود شدن لیبرالیسم و دموکراسی در آمریکای مدعی دموکراسی دارد.

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، هزاران انسان بی‌گناه را در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسانده و خانه‌های مردم را ویران کرده اما در کف میدان بازنده‌اند و امروز افکار عمومی بیدار شده است.

وی با اشاره به حضور پرشور دانشگاهیان کشور به ویژه استان کرمانشاه در حمایت از خیزش اعتراضی دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی افزود: دانشجویان بابصیرت و بینش باید در این عرصه ایفای نقش کنند و از هر طریق ممکن، از جمله ارسال ایمیل برای رؤسای دانشگاه‌های آمریکا از آنها بخواهند که دست از خشونت علیه استادان و دانشجویان بردارند و امکان آزادی تمامی دانشجویان و استادان معترض به جنایات صهیونیست‌ها را فراهم کنند.

کد خبر 6091342

دیگر خبرها

  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است