Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت ایثارگران جلوی فرصت‌طلبان را می‌گیرد، گفت: باید مطالبات به حق ایثارگران محقق شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اگرچه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سال‌های پیش به اتمام رسیده اما اثرات و آسیب‌های آن همچنان سایه بزرگی بر زندگی بسیاری از افراد جامعه افکنده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که سال‌های متمادی جان خود را کف دست گرفته و با ارتش بعث به مقابله پرداختند و اجازه ندادند، انقلاب، اسلام و ناموس این مرز و بوم در اختیار دشمن و اجنبیان قرار می‌گیرد.

این خانواده‌ها که برخی جزء خانواده معظم شهدا، برخی جزء ایثارگران، برخی دیگر نیز جزء جانبازان و اسرا هستند، همچنان زخم آن دوران را به دوش می‌کشند. آنهایی که قریب به 40 سال، ویلچرنشین شده و یا شب‌ها همچنان به یاد شب‌های عملیات آن روزها را با فریادهای خود یادآوری می‌کند.

جوانانی که آن روز با لبیک به امام خویش سینه خود را سپر گلوله و تیرهای دشمن کردند و امروزه به دلیل برخی از مشکلات و دغدغه‌ها با مشکلاتی روبرو هستند. «خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اسرا ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند.» این جمله را می‌توان از زبان یکایک مسئولین و دلدادگان به شهدا در این کشور شنید که اگر بخواهیم بدون مبالغه صحبت کنیم، رفع مشکلات این اسطوره‌های صبر و ایثار از مهمترین و با اولویت‌ترین خواسته قانونگذاران و مسئولان اجرایی کشور است.

امیرآبادی فراهانی: باید مشکلات جامعه ایثارگران حل شود/ شفاف‌سازی قوانین ایثارگران ضروری است

* اجرای قوانین، بخش قابل توجهی از مطالبات ایثارگران را محقق می‌کند

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس با بیان اینکه باید قوانین ایثارگران به صورت شفاف اجرا، جمع‌بندی و مشخص شود؛ تصریح کرد: هرساله مصوباتی برای جامعه ایثارگران تصویب می‌شود اما باید به صورت شفاف توسط نهادهای زیربط اجرا شود چراکه اجرای این مصوبات بخش قابل توجهی از مطالبات و مشکلات این «شهیدان زنده» را جامه عمل می‌پوشاند.

وی برخی از مطالبات ایثارگران را به حق دانست و  خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل آنکه برخی از مطالبات اجرا یا پرداخت نمی‌شود، ایثارگران به دنبال مطالبات خود می‌روند و دیگران از این پیگیری مطالبات موج‌سواری خاص خودشان را می‌کنند و به گونه‌ای نشان می‌دهند که ایثارگران روبروی انقلاب و نظام هستند. در صورتی که این عزیزان، کسانی هستند که در سال‌های جنگ تحمیلی جان خودشان را کف دست گرفته و به دفاع از انقلاب و نظام پرداخته‌اند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از عهد و ایستادگی ایثارگران نسبت به انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود: خدای نخواسته اگر امروز هم برای انقلاب و نظام اسلامی خطری اتفاق بیفتد، همین ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا آمادگی مقابله با این افراد را دارند لذا باید به مطالبات قانونی آنها توجه شود.

* باید مطالبات به حق ایثارگران محقق شود

جوکار با تاکید بر اینکه باید مطالبات به حق ایثارگران محقق شود یادآور شد: اجرای قوانین، تمام مشکلات را برطرف می‌کند، مثلاً بازنگری وضعیت جامعه ایثارگران لازم و ضروری است و بر اساس نوع جانبازی خود حقوق خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به دنبال سوء استفاده و فرصت‌طلبی هستند؛ افزود: ایثارگران کسانی هستند از همه چیز خودشان گذشتند و از انقلاب و نظام دفاع کردند برای همین باید صف فرصت‌طلبان از ایثارگران جدا شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس توجه جدی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مطالبات جانبازان و خانواده معظم شهدا را خواستار شد و تاکید کرد: بنیاد شهید می‌بایست وضعیت جانبازان را بازنگری و رسیدگی کند تا مبادا افرادی از وضعیت ایثارگران بهره‌برداری کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شهید جانبازان شیمیایی جانبازان دفاع مقدس مجلس شهید جانبازان شیمیایی جانبازان دفاع مقدس انقلاب و نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود