Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام محمد علی انصاری دبیر سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) صبح امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات حرم مطهر برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه تاسف‌بار آبادان به خانواده‌های جان‌باختگان، اظهار کرد: ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با رویداد مهم و تاریخی قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مزین شده است، قیامی که منجر به پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و تأثیرات آن بر جامعه این بوده که حضرت امام راحل مردم دار بوده است و در تاریخ معاصر و قرن‌های گذشته وجود ندارد که رهبر و زمامداری پیدا شود که این‌قدر به مردم احترام قائل باشد، امام خمینی(ره) جزو استثناء های قرن بود، وقتی صحبت‌ها و پیام های حضرت امام خمینی(ره) را ورق می‌زنید می‌بینید که همه آنها اشاره به احترام به مردم دارد.

دبیر سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) افزود: امام شفاف و روشن در حرف‌های خود مردم را در راس امور می‌دانست، وقتی می‌فرماید مجلس در راس امور است و مردم در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش اساسی دارند نشان دهنده این امر است که مردم در راس امور قرار دارند.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: وقتی حضرت امام خمینی(ره) مردم را رکن اصلی جامعه می‌داند و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای دلیل موفقیت ایشان را بر سه اصل خدا باور بودن، مردم باور بودن و در نهایت خود باور بودن می‌داند، متفکرین و تحلیلگران باید بر این موضوع ورود کنند و تفکرات حضرت امام خمینی(ره) را تحلیل کنند و پرچم حضرت امام راحل را که می‌فرماید مردم رکن اصلی هستند برافراشته نگه دارند.

وی تصریح کرد: مسؤولان نباید خط کشی داشته باشند و خود را از مردم جدا بدانند، هرکس خود را از مردم جدا بداند بی‌شک به بی‌راهه رفته است، نباید در جامعه عده‌ای خود را حزب الله بدانند و دیگران را از خود جدا بدانند، امام(ره) با دشمنان‌ و منافقین سرسخت بوده و آنها را جزو دشمنان انقلاب می‌دانستند، امام خمینی(ره) قبل از انقلاب منافقین را خوب شناخته بودند زیرا بر سر منافع خود با همه دشمنان بر سر یک میز می‌نشینند، چنانکه در خراب کاری‌ها و ترور دانشمندان و غیره پول می‌گیرند و حاضر به هر کاری می‌شوند.

دبیر سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: رهبر انقلاب ادامه دهنده مسیر حضرت امام خمینی(ره) بوده و است، رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ پست و مقامی را به فررندان خود نداده و اولویت را مردم می‌دانند و در مقابل استکبار و ظلم هم ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه‌های حساس نظام نشان از اعتقاد امام و رهبری به مردم بوده است، مردم نیز همیشه در صحنه‌ها حاضر بودند و از ارزش‌های والای انقلاب دفاع کردند.

وی گفت: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا مراسم بزرگذاشت حضرت امام راحل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مراسم امسال با حضور جمعیت میلیونی نخواهد بود، مراسم امسال با حضور۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفری خواهد بود و برنامه ارتحال امسال توسط شورای هماهنگی در ۱۴ خرداد در شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول افزود: ۱۴ خرداد به نام حضرت امام خمینی(ره) نام گذاری شده است، مراسم امسال نسبت به سال‌های قبل پر رنگ تر و با شکوه تر برگزار خواهد شد و مراسم های تجدید میثاق از دیروز آغاز شده است، امروز عصر ادیان الهی تجدید میثاق خواهند داشت، این ادیان برای حضرت امام خمینی(ره) ارزش والا قائل هستند.

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: در شب ۱۴ خرداد سخنران ویژه مراسم، ریاست جمهوری خواهد بود و بعد از سخنرانی آقای رئیسی، حرم مطهر آماده مراسم اصلی خواهد شد که سخنران مراسم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به شرایط موجود امسال حضور اصحاب رسانه کمتر خواهد بود و آمار و اطلاعات و اخبار از طریق فضای مجازی قانونی در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

دبیر سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در خصوص برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر گفت: در مراسم ارتحال امسال برنامه‌های متنوع از قبیل مجله‌های فرهنگی، اجرای سرود و نمایش‌های مختلف در صحن های حرم و نمایش پدر مهربان در دستور کار قرار دارد و در مراسم ارتحال ۵ ویژه نامه چاپ شده که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام محمد علی انصاری ارتحال حضرت امام حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی