Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:23:08 GMT

احیای صنایع راکد امسال ۳۴ هزار اشتغال ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۱۸۱۲

احیای صنایع راکد امسال ۳۴ هزار اشتغال ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزیزالله قربانی روز دوشنبه در نشست کارگروه نهضت احیاء استان سمنان، گفت: امسال سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی زیر ۵۰ درصد ظرفیت در برنامه حمایت افزایش ظرفیت این سازمان قرار دارد که برای حدود ۱۷ هزار نفر از این محل اشتغال ایجاد می‌شود.

وی گفت: ۴۴ درصد از این واحدها مشکل کمبود نقدینگی، ۱۶ درصد نبود تقاضا و بازارفروش، ۱۰ درصد فرسودگی ماشین آلات، ۱۰ درصد ضعف فناوری، ۱۱ درصد کمبود مواد اولیه، ۹ درصد مشکلات حقوقی و هشت درصد دارای مشکلات زیرساختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد:  سال گذشته ۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت و برای ۳۹ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

به گفته وی، تعداد کل واحدهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هفت هزار و ۱۵۱ واحد صنعتی است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: براساس پروانه‌های بهره‌برداری صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، ۱۶ هزار و ۵۲۰ واحد با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت و ۱۱ هزار و ۳۳۷ واحد بالای ۷۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از طریق مشاوران کلینیک‌های کسب و کار خود به پایش و عارضه‌یابی علل توقف تولید واحدهای صنعتی می‌پردازد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: این سازمان از طریق راهکارهایی همچون واگذاری کامل توسط مالک اصلی یا بانک یا مشارکت به سرمایه‌گذار جدید، تأمین مواد اولیه، تولید محصول جدید، اخذ تسهیلات و انتقال فناوری و بهینه کردن خط تولید به راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

قربانی از برنامه راه اندازی مجدد ۶۴ واحد راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بازگشت به چرخه تولید این واحدها منجر به ایجاد اشتغال یک هزار و ۸۸ نفر خواهد شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تعداد واحدهایی که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت دارند را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان  ۴۸۸ اعلام کرد و گفت: برنامه افزایش ظرفیت ۱۰۰ واحد نیمه فعال استان با تثبیت اشتغال ۵۰۰ نفر در سال جاری در دستور کار است.

برچسب‌ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تولید داخلی سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اشتغال زایی سرمایه گذاری پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید و رونق اشتغال استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تولید داخلی سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین اشتغال زایی سرمایه گذاری معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان قطب صنایع غذایی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور