Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر نصراله‌زاده ظهر امروز در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: شهر تبریز، شهر علامه‌ها و شهیدان محراب چون آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی، لشکریان عاشورایی و فرماندهان دلاوری چون شهید باکری و یارانش بوده و دانشگاه تبریز نیز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه تبریز با ۷۵ سال سابقه‌، بعد از دانشگاه تهران، به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه ایران بوده و در میان پنج دانشگاه جامع و ۱۴ دانشگاه برتر کشور، افتخار آفرینی می‌کند.

نصرالله‌زاده گفت: بیش از ۲۱ هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته‌‌ کارشناسی، ۴۴۱ رشته‌ کارشناسی ارشد و ۳۰۳ رشته‌ گرایش دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تعداد ۲۰ دانشکده با بیش از ۹۰ گروه آموزشی در کنار انواع مراکز آموزشی و تحقیقاتی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

 رئیس دانشگاه تبریز، همچنین در رابطه با زیربنای دانشگاه نیز اظهار کرد: فضای عمومی دانشگاه تبریز، هشت میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۸۷ متر مربع، زیر بنای ساختمانی ۴۰۲ هزار و ۵۷۶ متر مربع و زیر بنای در حال ساخت نیز ۴۰ هزار و ۸۵ متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار مدیریت جدید، تلاش همه جانبه‌ای در دانشگاه تبریز برای توسعه‌ی دانشگاه در ابعاد متعددی آغاز شده است و برنامه‌ی راهبردی دانشگاه، ماه‌ها قبل با استناد بر اسناد بالادستی و هم راستا با برنامه‌های پیشنهادی وزیر محترم علوم که در مجلس شورای اسلامی تایید شده و به استحضار رسیده است، پس از طرح و تایید در شورای دانشگاه به دستور هیأت امناء رسیده و مبنای پیشرفت و توسعه‌ی دانشگاه در همه سطوح مدیریتی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز متذکر شد: این اجلاس از همه پشتیبانی‌های لازم و شاخص‌های ارزیابی برخوردار است و در مدت کوتاه دوره‌ی مدیریتی ما، کارگروه‌های تخصصی برای ارائه‌ی راهکارها و برنامه‌های عملی آغاز شده است.

وی با اشاره به کارگروه‌های مختلفی که در دانشگاه ایجاد شده است، بیان کرد: کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌ آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، تحقیقات و فناوری، دیپلماسی علمی و توسعه‌ی همکاری‌های بین المللی و کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌ی پشتیبانی و توسعه‌ی منابع تشکیل شده است. همچنین سند معاونتی و دانشکد‌ه‌ای تهیه شده است که امیدواریم پس از ابلاغ و زمان بندی لازم شاهد پیشرفت دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود در خصوص اهم اقدامات انجام شده در دانشگاه تبریز گفت: علاوه بر تشکیل کارگروه‌های مورد نیاز، وضعیت مالی تا حدودی ساماندهی و مطالبات کارکنان پرداخت شده‌ است و تعامل با استانداری و سازمان‌های مختلف و مدیران صنایع در بخش خصوصی و دولتی نیز انجام گرفته و قرارداردها و تفاهم نامه‌های متعددی نیز برای برقراری ارتباط موثر دانشگاه و جامعه منعقد شده است.

نصراله‌زاده ادامه داد: در زمینه مستند سازی زمین‌های دانشگاه تبریز، پیگیری های لازم صورت گرفته و ارتباط مستمری با خیّرین برای ایجاد زمینه‌های مناسب و کمک به دانشگاه انجام شده است؛ همچنین اتاق فکر دیپلماسی علمی و مرجعیت علمی در دانشگاه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد کریدور شمال و توسعه‌ همکاری علمی میان کشورهای حوزه‌ قفقاز نیز در برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز با دانشگاه‌های عراق و ترکیه برگزار و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز منعقد شده است تا دیپلماسی علمی دانشگاه با قدرت پیش برود.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین اظهار کرد: اقدام بعدی دانشگاه، استفاده از نیروهای مومن و علمی در بدنه‌ دانشگاه است و در این مورد، ضمن ایجاد سامانه‌ ساجد، هاب فناوری و نوآوری ایجاد و نیازهای کشوری و استانی را نیز احصا شده است.

وی در ادامه افزود: ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم در زمینه‌ گسترش مراکز رشد انجام شده و محصولات فناور خوبی در دانشگاه تولید شده است. ضمن آنکه پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه نیز توسط وزیر محترم افتتاح می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاه تبریز، اولین دانشگاه در ایجاد رستوران‌های مکمل و طرح تاک است که پنج رستوران در بخش خصوصی و در حوزه‌ی دانشجویی احداث کرده است. همچنین آشپزخانه سبز که با سیستم بخار مرکزی کار کرده و سبب حفظ و ارزش سلامت غذایی می‌شود و ۸۰ درصد انرژی را هم صرفه جویی می‌کند نیز در دانشگاه تبریز تاسیس شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه تبریز دانشگاه تبریز وزیر علوم و تحقیقات علامه جعفری شهید باکری شهید مدنی علامه طباطبایی رشته کارشناسی ارشد رئیس دانشگاه تبریز دانشگاه تبریز ی دانشگاه توسعه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکصد و دومین جلسه کارگروه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی به ریاست دکتر کشت‌کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه و با حضور اعضای کارگروه دوره ‌های کوتاه مدت و کمیته تعیین شهریه دانشگاه برگزار شد.

علیرضا خیابانی سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه و دبیر کارگروه با اعلام این خبر به تشریح اهداف دوره پسیو فیبر نوری به عنوان یکی از دوره ‌های کاربردی مهم و مصوب این جلسه از کارگروه پرداخت و اظهار داشت: هدف از اجرای این دوره، آموزش کامل عملیات کامل کابل‌ کشی، مفصل‌ بندی، تست و راه ‌اندازی فیبر نوری است و شایستگی ‌هایی که مهارت‌ جویان با شرکت در این دوره کسب می‌ کنند شامل آشنایی با تجهیزات پسیو فیبر نوری، مراحل کار با دستگاه فیوژن و انجام عملیات فیوژن زنی و تست و اندازه ‌گیری میزان افت خطوط فیبر نوری و آشنایی با کارکرد قلم نوری و تجهیزات پسیو است و این دوره برای اولین بار تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان زنجان برگزار می شود.

سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: علاوه بر این دوره، ‌مجوز دوره‌ های دیگری نظیر مدیریت منابع انسانی، تحلیل رفتار کارکنان با مدل دیسک، تولید گیاهان آپارتمانی و متصدی کافی شاپ صادر شده که علاق‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و کسب اطلاعات بیشتر به پرتال دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی https://sto.uast.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6096890

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • کنترل جمعیت حیوانات بلا صاحب در ارومیه
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد