Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای پولیتیکو با اشاره به مسکوت ماندن مذاکرات درباره تحریم نفتی روسیه نوشت: پایتخت های اروپایی به دلیل حمایت از اوکراین تحت فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمت ها ی انرژی قرار گرفته اند و در دستیابی به توافقی برای تحریم روسیه اختلاف نظر دارند.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست، این رسانه آمریکایی نوشت: با پیشروی روس ها در دونباس، کشورهای اتحادیه اروپا همچنان بر سر مسائل فنی تحریم روسیه بحث می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا، ثابت شده که افزایش تورم، به ویژه هزینه های انرژی و مواد غذایی دشمنی به مراتب ترسناک تر از شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای کشورهای شان است.

دلیل اثبات این ادعا این است که با گذشت ۲۵ روز از مذاکرات این کشورها هنوز نتوانسته اند درباره تحریم واردات نفت روسیه که قیمت مصرف کننده را حتی بالاتر خواهد برد،  توافق کنند.

دیپلمات ها در بروکسل روز یکشنبه نیز برای توافق دقیقه نودی در آستانه اجلاس شورای اروپا تقلا کردند اما بار دیگر به نتیجه ای نرسیدند. یک مقام کمیسیون اروپا گفته انتظار می رود این هفته توافق حاصل شود اما دیگر مقامات و دیپلمات ها می گویند دوگانگی عمیق در بسیاری از پایتخت‌ها در مورد تحریم نفتی وجود دارد.

پولیتیکو نوشت: حتی اگر سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا از شرمساری بر سر  زمزمه های توافقی آزمایشی در  امان باشند و به اجلاس سران خود برسند، تاخیر تقریبا یک ماهه برای تصویب تحریم نفتی روسی و روند طاقت فرسا برای ایجاد معافیت ها تصویر واضحی را از چگونگی نگاه راهبران اروپا به تهدیدی که اکنون با آن مواجه هستند، نشان می دهد.

در بخشی از تحلیل این رسانه آمده است: حتی در مذاکرات غروب یکشنبه، برخی از کشورهای اروپای غربی به شدت گله از آن داشتند معافیت خط لوله نفت از تحریم ها به طور ناعادلانه به نفع کشورهایی مانند آلمان و لهستان است که در معرض خطر کمبود سوخت نیستند و به آنها امتیاز اقتصادی ناعادلانه می دهد.

شکست اتحادیه اروپا در توافق بر سر قطع یکی از حیاتی‌ترین جریان‌های درآمدی که کرملین برای تامین مالی جنگ اوکراین از آن استفاده می‌کند، در حالی رخ داده که نیروهای روسی به آرامی اما با اطمینان در تلاش خود برای سلطه بر کل منطقه دونباس شرقی اوکراین پیشروی می‌کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: درواقع، انتظار می رود که چشم انداز یافتن منابع انرژی جایگزین پس از دهه ها اتکا به روسیه دشوار باشد و با توجه به افزایش قیمت های مصرف کننده که به دلایل دیگری شامل مجموعه ای از اختلالات اقتصادی، اختلال در  زنجیره تامین غذا و مشکلات ناشی از همه گیری کرونا ایجاد شده است، این روند حتی دردناک تر است.

پولیتیکو به نقل از یک دیپلمات ارشد اوکراینی نوشت: اتحادیه اروپا باید به ریشه ها و اصول  خود بازگردد و این بازگشت نه تنها از  قطع تمام درآمدهای انرژی روسیه با ممنوعیت نفت و گاز، بلکه با اعطای سریع وضعیت نامزدی اوکراین در این اتحادیه است. اما در عوض، تحریم انرژی به بن بست رسیده است و کشورهایی مانند هلند و فرانسه در تلاش هستند تا انتظارات  را درباره هرگونه تصمیم مثبت در رابطه با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را کاهش دهند.

به نوشته این رسانه، هنوز معلوم نیست که رهبران اروپایی تمایلی به عهده دار شدن چنین مسئولیت هایی داشته باشند.

کشورهای اتحادیه اروپا به راحتی می‌توانستند سایر اجزای بسته ششم تحریمی روسیه را بدون اتحریم‌های نفتی پیش ببرند، اما اصرار داشتند که باید این اجزا را کنار هم نگه دارند و همه مجازات‌ها را به تاخیر انداختند. آنها همچنین  می‌توانستند به‌طور جداگانه تصمیم بگیرند که خرید نفت روسیه را متوقف کنند و هر گونه نیاز به بحث‌های کثیف را از بین ببرند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه