Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول ریاست سرویس امنیت فدرال روسیه و رئیس سرویس گارد مرزی این کشور اعلام کرد که حجم قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی در سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست، به نقل از ریانووستی «ولادیمیر کولیشوف» در مصاحبه ای به مناسبت روز مرزبانی در این کشور تصریح کرد: در حال حاضر، وضعیت افغانستان همچنان دشوار است بطوریکه وضعیت آن علاوه بر دلایل سیاسی و اقتصادی، به طور قابل توجهی تحت تاثیر حضور گروه های مختلف سازمان های تروریستی بین المللی دراین کشور قرار گرفته است که به دنبال تقویت مواضع خود در ساختارهای قدرت از جمله مقابله با دولت فعلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرایط به بحران فزاینده در افغانستان و تشدید فعالیت گروه های جنایتکار در تولید و قاچاق مواد مخدر و همچنین خطر نفوذ تروریست های بین المللی در قالب جریان پناهجویان به کشورهای همسایه کمک می کند.  

کولیشوف با بیان اینکه در سال ۲۰۲۱، حجم مواد مخدر از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی دو برابر شد، اظهار داشت: در این سال بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن مواد مخدر تنها در جمهوری تاجیکستان کشف و ضبط شد در حالی که این مقدار برای سال ۲۰۲۰ یک هزار و ۷۰۰ تن بود.

به گفته وی، مرزبانان روسیه همکاری نزدیکی با شرکای تاجیک، قرقیزستان و قزاق دارند و در برخی موارد فعالیت های پیشگیرانه و عملیاتی مشترک را با هدف مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام می دهند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، افغانستان ، آسیای مرکزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه افغانستان آسیای مرکزی قاچاق مواد مخدر آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه