Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه ایرنا، خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد که از سرگیری انتقال گاز پس از تعمیرات برنامه ریزی شده در ماه مه صورت گرفته است.

کارهای برنامه ریزی شده از تاریخ ۱۷ تا ۳۰ مه (۲۷ اردیبهشت - ۹خرداد) برای تعمیر بلواستریم به اتمام رسیده است. در حین کار، گازپروم به طور موقت عرضه گاز را متوقف کرد چرا که کارهای تعمیر و نگهداری بلواستریم هر ساله باید در ماه مه به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلو استریم بمنظور تامین گاز طبیعی ترکیه توسط شرکت گازپروم، در سال ۲۰۰۳میلادی راه اندازی شد. ظرفیت خروجی خط لوله گاز تا ۴۷.۳۵۵ میلیون متر مکعب است. در پایان سال ۲۰۲۱، رکورد خروجی این خط لوله ۱۵.۹۸ میلیارد متر مکعب بود.

گاز طبیعی برای منطقه نیز از طریق خط لوله ترکیش استریم که از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد، تامین می شود. علاوه بر ترکیه، کشورهای جنوب اروپا نیز از طریق این خط لوله گاز، انرژی دریافت می کنند.

ترکیه بعد از آلمان دومین کشور بزرگ واردکننده گاز از روسیه است. در سال ۲۰۱۳میلادی، ۲۶.۶۱ میلیارد متر مکعب گاز در دو مسیر به ویژه از طریق زمینی و بلواستریم به ترکیه تحویل داده شد.

منبع: Reuters برچسب‌ها خط لوله گاز روسیه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خط لوله گاز روسیه ترکیه خط لوله گاز روسیه ترکیه خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطع آب در شهر لیکک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ اداره آب فاضلاب شهرستان بهمئی اطلاعیه‌ای مبنی بر قطع آب در شهر لیکک صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: به منظور راه اندازی خطوط جدید آب شهر لیکک، اصلاح شبکه فرسوده و پایداری آب، آب شهر لیکک از ساعت ۱۲ ظهر امروز جمعه تا ۱۲ شب همین تاریخ قطع خواهد شد. بر همین اساس از همه همشهریان درخواست می‌شود نسبت به ذخیره آب مصرفی مورد نیاز اقدام کنند. در این اطلاعیه تاکید شده مشترکان در زمان قطع آب، شیر فلکه ورودی منزل را بسته و پمپ‌های آب خانگی را خاموش کرده و بعد از ساعت یاد شده و برقرارشدن آب شهری، برای مدت ۵ دقیقه لوله‌های آب را باز گذاشته تا آب مانده در لوله‌ها خارج شود.

دیگر خبرها

  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • اطلاعیه قطع آب در شهر لیکک
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس