Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@22:08:59 GMT

«ساختمان آلومینیوم» تهران ناایمن و فاقد پایان کار!

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۲۵۳۶

«ساختمان آلومینیوم» تهران ناایمن و فاقد پایان کار!

با توجه به شرایط ناایمن ادامه فعالیت ساختمان آلومینیوم در قلب پایتخت، بنیاد مستضعفان به عنوان مالک این ساختمان می‌گوید که برای ایمنی کسبه (سرقفلی داران) و شهروندان و پیشگیری از خطرات احتمالی، بهترین راه مطمئن برای ایمن‌سازی این ساختمان قدیمی و پرتردد، تعطیلی موقت است تا عملیات ایمن‌سازی آلومینیوم هرچه سریعتر آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، «آلومینیوم»؛ ساختمانی معروف با متراژ ۴۳۰۰ مترمربع در خیابان جمهوری تهران که در سال ۱۳۴۳ با استاندارد‌های مربوط به آن دوره احداث شد، اما همچنان فاقد "پایان کار" است. این ساختمان ۱۵ طبقه که ۱۳ طبقه آن روی زمین بنا شده، دارای ۷۲۸ واحد می‌باشد.

هر چند اسکلت ساختمان آلومینیوم بتنی و برابر نظر کارشناسان کماکان دارای استحکام نسبی خوبی است و پنج دستگاه آسانسور دارد، اما فاقد راه پله فرار، گاز شهری و با آنکه دارای بیمه آتش سوزی و حوادث و مسئولیت است، اما فاقد سیستم اعلام و اطفای حریق بوده و تأسیسات برقی فرسوده و مستهلک، زنگ‌های خطر را به صدا درآورده است.

موضوع ناایمن بودن این ساختمان آنقدر جدی است که بنیاد مستضعفان ناگزیر شد آتش نشانانی را در سه شیفت آنجا مستقر نماید و حال با گذشت ۵۸ سال از عمرش در لیست ساختمان‌های ناایمن تهران دیده می‌شود.

نیازمند همکاری صمیمانه کسبـه آلومینیوم برای اجرای عملیات ایمن‌­سازی این مرکز تجاری پرتردد و ناایمن هستیم

محمد پیرعلی، رییس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در پی اخطار سازمان آتش نشانی مبنی بر تجهیز «ساختمان آلومینیوم» به سیستم­های اعلام و اطفای حریق و ایمن­‌سازی آن، مذاکرات با کسبه و صاحبان سرقفلی داشته و اخطار‌های لازم را نسبت به ایمن سازی این ساختمان برای پیشگیری از هرگونه مخاطرات احتمالی برای کسبه و شهروندان، به شورای کسبه ساختمان آلومینیوم داده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم به روز شدن ایمنی این ساختمان پس از گذشت ۵۸ سال از عمرش در حالیکه دچار حریق گسترده‌ای در سال ۹۴ شده بود، گفت: موضوع عدم ایمنی در این مجتمع تجاری آنقدر جدی بوده که برای جلوگیری از هرگونه حادثه در این ساختمان، اقدام به استقرار تیم­های ۲۴ ساعته آتش‌­نشانی در این مجتمع کرده تا از هرگونه حریق و حادثه احتمالی اجتناب شود.

وی با تاکید بر درک شرایط کسب و کار کسبه، گفت: ادامه فعالیت این ساختمان در شرایط فعلی ممکن نیست و علی­رغم تمامی تذکرات و اخطارهـای داده شده نیازمند همراهی کسبـه، برای اجرای عملیات ایمن‌­سازی در این مرکز تجاری پرتردد و ناایمن هستیم.

پیرعلی ادامه داد: بر همین اساس بنیاد مستضعفان بدنبال چند مرحله مکاتبات قبلی با دادستانی تهران، این بار درخواست جدی خود را برای توقف موقت فعالیت این مجتمع تجاری با هدف حفاظت از جان کسبه و همچنین شهروندان مراجعه کننده به این مجتمع تجاری پرتردد که در قلب پایتخت قرار دارد، ارائه داده تا با همراهی دستگاه قضائی و بکارگیری کارشناسان خبره حوزه ایمنی، عملیات ایمن‌­سازی این ساختمان قدیمی پایتخت پیش از هرگونه خطر و حادثه با سرعت انجام شود.

رییس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ادامه داد: این انتظار نیز از کسبه این مجتمع تجاری وجود دارد تا با درک مخاطرات احتمالی در شرایط فعلی، همراهی لازم را برای شروع ایمن سازی "آلومینیوم" تا اتمام عملیات ایمنی آن داشته باشند.

پیرعلی همچنین با تاکیدی دوباره گفت: ساختمان آلومینیوم ایمن نیست. پیشگیری از یک تجربه تلخ، همراهی کسبه در «تخلیه مقطعی» واحد‌ها و همراهی سایر دستگاه‌­های ذیربط را می‌­طلبد.

به گفته وی، بنیاد مستضعفان از سال ۹۶ طی مکاتباتی با شهرداری منطقه و شورای کسبه آلومینیوم، بار‌ها تاکید بر ایمن سازی این ساختمان داشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ساختمان ناایمن ساختمان آلومینیوم سازی این ساختمان مجتمع تجاری بنیاد مستضعفان عملیات ایمن ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی آلومینیوم و فولاد + فیلم

دیدار تیم‌های فوتبال آلومینیوم و فولاد با تساوی یک بر یک به پایان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال آلومینیوم و فولاد در چارچوب دیدار هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۱۵ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه امام خمینی اراک مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

ساسان انصاری در دقیقه ۱۱ تک گل تیم فولاد را به ثمر رساند؛ در دقیقه ۶۰ امین کاظمیان گلزنی کرد و موجب کامبک آلومینیوم شد.

خلاصه بازی آلومینیوم و فولاد کد خبر 749864

دیگر خبرها

  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • خلاصه بازی آلومینیوم و فولاد + فیلم
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌